1. JAK A PROČ SE STÁT ŘEDITELEM? 17 // 1.1 Může se stát ředitelem každý? 19 // 1.2 Jak se na funkci připravit a úspěšně vykročit? 22 // 1.2.1 Co říká o vstupu do ředitelny zákon? 25 // 1.2.2 Chtít, nebo muset?(aneb Povinnost, nebo potřeba // vlastního rozvoje?) 26 // 1.2.3 Co stát stále neumí vidět aneb Kde je zakopán pes? 28 // 2. JE MOŽNÉ ZVLÁDNOUT DEVATERO ŘEMESEL? 31 // 2.1 Jak se v čase proměňovaly radosti a starosti českých ředitelů? 32 // 2.2 Smí ředitel i to, co může? 42 // 2.3 Koho lze nazvat kompetentním ředitelem? 52 // 2.4 Potřebuje současná společnost ještě školu? 56 // 2.5 Kam ideálně nasměrovat svoji energii? 80 // 2.5.1 Jak vnímat školní kurikulum? 88 // 2.5.2 Jak udělat z hospitace užitečný a příjemný nástroj sdílení? 94 // 3 ŘEDITEL MUSÍ DĚLAT VŠE A KDY ŽIJE A TVOŘÍ? // 3.1 Co, jak a proč hodnotit? // 3.1.1 Co přinášejí řediteli kritéria kvalitní školy? // 3.1.2 Může zřizovatel hodnotit ředitele objektivně? // 3.2 ? čemu je dobrý pravidelný pohled do zrcadla? // 3.3 Kolik ještě zbývá času? // 3.4 Pár vážných řádků ? ředitelské podpoře // 3.5 Prameny // 3.5.1 Ředitel ve strategiích a zásadních dokumentech // 3.5.2 Co chtějí samotní ředitelé? // 3.6 Cesty známe, ale kdo rozhodne, zdali se pohneme dopředu? // 4 ŘEDITEL ŠKOLY V ŘEČI VÁZANÉ ANEB SYSTÉMOVÁ DOPORUČENÍ 149 // 5 ZÁVĚREČNÉ SLOVO K ŘEDITELŮM, SLOVA DO UCHA 153 // Seznam obrázků 154 // Literatura 155