Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(6) Půjčeno:18x 
BK
EB
Vydání 1.
Praha : Grada, 2021
291 stran : formuláře ; 24 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-3997-7 (brožováno)
ISBN 978-80-271-4185-2 (online ; epub)
Pedagogika
Obsahuje bibliografii na stranách 247-253, bibliografické odkazy a rejstřík
001639383
Úvodní zamyšlení autorů 9 // 1. Obecný kontext rozvoje sociálni andragogiky (M. Demjanenko) 16 // 1.1 Postavení sociálni andragogiky v systému andragogických subdisciplín 20 // 2. Teoreticko-metodologické základy sociálni andragogiky (M. Demjanenko) 22 // 2.1 Vztah sociální andragogiky s příbuznými vědami o člověku a společnosti 24 // 2.2 Hlavní pojmy sociální andragogiky 29 // 3. Kultivace lidského potenciálu (J. Barták) 42 // 3.1 Tři kořeny lidské vznešenosti 42 // 3.2 Socializační funkce andragogiky 48 // 3.2. i Osvojování sociálních kompetencí 49 // 3.2.2 Bariéry socializace 50 // 3.2.3 Jak čelit vlivu bariér socializace 53 // 3.3 Determinanty andragogického působení 54 // 3.3.1 Andragogické cíle 55 // 3.3.2 Andragogické principy a pravidla 57 // 3.3.3 Funkce a efekty 62 // 3.3.4 Obsah a vlastnosti učiva 63 // 3.3.5 Optimalizace učebního textu z hlediska sémiotiky 69 // 3.4 Metody vzdělávání a rozvoje \\ 73 // 3.4.1 Metody poznávání reality 73 // 3.4.2 Metody osvojování reality prostřednictvím sociálních interakcí 85 // 3.4.3 Metody zaměřené na změny 96 // 3.4.4 Metody tvůrčího myšlení 97 // 3.4.5 Metody řešení problémů 111 // 3.5 Formy vzdělávání a rozvoje 113 // 3.5.1 Monologické formy 113 // 3.5.2 Dialogické formy 118 // 3.5.3 Participativní skupinové formy 119 // 3.5.4 Formy kombinované 121 // 3.5.5 Formy složené 122 // 5 // Obsah // 4. Trendy v sociální a personální andragogice (J. Barták) 124 // 4.1 Poznatky věd a současná personalistika a personální andragogika 125 // 4.2 Atributy inovací v sociálním učení 130 // 4.2.1 Vzdělávací instituce jako firma 132 // 4.3 Organizační kultura a harmonizace společenství 133 // 4.4 Inovativní schopnosti učící se organizace 134 // 4.4.1 Systémové myšlení 134 //
4.4.2 Osobní mistrovství, umění zvládat problémy 140 // 4.4.3 Modely chápání souvislostí, mentální modely 143 // 4.4.4 Umění vytvářet sdílenou vizi budoucnosti 145 // 4.4.5 Podmínky týmového učení 146 // 5. Proaktivita úspěšných (J. Barták) 148 // 5.1 Kultivace vztahů 149 // 6. Budoucnost sociálního a profesního učení (J. Barták) 151 // 6.1 Utváření znalostní organizace 152 // 6.2 Intelektuální kapitál a jeho struktura 152 // 6.3 Komunikace dat, informací a znalostí a jejich proměny 155 // 6.3.1 Data 156 // 6.3.2 Informace 156 // 6.3.3 Znalosti 159 // 6.3.4 Znalostní kapitál 163 // 7. Význam emoční inteligence při socializaci člověka (J. Barták) 164 // 8. Komunikace jako nástroj budování vztahů (J. Barták) 168 // 8.1 Pravidla kvalitní komunikace 169 // 8.2 Metody přesvědčování 169 // 8.3 Působení sociální informace ve společnosti 171 // 8.3.1 Účinnost sdělení 172 // 8.3.2 Význam apelů na rozum a city partnera 173 // 9. Energetizace lidského potenciálu (J. Barták) 175 // 9.1 Kompetence a energetizace lidského potenciálu 177 // 9.2 Požadavky na tvůrčího znalostního pracovníka 182 // 9.3 Jak obstát v „proudu změn* 185 // 9.3.1 Jak se na změny připravit? 186 // 9.4 Umění vést 187 // 9.5 Nestandardními metodami ? nadstandardním výsledkům 189 // 9.5.1 Kreativitou ? inovacím 190 // 6 // 10. Cílové skupiny sociální andragogiky (M. Demjanenko) 194 // 10.1 Příklad uplatnění sociální andragogiky a edukační práce v péči o duševně // nemocné 196 // 10.1.1 Psychoedukace a rodinné psychoedukačníprogramy 198 // 11. Sociálněandragogické intervence a jejich cíle (M. Demjanenko) 203 // 11.1 Obecné profesionální způsoby práce 204 // 11.2 Průběh sociální intervence 206 // 11.3 Metody, formy a techniky sociálněandragogických intervencí 209 //
11.3.1 Rozhovor jako nejčastější metoda kontaktu s klientem 211 // 11.3.2 Pozorování 213 // 11.3.3 Psychodiagnostické metody v rukou sociálního andragoga 217 // 11.3.4 Další vybrané metody 220 // 12. Sociální andragog a jeho kompetence (M. Demjanenko) 222 // 12.1 Profesní kompetence sociálního andragoga 224 // 13. Rodinná terapie a poradenství (M. Demjanenko) 230 // 13.1 Stručný historický vývoj rodinné terapie a poradenství 232 // 13.2 Změny v rodinném soužití pohledem rodinné terapie 236 // 13.3 Charakteristické znaky systemického přístupu v terapii 239 // Dovětek 243 // O autorech 245 // Seznam literatury 247 // Rejstřík 254 // Přílohy 261 // Příloha A: Jak vidím svou roli v týmu (Belbin team roles) 261 // Příloha B: EQ test (Rostya Gordon-Smith) 266 // Příloha C: Test lektorských rolí (I-T-R) 269 // Příloha D: Test kariérových kotev 271 // Příloha E: Myers Briggs typologický indikátor (MBTI) 276 // Příloha F: Test profesních přístupů 284 // Příloha G: Poznej sám sebe! 290

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC