V podnázvu záměrná graficky zvýrazněná hrubka, správně je: o chybách ve vzdělávání a pedagogice
500 výtisků
Obsahuje bibliografie
Intro -- OBSAH -- PŘEDMLUVA (Tomaš Janik) -- ŠKOLA TO ZAŘIDI… Přani, touhy a požadavky adresovane škole (Hans-Ulrich Grunder) -- NON SCHOLAE, SED VITAE DISCIMUS Proč ne? Et scholae et vitae discimus (Ludwig Haag) -- TEDY HEZKY TISKNĚTE ANEB DAT SLOVO DĚTEM K problemu recepce Freinetovy pedagogiky (Hans-Ulrich Grunder) -- CO SE V MLADI NAUČIŠ, VE STAŘI JAKO KDYŽ NAJDEŠ ANEB CO SE HONZIK NENAUČIL, TO SE UŽ HONZA NENAUČI K vychovnemu potencialu přislovi (Philipp Gonon) -- LEARNING BY DOING Ke genezi jednoho pedagogickeho hesla (Michael Knoll) -- NENI ZAPOTŘEBI VŠECHNO VĚDĚT, STAČI KDYŽ VITE, KDE TO NAJDETE (Karl-Heinz Dammer) -- ZALEŽI NA UČITELI… Uvahy nad pedagogickym kliše (Ewald Terhart) -- DOSLOV (Hans-Ulrich Grunder a Tomaš Janik).
PŘEDMLUVA - Tomáš Janík (11) // ŠKOLA TO ZAŘÍDÍ... Přání, touhy a požadavky adresované škole - Hans-Ulrich Gründer (15) // NON SCHOLAE, SED VITAE DISCIMUS. Proč ne? Et scholae et vitae discimus - Ludwig Haag (31) // TEDY HEZKYTISKNĚTE ANEB DÁT SLOVO DĚTEM. K problému recepce Freinetovy pedagogiky - Hans-Ulrich Gründer (45) // CO SE V MLÁDÍ NAUČÍŠ, VE STÁŘÍ JAKO KDYŽ NAJDEŠ ANEB CO SE HONZÍK NENAUČIL, TO SE UŽ HONZA NENAUČÍ. K výchovnému potenciálu přísloví - Philipp Gonon (59) // LEARNING BY DOING. Ke genezi jednoho pedagogického hesla - Michael Knoll (71) // NENÍ ZAPOTŘEBÍ VŠECHNO VĚDĚT, STAČÍ KDYŽ VÍTE, KDE TO NAJDETE - Karl-Heinz Dammer (83) // ZÁLEŽÍ NA UČITELI... Úvahy nad pedagogickým klišé - Ewald Terhart (94) // DOSLOV - Hans-Ulrich Gründer a Tomáš Janík (109)