Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(8.5) Půjčeno:17x 
BK
Vydání první
Praha : Portál, 2021
119 stran : ilustrace ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-262-1790-9 (brožováno)
němčina
Obsahuje bibliografii na stranách 108-118
001648627
Předmluva 7 // Předmluva k českému vydání 9 // Úvod 11 // 1. Úvodem - vysvětlení pojmu psychická odolnost (resilience) // 1.1 Význam pojmu psychická odolnost (resilience) 13 // 1.2 Výzkum psychické odolnosti 15 // 1.3 Rizikové a ochranné faktory 17 // 1.4 Faktory psychické odolnosti 22 // 2. Mateřské školy jako místa socializace a podpory zdraví pro děti i rodiče 25 // 2.1 (Nové) požadavky na pedagogické pracovníky 25 // Děti s poruchami chování a zdravotními problémy 25 // Přetížení rodiče 26 // Sociálně znevýhodněné děti 26 // Děti s postižením 27 // Děti z různých kultur 27 // Mateřská škola jako socializační prostředí 28 // Mateřská škola jako místo podporující zdraví 29 // 2.2 Prevence a preventivní programy 30 // 3. Základní pilíře k podpoře psychické odolnosti 33 // 3.1 Základní pilíř 1: vývoj předloh pro mateřskou školu podporující psychickou odolnost 33 // Vývoj vize organizace jako proces organizačního vývoje 35 // Vývoj vize organizace a její cíle 36 // Stanovení a popis cíle 38 // 3.2 Základní pilíř 2: podpora psychického zdraví a psychické odolnosti dětí ve všedním životě a pomocí speciálních programů 41 // Pozitivní vztah k dítěti jako opora psychické odolnosti 42 // Preventivní programy a programy na podporu psychické odolnosti v předškolním věku 42 // Faktor psychické odolnosti 1: Sebepoznávání (introspekce) 47 // Faktor psychické odolnosti 2: Sebeovládání 48 // Faktor psychické odolnosti 3: Vlastní účinnost (self-efficacy) 50 // Faktor psychické odolnosti 4: Sociální dovednosti 53 // Faktor psychické odolnosti 5: Adaptivní dovednost zvládání 54 // Faktor psychické odolnosti 6: řešení problémů 55 // 3.3 Základní pilíř 3: Spolupráce s blízkými osobami při zohlednění perspektivy psychické odolnosti 57 //
Pozitivní vztah rodiče-dítě jako základ výchovy podporující rozvoj 58 // Kroky ke spolupráci s rodiči 60 // Dosažitelnost rodičů 63 // Metody vzdělávání rodičů 66 // 3.4 Základní pilíř 4: Tvorba sítí 72 // Typy sítí 73 // Všeobecné požadavky na tvorbu sítí 74 // Tvorba sítí podle specifických cílových skupin 75 // Příklady pro vytvoření sítě 78 // 3.5 Základní pilíř 5: Evaluace vlastních opatření a nabídek 79 // Evaluace kurzu pro děti na posílení psychické odolnosti 81 // 4. Podpora psychické odolnosti a duševního zdraví // v pedagogickém týmu 87 // 4.1 Fyzické a psychické zdraví 88 // 4.2 Údaje o zátěžích a spokojenosti pedagogických pracovníků v mateřských školách 88 // Údaje o zátěžích a spokojenosti obecně 88 // Údaje o fyzických zátěžích 90 // Údaje o prožívání stresu a příznaků vyhoření 91 // Údaje o spokojenosti s prací 92 // 4.3 Zpracování zátěží 93 // 4.4 Podpora zdraví 96 // Behaviorální opatření 96 // Opatření související s okolními podmínkami 97 // Fáze a pracovní kroky při podpoře zdraví 98 // 5. Závěrečné shrnutí 101 // 6. Dodatek 105 // Seznam literatury 108

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC