Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 24.04.2021. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
Červený Kostelec : Pavel Mervart, 2020
118, 143 stran : ilustrace ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-6475-443-5 (brožováno)
Problém učitelnosti dobra
Experimentální kniha obsahuje jedno dílo napsané jednou jako čtivější, podruhé jako odborný text, rozlišeno podnázvem
Druhý text tištěn zvratmo včetně vlastní titulní stránky
Obsahuje bibliografii na stranách 132-140, bibliografické odkazy a rejstříky
Anglické resumé
001639400
Obsah // Úvod experimentální: K formě a motivu této knihy___11 // Úvod standardní: Problém učitelnosti dobra___13 // I. Proč na charakteru záleží___19 // II. Jaké dobro? Otázka definice___23 // Kdo definuje koho? 23 // Dobro jako tajemství 25 // Pokažené dobro 27 // Měl bych, měl bys 27 // Dobro z člověka, nebo člověk z dobra? 29 // III. Jakého člověka? Otázka lidské přirozenosti___31 // Jak jsem a jak bych měl být? 31 // „Člověk člověku vlkem“ : antropologický pesimizmus 33 // Emilek je dobrý: Antropologický optimizmus 34 // Dobrý, když budeš chtít: existencializmus 34 // Hrdý Budžes, ale... Antropologický realizmus 35 // A co děti? Neviňátka, nebo „páni much“? 38 // IV. Jak? Otázka metody___43 // Cynizace 43 // Sentimentalizace 45 // Když už člověk jednou je... 46 // Nic nevnucovat, nic nezakazovat: Vyprázdnění obsahu 48 // Říká kdo ? Znehodnocení vy chovatelské autority 50 // Pravdu ? Nebo pravdu pravdoucí? Mlha v pojmech 51 // Morální negramot: suhjektivista, individualista, relativista 54 Pedocentrizmus: vše se točí kolem „Emilka“ 57 // Lidé bez hrudi čili zničení človeka 59 // Zmrzlinu nebo sex? Hodnotovápseudo-neutralita 62 // Problematická autonomie 63 // Indoktrinace 68 // Indoktrinace je, když... Definice 69 // Je indoktrinace nevyhnutelná? 72 // Závery ? indoktrinaci 76 // Humanizace 79 // Komenského „Methodus morum“ 81 // Interpretace ?1 // V. Závěr(y): Dobro je učitelné,
ale záleží na tom...___107 // Jaké dobro? Skutečné 107 // Jakého člověka? Ani anděla, ani démona 109 // Jakou metodou? „Dílnou lidskosti“ 110 // VI. Epilog: rozuzlení z pískoviště___115 // Obsah // Úvod experimentální: K formátu a motivu___11 // Úvod standardní: Problém učitelnosti dobra___13 // I. Na charakteru záleží (?)___19 // II. ]aké dobro? Problém definice___23 // III. Jakého člověka? Problém antropologický___33 // 1. Antropologický pesimizmus 35 // 2. Antropologický optimizmus 36 // 3. Existencializmus (ateistický) 37 // 4. Antropologický realizmus 37 // IV. Jak? Problém metody___43 // Cynizace 43 // Sentimentalizace 45 // Subordinace obsahu 48 // Devalvace vychovatelské autority 50 // Rozmlženípojmů a norem 51 // Individualizmus, subjektivizmus, relativizmus 54 // Lidé bez hrudi čili zničení člověka 60 // Hodnotová pseudo-neutralita 63 // Problematická autonomie 65 // Indoktrinace 70 // Historie pojmu 71 // Definice indoktrinace 72 // Edukační implikace 87 // Humanizace 92 // Komenského „Methodus morum“ 95 // Interpretace 118 // V. Závěr(y): Formovat lze, ale...___123 // Summary___ 131 // Literatura___132 // Dmenný rejstřík___ 141
(OCoLC)1237097784
cnb003302647

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC