Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 19.11.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(1) Půjčeno:1x 
BK
Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005
213 stran : ilustrace ; 21 cm

objednat
ISBN 80-7290-228-8 (brožováno)
Obsahuje bibliografii na stranách 157-168
001640363
Úvod 6 // 1 Počáteční čtenářská gramotnost v komplexu gramotností jedince 9 // 1.1 Gramotnost, čtenářská gramotnost, počáteční čtenářská gramotnost, počáteční čtení 9 // 1.1.1 Současné pojetí gramotnosti, její definice a klasifikace 9 // 1.1.2 Čtenářská gramotnost jako etapa v rozvoji funkční gramotnosti 11 // 1.1.3 Současné pojetí počáteční čtenářské gramotnosti, počátečního čtení 13 // 1.2 Klíčová teoretická východiska rozvíjení počáteční čtenářské gramotnosti 16 // 1.2.1 Syntetické přístupy ke čtení 16 // 1.2.2 Analytické (celostní) přístupy ke čtení 17 // 1.2.3 Boj syntetických a analytických přístupů 18 // 1.2.4 Vyváženost syntetických a analytických přístupů 21 // 1.2.5 Typologický přístup 22 // 2 Rozvíjení pregramotnosti a počáteční čtenářské gramotnosti 24 // 2.1 Analogie rozvoje pregramotnosti a počáteční čtenářské gramotnosti s rozvojem mluvené řeči 24 // 2. 2 Význam vlastní grafické produkce dětí 25 // 2.3 Etapy v procesu konceptualizace psané řeči 26 // 2.4 Koncepce spontánního rozvoje gramotnosti a její reflexe v předškolní výchově a primárním vzdělávání 29 // 3 Vývoj názorů na pojetí předškolní výchovy ve vztahu k osvojování gramotnosti 31 // 3.1 Smysl a cíl historické analýzy 31 // 3.2 Konec 18. století až 1. polovina 20. století u nás, v Evropě a v USA 31 // 3.3 Období 2. poloviny 20. století v Evropě a v USA 32 // 3.4 Období 2. poloviny 20. století u nás 35 // 3.4.1 Období do roku 1989 35 // 3.4.2 Období po roce 1989 36 // 3.5 Perspektivy dalšího vývoje 38 // 4 Historický vývoj výuky počátečního čtení v české primární škole 39 // 4.1 Smysl a cíl historické analýzy 39 // 4.2 Terminologická diskuse vycházející z analýzy historických a současných odborných pramenů 41 //
4.3 Vývoj metod výuky počátečního čtení v českých školách 43 // 4.3.1 Základní třídění metod v jejich historickém vývoji 43 // 4.3.2 Metody syntetické 44 // 4.3.3 Metody analytické 51 // 4.3.4 Metoda analyticko-syntetická hlásková (zvuková) 54 // 4.4 Stručné ohlédnutí za vývojem metod výuky počátečního čtení 55 // 5 Výuka počátečního čtení v zemích Evropské unie 57 // 5.1 Smysl a cíl srovnávací analýzy 57 // 5.2 Vybrané charakteristické rysy vývoje primárního vzdělání v zemích EU 59 // 5.3 Výuka počátečního čtení jako součást výuky mateřského jazyka 61 // 5.4 Analýza výuky počátečního čtení podle stanovených kritérií 62 // 5.4.1 Předškolní výchova a věk žáka na počátku školní výuky čtení 62 // 5.4.2 Cíle školní výuky počátečního čtení 64 // 5.4.3 Metody výuky počátečního čtení 66 // 5.4.4 Organizace výuky, organizační formy 70 // 5.4.5 Hodnocení žákova rozvoje v počátečním čtení 71 // 5.4.6 Učebnice a didaktické materiály 73 // 5.4.7 Spolupráce s rodiči, s ostatními partnery 74 // 5.4.8 Další specifika charakterizující výuku počátečního čtení 75 // 5.5 Trendy výuky počátečního čtení v zemích Evropské unie 76 // 6 Současné pojetí výuky počátečního čtení v české primární škole 79 // 6.1 Smysl a cíl analýzy 79 // 6.2 Současné pojetí primárního vzdělávání 79 // 6.3 Výuka počátečního čtení jako součást výuky mateřského jazyka 80 // 6.4 Analýza výuky počátečního čtení podle stanovených kritérií 81 // 6.4.1 Předškolní výchova a věk žáka na počátku školní výuky čtení 81 // 6.4.2 Cíle školní výuky počátečního čtení 82 // 6.4.3 Metody výuky počátečního čtení 83 // 6.4.4 Organizace výuky, organizační formy 84 // 6.4.5 Hodnocení žákova rozvoje v počátečním čtení 84 //
6.4.6 Učebnice a didaktické materiály 85 // 6.4.7 Spolupráce s rodiči, s ostatními partnery 86 // 7 Praxe výuky počátečního čtení v současné české primární škole 87 // 7.1 Východiska, cíle a hypotézy výzkumného šetření 87 // 47.2 Metody a organizace výzkumného šetření 91 // 7.3 Výsledky sledování rozvoje počátečního čtení žáků v 1. ročníku ZŠ // a jejich diskuse 93 // 7.3.1 Předpoklady pro výuku počátečního čtení 93 // 7.3.2 Rozvoj počátečního čtení na základě posouzení znaků čtenářského výkonu 95 // 7.3.3 Rozvoj čtenářství 103 // 7.3.4 Vzájemné vztahy mezi jednotlivými znaky čtenářského výkonu a mezi úrovní čtenářství 105 // 7.3.5 Faktory ovlivňující rozvoj počátečního čtení 107 // 7.4 Výsledky didaktické analýzy výuky počátečního čtení a jejich diskuse 112 // 7.4.1 Učitelé v 1. ročnících ZŠ 112 // 7.4.2 Analýza didaktické práce učitele 114 // 7.5 Závěry výzkumného šetření 121 // 8 Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti a příprava učitelů 129 // 8.1 Proměna pojetí role učitele v primární škole a její důsledky pro přípravu učitelů 129 // 8.2 Příprava učitelů pro rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti // v zahraničí 131 // 8.3 Příprava učitelů pro rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti v České republice 137 // 8.4 Model proměny přípravy učitelů pro rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti 141 // 9 Problémy a perspektivy rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti 147 // 9.1 Současná výuka počátečního čtení v České republice ve srovnání s vývojem v zemích EU 147 // 9.2 Příprava učitelů v ČR ve srovnání s přípravou učitelů v zahraničí 150 // 9.3 Perspektivy rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti v České republice 151 // Závěr 155 /// Literatura 157 // Přílohy 169
(OCoLC)85701982
cnb001636950

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC