Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(4.4) Půjčeno:21x 
BK
Vydání: první
Ostrava : Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2021
212 stran : ilustrace ; 24 cm

objednat
ISBN 978-80-7599-258-1 (brožováno)
Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík
Anglické resumé
001650587
Úvodem 7 // Poznatky o jazyce - cíl, nebo prostředek ve výuce češtiny? 9 // 1 Východiska 9 // 2 Jazyková výuka ve škole jako specifický typ činnosti 12 // 2.1 Vnější regulativy činnosti ve škole 13 // 2.2 Konstruktivismus jako základ funkční výuky 15 // 2.3 Učitel - článek mezi prekonceptem a konceptem 16 // 2.3.1 Motivace žáků 16 // 2.3.2 Expozice učiva a jeho prvotní osvojení 17 // 2.3.3 Proces upevňování, prohlubování a instrumentalizace učiva 20 // 3 Práce s textem jako propojení jazykových poznatků a cílů komunikační výuky 21 // 4 Závěry 26 // Tvoření slov a stavba slova ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZS 31 // 1 Obecné chápání učiva o tvoření slov a stavbě slova 31 // 1.1 Pojetí témat souvisejících s tvořením slov a stavbou slova v RVP 33 // 1.2 Analyzované učebnice pro ZS 34 // 2 Základní pojmy, pojetí rozboru slovotvorného a morfematického 35 // 2.1 Zachycení problematiky v analyzovaných učebnicích 37 // 2.1.1 Nakladatelství Nová škola 37 // 2.1.2 SPN - pedagogické nakladatelství 40 // 2.1.3 Nakladatelství Fraus 42 // 3 Vybrané uzlové body učiva o tvoření slov a stavbě slova 46 // 3.1 Slova příkladová Đ° k procvičení, slovníkové příručky, korpusy 46 // 3.2 Určování kořenů slov 48 // 3.3 Slovotvorná motivace 49 // 3.4 Hláskové alternace 50 // 3.5 Kmen a jeho chápání 52 // 3.6 Předpony a předponové odvozování 54 // 3.7 Přípony a příponové odvozování 55 // 3.8 Koncovky a koncovkové odvozování 57 // 4 Závěrečné shrnutí 61 // Substantívni deklinace ve výuce češtiny a kompetencích žáků ZS 67 // 1 Úvod k problematice 67 // 2 Učivo o české substantívni deklinaci v učebnicích českého jazyka Nakladatelství Fraus // 68 // 2.1 Učebnice pro 4. ročník 68 // 2.1.1 Skloňování neuter 70 //
2.1.2 Skloňování feminin 71 // 2.1.3 Skloňování maskulin životných a neživotných 73 // 2.2 Učebnice pro 5. ročník 75 // 2.3 Učebnice pro 6. ročník 76 // 2.4 Učebnice pro 7. ročník 80 // 2.5 Učebnice pro 8. ročník 80 // 3 Česká substantívni deklinace v kompetencích žáků 4.-9. ročníku ZŠ 83 // 3.1 Tvar Ipl. feminin, alternace e/0 83 // 3.2 Tvar Npl. životných maskulin 84 // 3.3 Tvar Vsg. životných maskulin s příponami -ec a -ce, alternace r/ř 86 // 3.4 Disjunktivní alternace vokálu 87 // 3.5 Tvar Lsg. neživotných maskulin 88 // 3.6 Tvar Lpi. maskulin, alternace konsonantů 89 // 3.7 Feminina kolísající mezi vzory píseň a kost 91 // 3.8 Krácení vokálu 92 // 4 Závěry a doporučení 95 // Proměny repertoáru odporovacích spojek a dnešní výuka češtiny 101 // 1 K volbě tématu 101 // 2 Komunikační aspekt ve vztahu k učivu o spojkách v řadě učebnic CJ z nakladatelství // Fraus a SPN 104 // 2.1 Repertoár spojek podle učebnic pro 1. stupeň ZŠ a spojky používané pro odporovací poměr (s důrazem na ale) 105 // 2.1.1 Učebnice ČJ pro 2. ročník 105 // 2.1.2 Učebnice ČJ pro 3. ročník 108 // 2.1.3 Učebnice ČJ pro 4. ročník 111 // 2.1.4 Učebnice ČJ pro 5. ročník 116 // 2.1.5 Shrnutí k výskytu odporovacích spojek v učebnicích pro 1. stupeň ZŠ Đ° k výkladům // o nich 120 // 2.2 Inventář odporovacích spojek v učebnicích pro 2. stupeň ZŠ 122 // 3 Odporovací spojky v odborných publikacích 128 // 3.1 Nejistota kolem vymezení spojek a konektivní prostředky 131 // 3.1.1 Pohled na odporovací spojky aktuálně 132 // 3.1.2 Třídění a pozice odporovacích spojek podle Štíchovy AGSČ 134 // 3.1.3 Oslabená konektivita podle Syntaxe mluvené češtiny 135 // 3.2 Současné aspekty zohledňované u odporovacích spojek 137 // 4 Vnořené odporovací spojky v komunikaci 138 //
4.1 Analyzované zdroje a korpus vnořených odporovacích spojek 139 // 4.1.1 Vnořené ale 140 // 4.1.2 Vnořené ovšem 142 // 4.1.3 Vnořené nicméně 144 // 4.2 Sledované typy vnořených odporovacích spojek podle CNK 145 // 4.3 Psaná komunikace a interpunkční pravopisná pravidla 147 // 4.4 Sonda do mluvené komunikace 148 // 3 Závěry a doporučení pro komunikačně pojatou školní výuku češtiny 150 // Regionální jazykové dědictví jako součást edukačního procesu 157 // 1 Jazyk jako kulturní hodnota 157 // 1.1 Jazyk jakožto nemateriálni kulturní dědictví 158 // 1.2 Nářečí jako znak regionální identity 159 // 2 Regionální kulturní dědictví v rámci edukačního procesu 161 // 2.1 Regionální kulturní dědictví v pojetí Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání z roku 2021 161 // 2.2 Učivo o varietách českého národního jazyka a nářečích ve vybraných školních vzdělávacích // programech a učebnicích 165 // 3 Podporujme u žáků vztah k "jazykovému domovu" 167 // 3.1 Náměty k rozšíření výkladu o nářečích ve výuce na 2. stupni ZS 169 // 4 Závěr 171 // Jazyková analýza iniciační repliky učitele (na materiálu z online výuky) 185 // 1 Úvod 185 // 2 Pojetí online výuky 188 // 2.1 Online výuka na základní škole 189 // 2.2 Online komunikace a její bariéry 190 // 3 Výukový dialog 192 // 3.1 Struktura výukového dialogu 193 // 4 Metodologie a výzkumný vzorek 193 // 5 Iniciace ve výukovém dialogu 194 // 5.1 Nejčastější typy iniciací v online výukovém prostředí 196 // 5.1.1 Jednoduchá a stručná iniciační replika 196 // 5.1.2 Iniciační replika obsahující více obsahově pragmatických jednotek 198 // 5.1.3 Iniciační replika, po níž následuje delší pauza 200 // 5.1.4 Iniciační replika založená na napovídání 201 //
5.1.5 Iniciační replika přecházející k vysvětlování 202 // 6 Závěr 203 // Summary 207 // Rejstřík 210

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC