Úvod ...5 // 1 Kontext pŕťdškolního vzdělávání v České republice od roku 1989 ...10 // 1. Metodologie ...15 // 2. Rodičovská pojetí výchovy ve vztahu k zařízením péče a výchovy dětí ...20 // Vyspělé dítě ...22 // Způsoby řízení jednání a chování dětí a rodičů ...22 // Imperativ soutěživosti ...25 // Seberealizované dítě ...26 // Způsoby řízení jednání a chování dětí a rodičů ...26 // Imperativ individuality ...28 // Zajištěné normální dítě ...28 // Způsoby řízení jednání a chování dětí a rodičů ...29 // Imperativ normálnosti ...32 // Ohrožené normální dítě ...33 // /píisoby řízení jednání a chování dětí a rodičů ...33 // Imperativ slušnosti ...34 // Závěrem ...35 // 1 kdyby nebyla výjimečná, nechodili bychom tam: institucionální habitus dvou mateřských škol ...39 // Status: obyčejná a výjimečná školka ...41 // Organizační struktura: velký a malý kolektiv ...48 // Komunita, identita ...52 // Závěr ...56 // 5. Jak matky „dělají jinakost“: třída, etnicita a předškolní péče ...60 // „Dělání jinakosti“: třída a etnicita v intra-akci ...62 // Nechceme nic zadarmo: proměňující se významy soukromého školství v České republice ...63 // Ani málo, ani moc: zlatá cesta střední třídy ...64 // Stejní, ale jiní: označování jiných rasou ...67 // Ničeho se nedotýkej: nákaza neslušností ...68 // Závěr ...71 // Závěr ...73 // Rejstříky