Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 03.02.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
[Místo vydání není známé] : Masarykova univerzita, 2020
1 online zdroj (204 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-210-9713-1 (online ; pdf)
ISBN 978-80-210-9712-4 (print)
Opera Facultatis Philosophicae Universitatis Masarykianae ; 506
Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity ; 506
Gendži monogatari (Příběh prince Gendžiho) je pravděpodobně nejznámějším dílem japonské klasické literatury. Vzniklo před více než tisíci lety a někdy bývá označováno za nejstarší román na světě. Tato publikace se zaměřuje na to, jakým způsobem s dílem nakládali autoři populární literatury v období Edo (1600–1867), především pak Rjútei Tanehiko, autor dobového bestselleru Nise Murasaki inaka Gendži, který je na Gendži monogatari založen. Kniha dále poskytuje úvod do problematiky parafrází v japonské předmoderní literatuře a zkoumá také tvůrčí strategie využité v dílech, jež kreativními způsoby z Gendži monogatari čerpala..
001650915
1 ÚVOD 9 // 1.1 Ediční poznámka 11 // 2 DOSAVADNÍ VÝZKUM A TERMINOLOGIE 13 // 2.1 Ukotvení a vysvětlení základních pojmů 20 // 2.1.1 Populární parafráze děl klasické japonské literatury 20 // 2.2 Pojmy označující typy děl a tvůrčí strategie 24 // 2.2.1 Adaptace 24 // 2.2.2 Sekai a šukó 26 // 2.2.3 Parodie 28 // 2.2.4 Jacuši a mitate 32 // 2.2.5 Překlad 35 // 3 ZKOUMÁNÍ PŘÍBĚHŮ 38 // 3.1 Naratologie a její terminologie 38 // 3.2 Metodologická východiska 41 // 3.2.1 Analýza obsahové stránky 41 // 3.2.2 Analýza výrazové stránky 44 // 3.2.3 Poznámka k analýze vizuální složky děl 46 // 4 HISTORICKÉ POZADÍ 48 // 4.1 Knihtisk a raná parodická díla 48 // 4.2 Šíření Gendzi monogatari tiskem 50 // 4.2.1 Gendzi monogatari ve zkratce 51 // 4.2.2 Dílo Onna Gokjó autora Kogameho Masuhideho 53 // 4.2.3 Ihara Saikaku a Gendzi monogatari 53 // 4.3 Kreativní parafráze přelomu 17. a 18. století 54 // 4.3.1 Mijako no Nišiki a Fúrjú Gendzi monogatari 54 // 4.3.2 Okumura Masanobu a jeho Gendzi 58 // 4.4 Další proudy ve zpracovávání Gendzi monogatari 60 // 4.4.1 Gendzi monogatari a kokugaku 62 // 4.5 Rjútei Tanehiko a Nise Murasaki inaka Gendzi 63 // 4.5.1 Nise Murasaki inaka Gendzi 68 // 5 GENDZI MONOGATARI A POPULÁRNÍ LITERATURA OBDOBÍ EDO 79 // 5.1 Tvůrčí strategie v úvodních pasážích 80 // 5 // 5.1.1 Události 83 // 5.1.2 Postavy 85 // 5.1.3 Ilustrace 88 // 5.1.4 Shrnutí 95 // 5.2 První milostné dobrodružství hlavního hrdiny 95 // 5.2.1 Události 98 // 5.2.2 Postavy 101 // 5.2.3 Ilustrace 105 // 5.2.4 Shrnutí 108 // 5.2.5 Srovnání s Fúrjú Gendzi monogatari 109 // 5.2.6 Srovnání s Wakakusa Gendzi monogatari 111 // 5.3 Tragická smrt milenky — parafráze oblíbené pasáže 114 // 5.3.1 Události 117 // 5.3.2 Postavy 120 // 5.3.3 Ilustrace 125 // 5.3.4 Shrnutí 132 //
5.4 Suma a Akaši, bod zlomu 133 // 5.4.1 Události 134 // 5.4.2 Postavy 141 // 5.4.3 Ilustrace 145 // 5.4.4 Shrnutí 150 // 5.4.5 Srovnání s Onna Gokjó 150 // 5.5 Tamakazura a Tanehikův přístup ke konci díla 155 // 5.5.1 Události 155 // 5.5.2 Postavy 160 // 5.5.3 Ilustrace 163 // 5.5.4 Shrnutí 167 // 5.6 Celkové vyhodnocení analýzy 168 // 5.6.1 Tanehikova práce s Gendzi monogatari a její proměny 168 // 5.6.2 Kreativní strategie přímo nesouvisející s úpravou textu // Gendzi monogatari 172 // 5.6.3 Vliv ostatních parafrází Gendzi monogatari na Nise Murasaki // inaka Gendzi 174 // 6 PARAFRÁZE JAPONSKÉ KLASICKÉ LITERATURY // V OBDOBÍ EDO 177 // 6.1 Gendzi monogatari v průběhu období Edo 177 // 6.2 Ise monogatari v průběhu období Edo 178 // 6.3 Srovnám obou proudů 180 // 7 ZÁVĚR 182 // 6 // SUMMARY // 188 // BIBLIOGRAFIE 190 // Primární literatura 190 // Sekundární literatura 191 // Online zdroje 196 // SEZNAM POUŽITÝCH OBRAZOVÝCH MATERIÁLŮ 197 // SEZNAM TABULEK 201 // REJSTŘÍK 202

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC