Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 08.01.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
1. vydání
Brno : Masarykova univerzita, 2010
193 stran : ilustrace ; 25 cm

objednat
ISBN 978-80-210-5296-3 (brožováno)
Nad názvem: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
100 výtisků
Obsahuje bibliografii na stranách 176-183 a rejstříky
Anglické resumé
001640376
VIZUALIZACE JAKO TEORETICKY PROBLÉM // 1. Vizualizace a vizuální gramotnost // 2. Terminologické dispozice a souvislosti // 3. Vizualizace jako jev gnozeologický // 3.1 Typy vizuálií // 3.1.1 Školní obraz // 3.1.2 Schéma // 3.1.3 Graf // 3.1.4 Mentální mapa // 3.1.5 Tabulka // 3.2 Gnozeologická hodnota vizuálií // 4. Psychologické aspekty vizualizace // 4.1 Psychologické funkce vizuálií // 5. Sociologické aspekty vizualizace // 5.1 Současná společnost a sociální komunikace // 5.2 Sociologické funkce vizuálií // 6 Vizualizace jako pedagogický fenomén // 6.1 Schémata, grafy a tabulky jako prostředky vizualizace, schematizace a zefektivnění studia // 6.2 Pedagogická a didaktická hodnota a funkce vizuálií // 6.3 Didaktické funkce vizuálií ve vztahu k fázím vyučovacího procesu // 6.4 Schémata, grafy a tabulky ve vyučovacím procesu // 6.5 Kritéria výběru vizuálií pro aplikaci v učebním procesu // VYBRANÉ PROBLÉMY HRANIČNÍCH PEDAGOGICKÝCH DISCIPLÍN VE VIZUALIZOVANÉ PODOBĚ // 1. Filozofie výchovy 1.1 Antropologické aspekty // 1.1 Základní listina lidských práv a svobod // 1.2 Sklony animální výbava člověka // 1.3 Hierarchie potřeb podle teorie ERG // 1.4 Hierarchie potřeb osobnosti // 1.5 Osobnost a systém potřeb // 1.6 Systém (skladba) společnosti a kultury // 1.2 Axiologické aspekty // 1.2.1 Složky osobnosti a základní kategorie hodnot // 1.2.2 Druhy hodnot // 1.2.3 Typy hodnotových orientací // 1.2.4 Typy konverze hodnotových orientací // 1.2.5. Estetický vztah člověka ke skutečnosti // 1.2.6 Příčiny a důsledky pasivity a průměrnosti // 1.2.7 Proměny hodnot (mentální mapa) // 1.2.8 Proměny hodnot (tabulky) // 1.3 Teleologické aspekty // 1.3.1 Vzdělávací a výchovné cíle // 1.3.2 Taxonomie vzdělávacích cílů // 1.3.3 Taxonomie výchovných cílů //
1.3.4 Taxonomie výchovných cílů kognitivní oblast // 1.3.5 Výběr operačních sloves pro vymezení výchovně vzdělávacích cílů podle Bloomovy taxonomie // 1.3.6 Taxonomie výchovných cílů afektivní oblast // 1.3.7 Taxonomie výchovných cílů psychomotorická oblast // 1.3.8 Cíle estetické výchovy // 2. Pedagogická psychologie // 2.1 Psychologie osobnosti // 2.1.1 Základní faktory vývoje člověka // 2.1.2 Periodizační soustava vývoje dítěte a dorostu // 2.1.3 Podmínky působící ve vývoji osobnosti // 2.1.4 Vývoj vztahu dítěte k činitelům ovlivňujícím formování dětské osobnosti // 2.1.5 Rysy osobnosti // 2.1.6 Hierarchický model organizace osobnosti // 2.1.7 Interpersonální vlastnosti osobnosti // 2.1.8 Klasifikace interpersonálního chování // 2.1.9 Příznaky patologických osobnostních projevů // 2.2 Psychické jevy // 2.2.1 Přehled hlavních skupin psychických jevů // 2.2.2 Projevy citů // 2.2.3 Inteligence jako schopnost zpracovat informace // 2.2.4 Proces přijetí a zpracování informace // 2.2.5 Gulifordův model struktury intelektu // 2.2.6 Stupně inteligence // 2.2.7 Pojmové chápání podle G. Edelmana // 2.2.8 Integrovaný model myšlení // 2.2.9 Reflektivní a aktivní myšlení // 2.2.10 Model učení // 2.2.11 Učení s myšlením // 2.2.12 Vědomostní základ // 2.2.13 Kritické myšlení // 2.2.14 Typy sebehodnocení // 2.3 Tvořivost // 2.3.1 Tvořivost // 2.3.2 Soustava tvůrčích schopností a základních psychických procesů // 2.3.3 Model rozvíjania nadania // 2.3.4 Model tvořivého procesu // 2.3.5 Tvořivé myšlení // 2.3.6 Fáze tvůrčího procesu // 2.3.7 Hierarchický model procesu výchovy k tvořivosti // 2.3.8 Charakteristické rysy umělecké a pedagogické tvořivosti // 2.3.9 Charakteristické rysy umělecké a vědecké tvořivosti // 2.3.10 Průnik příznaků umělecké a vědecké tvořivosti //
2.4 Vizualizace // 2.4.1 Sémantizace a vizualizace // 2.4.2 Grafická znázornění // 2.4.3 Typy vizuálních úloh // 2.4.4 Psychologické funkce vizuálií // 2.4.5 Sociologické funkce vizuálií // 2.4.6 Didaktické funkce vizuálií // 3.1 Sociologické aspekty // 3.1.1 Životní cyklus // 3.1.2 Časové dispozice // 3.1.3 Výchova z hlediska sociálních rolí // 3.1.4 Komunikační styly // 3.1.5 Vnímavost’ a nevhodnost’ osobného příkladu // 3.1.6 Společenské útvary // 3.1.7 Znaky výchovného kolektivu // 3.1.8 Etapy vývoje kolektivu // 3.1.9 Metody kolektivní výchovy // 3.1.10 Sociometrie // 3.1.11 Sociogram // 3.1.12 Sématický diferenciál na zjišťování konotativního významu slov // 3.1.13 Bodování osobního vlivu učitele na žáky // 3.2 Etologické aspekty // 3.2.1 Modely vztahu osobnosti s prostředím // 3.2.2 Determinanty ovlivňující klima školní třídy // 3.2.3 Faktory rodinného prostředí // 3.2.4 Typologie rodičovských pozic // 3.2.5 Vliv typu rodinné výchovy na úroveň očekávání a aspirace dítěte // 3.2.6 Funkce masmédií // 4. Oborová didaktika; // 4.1 Oborová didaktika jako hraniční pedagogická disciplína // 4.2 Vědní disciplíny didaktiky českého jazka a literatury // 4.3 Vědní disciplíny didaktiky hudební výchovy
(OCoLC)703550310
cnb002152017

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC