Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(7) Půjčeno:35x 
BK
Vydání: první
Ostrava : Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2018
150 stran : ilustrace ; 30 cm

objednat
ISBN 978-80-7599-059-4 (brožováno)
Obsahuje bibliografii na stranách 147-149
001643582
Slovo úvodem 9 // 1 Pedagogická komunikace jako věda 11 // 1.1 Pedagogická komunikace jako interpersonální proces 11 // 1.1.1 Proces komunikace a edukace 12 // 1.2 Cílová zaměření pedagogické komunikace 13 // 1.3 Moderní pojetí pedagogické komunikace 13 // 1.4 Vymezení pojmu pedagogické komunikace 13 // 1.5 Mezilidská komunikace a přístupy ke zkoumání interpersonální // komunikace 14 // 1.5.1 Faktory ovlivňující interpersonální komunikaci 16 // 1.6 Etnografický pohled na komunikaci 17 // 2 Komunikační model, komunikační situace, význam strategického // jednání v komunikaci 21 // 2.1 Komunikační model jako model jazykové komunikace 21 // 2.2 Komunikační situace 24 // 2.3 Strategické jednání v komunikaci 24 // 2.3.1 Jazyková komunikace a kultura vyjadřování 25 // 2.4 Klady a zápory strategického jednání v komunikaci 25 // 2.4.1 Manuál strategické přípravy učitele na výuku 27 // 3 Pravidla komunikace učitel - žáci, interakce a účastníci komunikace 31 // 3.1 Komunikační pravidla a pravidla pedagogické komunikace 31 // 3.2 Druhy komunikačních pravidel dle původu 32 // 3.3 Styly výuky a komunikace učitele 34 // 3.4 Stanovení komunikačních pravidel a způsobů jejich zavedení 37 // 3.4.1 Řízení interakce ve třídě a pravidla komunikace dle interakce ve výuce 38 // 3.5 Hodnocení interakčního stylu učitele 39 // 3.6 Projektování pravidel komunikace dle fází výuky 39 // 4 Verbální komunikace, jazyk jako nástroj komunikace 45 // 4.1 Znaky ve verbální komunikaci 45 // 4.2 Verbální projevy napříč životem 47 // 4.3 Formy řeči 47 // 4.4 Grafický projev verbální komunikace 48 // 4.5 Paralingvistika 49 // 4.5.1 Obsah paralingvistických projevů 49 // Obsah // 5 Komunikace, kultura, etika projevu, asertivita 55 // 5.1 Komunikace a kultura mluveného a psaného projevu 55 //
5.1.1 Druhy a funkce kultury 56 // 5.1.2 Škola a jazyková kultura 57 // 5.2 Stylistický pohled na jazykové vyjadřování 57 // 5.3 Projevy úspěšného řečníka a etika projevu 60 // 5.4 Asertivita v komunikaci 61 // 6 Vztah obsahu a formy v komunikačním procesu 65 // 6.1 Obsah v komunikačním procesu 65 // 6.1.1 Vybrané příklady určení klíčového obsahu sdělení 66 // 6.2 Forma v komunikačním procesu 67 // 6.3 Vztah obsahu a formy v komunikačním procesu 68 // 6.4 Faktory ovlivňující komunikační sdělení 69 // 6.5 Analýza vybraných příkladů písemného projevu z hlediska obsahu a formy 70 // 7 Otázka, dialog, monolog v edukačním procesu 73 // 7.1 Otázka, dialog, monolog 73 // 7.1.1 Dialogicky zaměřené sociální situace se odehrávají: 74 // 7.2 Funkce otázek ve výuce 74 // 7.3 Proces dotazování ve výuce 75 // 7.4 Význam dialogu ve výuce 76 // 8 Neverbální komunikace 79 // 8.1 Pojem nonverbální komunikace 79 8.2 Funkce neverbální komunikace 81 // 8.2.1 Kategorie funkcí 82 // 8.3 Projevy "řeči těla" 82 // 8.4 Vztah verbální a neverbální komunikace 84 // 9 Klíčové kompetence, komunikační dovednosti, gramotnost // v komunikaci, čtenářské strategie 87 // 9.1 Klíčové kompetence a komunikační dovednosti v edukačním procesu 87 // 9.1.1 Kompetenční rámec a jeho úrovně 88 // 9.1.2 Taxace klíčových dovedností učitele 89 // 9.1.3 Komunikace a vědomostní základna učitelů 89 // 9.2 Žák, klíčové kompetence a komunikace 90 // 9.3 Klíčové kompetence podle OECD 91 // 9.4 Vybrané základní komunikativní dovednosti učitelů 91 // 9.5 Gramotnost v komunikaci 92 // 9.5.1 Čtenářská gramotnost optikou mezinárodních výzkumů 93 // 9.5.2 Úrovně čtenářských strategií (dle PISA) 94 // 9.6 Čtenářské strategie 95 // 9.6.1 Druhy čtenářských strategií 95 //
9.6.2 Příklady analýzy čtenářských strategií při práci s textem 96 // 10 Základní typy učebních úloh zaměřených na komunikaci, // prezentace výsledků výuky 103 // 10.1 Bloomova taxonomie vzdělávacích cílů a komunikace 103 // 10.2 Taxonomie učebních úloh podle D. Tollingerové 105 // 10.2.1 Úroveň učebních úloh (dle Tollingerové, 1970) 106 // 10.3 Analýza vybraných typů komunikativně zaměřených učebních úloh 107 // 10.3.1 Faktory ovlivňující úspěšnou volbu a řešení učebních úloh 108 // 10.4 Znaky, klady a zápory vybraných prezentací výsledků výuky // z komunikativního pohledu 108 // 11 Organizační formy, vyučovací metody z aspektu komunikace v tradičním a moderním pojetí 113 // 11.1 Organizační formy výuky z komunikačního aspektu 113 // 11.1.1 Hromadná výuka 114 // 11.1.2 Skupinové vyučování 114 // 11.1.3 Párové vyučování 116 // 11.1.4 Individuální výuka 116 // 11.1.5 Individualizovaná výuka 117 // 11.2 Vyučovací metody z komunikativního aspektu 117 // 11.2.1 Vyučovací metody monologické 117 // 11.2.2 Vybrané metody a formy výuky vzhledem ke komunikačnímu kontextu a fázím výuky 119 // 11.3 Klady a zápory tradičního a moderního pojetí vyučovacích metod a forem výuky z hlediska komunikace 120 // 12 Kontext komunikace, edukační prostředí a podmínky komunikace 123 // 12.1 Kontext komunikace 123 // 12.2 Edukační prostredia komunikace 123 // 12.2.1 Vybrané kontexty komunikace z edukačního aspektu 124 // 12.3 Školní prostředí a znaky efektivní komunikace 126 // 12.4 Podmínky komunikace 126 // 12.5 Vybrané teorie komunikace a edukační prostředí 127 // 13 Jak v komunikaci neprohrát, úskalí v komunikaci, aktivní práce s komunikační situací 131 // 13.1 Přínos informací z hlediska interpretace a transformace 131 //
13.2 Klíčovost komunikačních kanálů 132 // 13.3 Verbální komunikace a splnění základních kritérií 132 // 13.4 Vybrané druhy prezentačních (komunikativních) dovedností a jejich výcvik 134 // 13.5 Stádia práce s didakticky zaměřeným textem 135 // Obsah // 13.6 Hodnocení a klasifikace v komunikativně zaměřené výuce 136 // 13.6.1 Sumativní, formativní hodnocení komunikace 137 // 13.6.2 Slovní hodnocení a hodnocení instrumentální 137 // 13.6.3 Výhody/nevýhody ústního zkoušení 138 // 13.7 Vliv vybraných aspektů na efektivní komunikaci 139 // Literatura 147

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC