Obsah // Úvod...7 // L Předčtenářské období a počáteční čtení...8 // II. Nejpoužívanější metody výuky čtení...15 // III. Běžné obtíže ve čtení a dyslexie...18 // IV. Dyslexie...22 // a) Obecná charakteristika specifických poruch učení...22 // b) Charakteristika dyslexie...25 // c) Typické projevy dyslexie...27 // d) Dyslexie a dopady na školní výkon...31 // V. Reedukace u dyslexie...35 // a) Obecné zásady reedukace...35 // b) Speciálně pedagogická diagnostika...41 // c) Postupy při reedukaci u dyslexie...49 // 1. Osvojování písmen (vyvozování a automatizace)...49 // 2. Rozlišování a fixace tvarově podobných písmen...54 // / // 3. Spojování hlásek a písmen do slabik...57 // 4. Spojování slabik (písmen) do slov, čtení slov // 59 // 5. Čtení textu...64 // 6. Porozumění čtenému...84 // 7. Tempo čtení...88 // 8. Práce s textem...92 // VI. Co prožívá dítě s dyslexií...107 // VII. Podpůrná opatření u žáků s dyslexií, modifikace metod výuky // a hodnocení...110 // VIII. Čtení pro život...120 // Závěr...127 // Doporučená literatura, pracovní materiály, pomůcky, počítačové programy a aplikace...128