Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.12.2021. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(0.3) Půjčeno:2x 
BK
Vydání páté, v Portále první, přepracované a doplněné
Praha : Portál, 2021
399 stran : ilustrace ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-262-1715-2 (brožováno)
Obsahuje bibliografii na stranách 383-390, bibliografické odkazy a rejstříky
001640486
Úvodní slovo 11 // Úvodní slovo k 5., aktualizovanému a rozšířenému vydání 13 // 1 Rozdílné tváře dramatu 15 - Milan Valenta // 1.1 Paradivadelní systémy edukační povahy 17 // 1.1.1 Dramatická výchova 17 // 1.1.2 Divadlo ve výchově 18 // 1.2 Paradivadelní systémy terapeutické povahy 19 // 1.2.1 Psychodrama 20 // 1.2.2 Sociodrama 22 // 1.2.3 Psychogymnastika 23 // 1.2.4 Teatroterapie 23 // 1.3 Další paradivadelní systémy 26 // 2 Co je dramaterapie 29 - Milan Valenta // 2.1 Definice dramaterapie 29 // 2.2 Odlišnosti mezi dramaterapií a psychodramatem 31 // 2.3 Odlišnosti mezi dramaterapií a výchovnou dramatikou 33 // 5 // DRAMATERAPIE // 2.4 Vzájemné vztahy paradivadelní ch oborů v systému 36 // 2.4.1 Duální pojetí dramaterapie 38 // 2.4.2 Dramaterapie z hlediska přístupu terapeuta 41 // 2.5 Klientela dramaterapie 49 // 2.6 Cíle dramaterapie 49 // 2.7 Improvizace a další prostředky dramaterapie 52 // 2.8 Formy dramaterapie 54 // 3 Interdisciplinární zdroje dramaterapie 57 - Milan Valenta // 3.1 Dramaterapie a hra 58 // 3.1.1 Johan Huizinga 58 // 3.1.2 Roger Caillois 59 // 3.1.3 Pojetí hry v transakční analýze Erika Berneho 61 // 3.2 Dramaterapie a vývojová psychologie 64 // 3.2.1 Erik H. Eriks on 64 // 3.2.2 Jean Piaget 66 // 3.3 Dramaterapie a dramatická výchova 69 // 3.3.1 Modely vývoje dramatické akce 70 // 3.3.2 Úrovně vstupu do role 71 // 3.4 Dramaterapie a psychoterapie 73 // 3.4.1 Hlubinná psychoterapie 74 // 3.4.2 Kognitivně-behaviorální psychoterapie 76 // 3.4.3 Humanistická (antropologická) psychoterapie 77 // 3.4.4 Relaxační a psychofyziologické postupy 78 // 3.5 Dramaterapie a rituál 78 // 3.5.1 Antropologicko-terapeutický vhled 81 // 3.5.2 Rituální model divadla 98 // 3.5.3 Závěr 109 // 3.6 Dramaterapie a teorie divadla 113 // 3.6.1 Divadelní jazyk založený na pohybu a zvuku 120 //
3.6.2 Divadelní jazyk založený na obrazech a sochách-loutkách 122 // 3.6.3 Dialog a jednota protikladů 123 // 3.6.4 Triumf a zoufalství, chaos a řád 124 // 3.6.5 Metafyzická integrace 124 // 4 Základní pojmy v dramaterapii 133 - Milan Valenta // 4.1 Katarze, abreakce a korektivní emoční zkušenost 133 // 4.2 Další účinné faktory skupinové terapie 137 // 4.3 Role 139 // 4.4 Skupinová dynamika 143 // 4.5 Distancování 145 // 5 Historie a současnost dramaterapie 149 // 5.1 Historické kořeny 149 - Milan Valenta // 5.2 Dramaterapie v západních zemích a u nás 152 - Milan Valenta, Ivana Lessner Lištiaková, Jakub Vávra // 5.2.1 Západní Evropa 152 // 5.2.2 Slovensko 153 // 5.2.3 Současná situace v České republice 155 // 5.3 Výzkum a evaluace 159 - Lenka Šilarová Veitová, Ivana Lessner Lištiaková // 5.3.1 Výzkum v dramaterapii 159 // 5.3.2 Evaluace v dramaterapii 163 // 5.4 Vybrané přístupy v dramaterapii 172 - Milan Valenta // 5.4.1 Developmental Transformations (David R. Johnson) 175 // 5.4.2 Sesame Approach (Marian Lindkvist) 177 // 5.4.3 Rolová teorie a rolová metoda (Robert J. Landy) 179 // 6 Taxonomie dramaterapeutických rolí z archetypálního hlediska 185 - Milan Valenta // 6.1 Princip a metoda rolí 186 // 6.1.1 Invokace (vzývání) role 187 // 6.1.2 Pojmenování role 187 // 6.1.3 Hraní a propracování rolí 188 // 6.1.4 Explorace subrolí 190 // 6.1.5 Reflektování role 191 // 6.1.6 Vztahovánífiktivní role ? všednímu životu 191 // 6.1.7 Integrování rolí za účelem vytvoření funkčního systému rolí 192 // 6.1.8 Sociální modelování 193 // 6.2 Obsahy nevědomí a archetypy 194 // 6.3 Rolové (arche)typy 196 // 6.3.1 Somatické role 198 // 6.3.2 Kognitivní role 202 // 6.3.3 Afektivní role 203 // 6.3.4 Sociální a kulturní role 205 // 6.3.5 Duchovní role 211 // 6.3.6 Estetické role 212 //
6.4 Přehledná taxonomie rolí 214 // 7 Dramaterapeutický proces 221 // 7.1 Teorie dramaterapeutického procesu 222 - Lenka Šilarová Veitová // 7.1.1 Klíčové procesy v dramaterapii dle teorie P. Jonese 222 // 7.1.2 Proces transformace 227 // 7.2 Struktura dramaterapeutického procesu 230 - Milan Valenta // 7.2.1 Ujasnění cílů při plánování sezení (z pohledu dramaterapeuta) 230 // 7.2.2 Struktura dramaterapeutického sezení 231 // 7.2.3 Etapy terapeutického procesu 235 // 8 Techniky 237 - Milan Valenta // 8.1 Techniky vybrané pro začátek lekcí (sezení) 237 // 8.1.1 Citová exprese 237 // 8.1.2 Skupinová interakce 244 // 8.1.3 Tělesná aktivace 246 // 8.1.4 Budování důvěry ve skupině 250 // 8.1.5 Pozorování a koncentrace 252 // 8.2 Techniky vybrané pro pokračování lekcí (sezení) 254 // 8.2.1 Exprese a komunikace 255 // 8.2.2 Techniky rozvíjející role a charakter 261 // 8.2.3 Kooperace terapeutické skupiny 266 // 8.2.4 Sebepoznávání 271 // 8.3 Techniky pro uzavření lekce a terapeutické série 281 // 8.3.1 Dávání a přijímání 281 // 8.3.2 Skupinová tvořivost 283 // 8.3.3 Skupinová percepce 286 // 8.3.4 Pohled zpět a slavnosti 287 // 9 Strukturované dramaterapeutické projekty 291 - Milan Valenta // 9.1 Přehled konvencí využitelných v dramaterapeutických projektech 292 // 9.2 Náměty dramaterapeutických projektů 307 // 9.2.1 Spontaneita 307 // 9.2.2 Tvořivost a improvizace 315 // 9.2.3 Komunikace 320 // 9.2.4 Hra v roli 327 // 9.2.5 Estetická distance 332 // 9.2.6 Poruchy paměti 340 // 9.2.7 Poruchy pozornosti 343 // 9.2.8 Mentální retardace 348 // 9.2.9 Dramaterapie se seniory 361 // 9.3 Možnosti dramaterapeutické intervence u osob s poruchou autistického spektra 374 // Literatura 383 // Rejstřík věcný 391 // Rejstřík jmenný 397

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC