Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(7) Půjčeno:14x 
BK
EB
2., aktualizované vydání
Praha : Wolters Kluwer, 2021
330 stran ; 24 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-7676-175-9 (brožováno)
ISBN 978-80-7676-177-3 (online ; epub)
"2., aktualizované a rozšířené vydání"--Obálka
Obsahuje bibliografii na stranách 296-324, bibliografické odkazy a rejstřík
Anglické resumé
001651081
Poděkování 9 // O autorech 10 // Úvod 13 // Úvod k 2., aktualizovanému vydání 16 // Základní informace o knize a její online podpoře , 19 // Použité zkratky 23 // Online podpora knihy - knihaelearning.cz 25 // 1. UČENÍV ŽIVOTĚ DNEŠNÍHO ČLOVĚKA 27 // 1.1 Vymezení učení jako klíčového procesu v životě člověka 27 // 1.1.1 Učení jako individuálně transformativní proces 28 // 1.1.2 Sociální charakter učení 29 // 1.1.3 Učení v širších souvislostech 31 // 1.2 Dovednosti a gramotnosti 21. století 38 // 1.3 Celoživotní učení 43 // 1.4 E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti 44 // 1.4.1 Blended learning 48 // 1.4.2 Mobile learning 52 // 1.5 E-learning v kontextu skupinového učení 54 // 2. E-LEARNING A JEHO AKTÉŘI 59 // 2.1 Učení studentů v éře digitálních technologií 59 // 2.1.1 Proměny učení dnešních studentů 60 // 2.1.2 E-learning a učební styly studentů 65 // 2.1.3 Vnější řízení a autoregulace učení 72 // 2.2 Digitální technologie a proměny pedagogických kompetencí učitele 76 // 2.2.1 Učitelé, digitální technologie a inovace 7 78 // 2.2.2 Ovládat technologie versus učit (se) s technologiemi 83 // 2.2.3 Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů 86 // 3. TEORIE UČENÍ (VZDĚLÁVÁNÍ) A E-LEARNING 89 // 3.1 Význam a pojetí vzdělávacích teorií 89 // 3.2 Neobehavioristické teorie vzdělávání 92 // 3.2.1 Základní charakteristiky neobehaviorismu 92 // 3.2.2 Neobehaviorismus a technologie 94 // 3.2.3 Kritika neobehaviorismu 95 // 3.2.4 Neobehaviorismus a e-learning 95 // 3.3 Kognitivistické teorie vzdělávání 96 // 3.3.1 Základní charakteristiky kognitivismu 96 // 3.3.2 Kognitivismus a technologie 98 // 3.3.3 Kritika kognitivismu 99 // 3.3.4 Kognitivismus a e-learning 99 // 3.4 Konstruktivistické teorie vzdělávání 99 //
3.4.1 Základní charakteristiky konstruktivismu 100 // 3.4.2 Konstruktivismus a technologie 103 // 3.4.3 Kritika konstruktivismu 104 // 3.4.4 Konstruktivismus a e-learning 105 // 3.5 Konektivismus 106 // 3.5.1 Základní východiska a charakteristiky konektivismu 106 // 3.5.2 Kritika konektivismu 108 // 3.5.3 Konektivismus a e-learning 109 // 3.6 Komplementarita vzdělávacích teorií 110 // 4. DIDAKTIKA E-LEARNINGU - PŘÍPRAVA A REALIZACE KURZU S PODPOROU DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍ 111 // 4.1 Základní didaktická rozvaha při plánování e-learningu 112 // 4.2 Instructional design aneb fáze tvorby výuky 112 // 4.2.1 Bloomova taxonomie 113 // 4.2.2 ADDIE model 114 // 4.2.3 Gagného model ID 116 // 4.2.4 Systémový přístup Dicka a Careyho 117 // 4.2.5 Konstruktivistický model 118 // 4.2.6 Univerzální design 119 // 4.3 Základní didaktické principy vytváření výuky s podporou online technologií 122 // 4.3.1 Stanovení výukového cíle 124 // 4.3.2 Časové rozvržení kurzu 126 // 4.3.3 Procesy výuky a učení 128 // , 4.3.4 Hodnocení studentů 133 // 4.4. Základní didaktické principy vytváření výuky podle modelu Universal design for learning (UDL) 136 // 4.5 E-learning a autorský zákon 138 // 5. ONLINE TECHNOLOGIE VE VZDĚLÁVÁNÍ 141 // 5.1 Digitální (vzdělávací) technologie 141 // 5.2 Vybrané nástroje digitálních technologií 143 // Asistivní technologie 144 // Diskuzní fóra 146 // E-booky 149 // E-portfolia 152 // Google aplikace a MS Teams ve vzdělávání 156 // Hry a gamifikace 159 // Komunikační nástroje a videokonference 163 // LMS (systémy pro řízení učení) 169 // Masivní otevřené online kurzy (MOOC) 172 // Online dotazníky a ankety 178 // Online sociální sítě 181 // Plánování času a úkolů 185 // Podcast, screencast, video streaming 188 // Simulace (Lukáš Plch) 191 //
Vzájemné hodnocení (peer assessment) 196 // Web/Blog 200 // Webinář 203 // Wiki (a Wikipedie) 205 // 6. PŘÍKLADY E-LEARNINGU V REÁLNÉ VÝUCE 210 // 6.1 Systém pro řízení výuky Schoology 210 // 6.1.1 Začlenění předmětu v rámci studovaného oboru 210 // 6.1.2 Cíle předmětu 212 // 6.1.3 Příprava výuky 212 // 6.1.4 Realizace kurzu a didaktická východiska 213 // 6.1.5 Hodnocení 214 // 6.2 Výuka historie v online prostředí 214 // 6.2.1 Začlenění předmětu v rámci studovaného oboru 214 // 6.2.2 Cíle předmětu 216 // 6.2.3 Příprava na výuku 217 // 6.2.4 Realizace kurzu a didaktická východiska 218 // 6.2.5 Hodnocení studentů 222 // 6.3 Vzájemné hodnocení textů v Akademickém psaní 223 // 6.3.1 Začlenění předmětu v rámci studovaného obůru 223 // 6.3.2 Cíle předmětu 223 // 6.3.3 Příprava na výuku 224 // 6.3.4 Realizace kurzu a didaktická východiska 226 // 6.3.5 Hodnocení studentů 227 // 6.4 Počítačem řízená simulační manažerská hra 228 // 6.4.1 Začlenění předmětu v rámci studovaného oboru 228 // 6.4.2 Cíle předmětu 228 // 6.4.3 Příprava na výuku 229 // 6.4.4 Realizace kurzu a didaktická východiska 230 // 6.4.5 Hodnocení studentů 232 // 7. POZITIVA A NEGATIVA POUŽÍVÁNÍ DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍ VE VZDĚLÁVÁNÍ 234 // 7.1 Výhody a nevýhody e-learningu - námět k zamyšlení 235 // 7.2 Pohledem studenta (učícího se) 236 // 7.2.1 Výhody 236 // 7.2.2 Nevýhody 238 // 7.3 Pohledem učitele (vyučujícího či autora) 243 // 7.3.1 Výhody 243 // 7.3.2 Nevýhody 246 // 7.4 Pohled poskytovatele (instituce) 249 // 7.4.1 Výhody 249 // 7.4.2 Nevýhody 251 // 8. INFORMAČNÍ ZDROJE A VÝZKUM E-LEARNINGU 253 // 8.1 Zdroje výzkumných dat 253 // 8.1.1 Odborné publikace o e-learningu 254 //
8.1.2 Statistická data 256 // 8.1.3 Data a výsledky (mezinárodních) výzkumů 259 // 8.2 Příklady přístupů k výzkumu v oblasti e-learningu 266 // 8.2.1 Digitální technologie ve formálním i informálním (celoživotním) učení 266 // 8.2.2 Analytika učení 271 // 8.2.3 Fenomenografie 276 // 8.2.4 Kontrolované experimenty využívající skriptování .. 280 // Poznámky na závěr 284 // Summary 287 // Přílohy 292 // Litejatura a zdroje 296 // Věcný rejstřík 325

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC