Úvod 4 // 1. Vývoj demokratické“ veřejné správy 5 // 2. Postavení zaměstnanců ve veřejné správě 10 // 2.1 Postavení zaměstnanců ve veřejné správě v ČR 13 // 3. Postavení zaměstnanců územních samosprávných celků 14 // 3.1 Legislativní rámec úředníků územních samosprávných celků 14 // 3.2 Náhled do organizace územního samosprávného celku - obecní úřad 16 // 3.3 Vznik pracovního poměru úředníka územního samosprávného celku 16 // 3.3.1 Předpoklady pro vznik pracovního poměru úředníka 17 // 3.3.2 Formy výběru zaměstnance - úředníka územního samosprávného celku.17 // 3.4 Vzdělávání a vzdělání úředníků územního samosprávných celků 18 // 3.4.1 Problematika vzdělávání podle zákoníku práce 18 // 3.5 Vzdělávání úředníků územních samosprávných celků podle zákona // o úřednicích 19 // 3.5.1 Zvláštní odborná způsobilost 20 // 3.6 Specifická zkouška podle ZOP 22 // 3.7 Institut pro veřejnou správu Praha 23 // 3.8 Odměňování úředníků územních samosprávných celků 24 // 3.9 Vybrané povinnosti úředníků územních samosprávných celků 27 // 3.9.1 Ukončení pracovního poměru 29 // 4. Postavení zaměstnanců ve státní správě 31 // 4.1 Zákon č. 234/2014 Sb., o státní službě ve znění pozdějších předpisů..32 // 4.2 Pozice státního zaměstnance v České republice v souvislosti se Zákonem č. 234/2014 Sb. o státní službě 34 // 4.2.1 Státní služba 35 // 4.3 Služební poměr 36 // 4.3.1 Výběrové řízení a jeho postup 38 // 4.4 Úřednická zkouška 39 // 4.5 Další vzdělávání v průběhu služebního poměru 40 // 4.6 Hodnocení a odměňování 41 // 4.7 Ukončení služebního poměru 43 // 5. Charakteristika výzkumu a sběru dat 45 // 6. Výsledky výzkumu z pohledu úředníků 47 // 7. Výsledky výzkumu z pohledu klientů 58 /// 8. Závěrečné výsledky a doporučení 69 // Závěr 71