Předmluva / 7 // Úvod: Dějiny umění jako humanitní disciplína /13 Poznámky / 34 // 1. Ikonografie a ikonologie: Úvod do studia renesančního umění /41 // Poznámky /67 // 2. Dějiny teorie lidských proporcí jako obraz dějin uměleckých slohů / 73 // Poznámky /108 // 3. Suger, opat ze Saint-Denis /129 // Poznámky /168 // 4. Tizianova Alegorie Moudrosti: Post scriptum / 169 // Poznámky /185 // 5. První list z "Knihy" Giorgia Vasariho: Studie o tom, jak italská renesance posuzovala gotický sloh, s exkursem o dvou návrzích průčelí od Domenica Beccafumiho /195 // Exkurs: Dva návrhy průčelí od Domenica Beccafumiho a problém manýrismu v architektuře / 232 Poznámky / 67 // 6. Albrecht Dörer a klasický starověk / 267 // Exkurs: Ilustrace Apianových "Inscriptiones" a jejich vztah k Dörerovi / 298 Poznámky /305 // 7. Et in Arcadia ego: Poussin a elegická tradice /331 // Poznámky / 350 // Epilog: Na obranu věže ze slonové kosti /361 Poznámky / 372 // Ediční poznámka (Lubomír Konečný) / 375 Ediční poznámka k 2. vydání (Lubomír Konečný) / 376 Rejstřík / 377