Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(0.5) Půjčeno:1x 
BK
Praha : Akademie múzických umění v Praze v Nakladatelství AMU, 2020
656 stran : ilustrace ; 20 cm

objednat
ISBN 978-80-7331-549-8 (brožováno)
IV. svazek Teoretické řady
francouzština
Obsahuje bibliografii na stranách 632-644, bibliografické odkazy a rejstřík
001651627
ÚVODEM 15 // PRVNÍ ČÁST PODMÍNKY ANALÝZY // I. STAV VÝZKUMU // 1 Bilance výzkumu 24 // 1.1 Před sémiologií: dramaturgická analýza 24 // 1.2 Analýza a sémiologie 25 // 1.3 Dva typy analýzy 27 // 1.4 Sémiologie: rozkvět a krize 30 // 1.5 Limity klasické sémiologie 34 // 1.6 Nové začátky 36 // 2 Otázky čekající na odpověď 43 // 2.1 Zážitek, nebo rekonstrukce? 43 // 2.2 Členění 44 // 2.3 Konkretizace textu 45 // 2.4 Postavení textu 46 // 2.5 Naratologický model 46 // 2.6 Otázka subjektivity 48 // 2.7 Otázka nezobrazitelného 49 // 3 Nástup nových teorií 51 // 3.1 Produkčně-recepční teorie 52 // 3.2 Sociosémantika 53 // 3.3 Mezi sociosémantikou a kulturní antropologií // 3.4 Fenomenologie 55 // 3.5 Teorie vektorů 56 // NÁSTROJE ANALÝZY // 1 Slovní popis 61 // 2 Poznámky 65 // 3 Dotazníky 67 // 4 Doplňkový materiál 73 // 4.1 Programy 73 // 4.2 Režijní kniha 74 // 4.3 Tisková zpráva 75 // 4.4 Reklamní paratext 75 // 4.5 Fotografie 76 // 4.6 Videozáznam 77 // 4.7 Počítač a CD 77 // 5 Archeologie divadelního umění 79 // 5.1 Divadelní archeologie 79 // 5.2 Živý archiv 80 // 6 Medializované tělo diváka 82 // 6.1 Nové technologie, nová těla? 83 // 6.2 Intermediálnost 86 // 6.3 Začlenění médií do živého scénického umění 87 // 6.4 Oder die glücklose Landung 89 // DRUHÁ ČÁST SCÉNICKÉ SLOŽKY // I. HEREC // 1 Herecká práce 97 // 1.1 Přístup skrze teorii emocí 97 // 1.2 Globální/celostní teorie herectví? 98 // 1.3 Složky a etapy herecké práce 100 // 1.4 Metody analýzy hereckého projevu 107 // 2 Vysvětlovat gesta, nebo vektorizovat touhu? 114 // 2.1 Různé úhly pohledu na gesto 114 // 2.2 Vysvětlení gest: Lakomec 116 // 2.3 Figurálno 142 // 2.4 Vektorizace touhy a práce s gestem: Ulrike Meinhof // 3 Hercova partitura a podpartitura 156 // 3.1 Definice 156 //
3.2 Dva typy partitury 157 // 3.3 Partitura a podpartitura: syntéza jejich složek 158 // 3.4 Syntéza: systém podpartitury 161 // 3.5 Návrat těla do mysli 161 // 3.6 K estetice herce a diváka 163 // 4 Terzirek 167 // 4.1 Divákem rozpoznatelná podpartitura 167 // 4.2 Divákův estetický zážitek 169 // 5 Divadelní a filmová analýza: MARAT/SADE 174 // 5.1 Podmínky analýzy 174 // 5.2 Pohled analytika 175 // 5.3 Filmové postupy 177 // 5.4 Divadelní postupy 182 // 5.5 Rozbor hereckého projevu 186 // 5.6 Ideologéma nerozhodnutelnosti 190 // 5.7 Komentář k fotografiím 191 // 6 V duze tělesných umění: pantomima, tanec, divadlo, taneční divadlo 197 // 6.1 Určení trajektorie 198 // 6.2 Vektorizace 199 // 6.3 Divácký pohled 200 // 6.4 Druhy analýzy 203 // HLAS, HUDBA, RYTMUS 207 // 1 Hlas 209 // 1.1 Hlasové ústrojí 209 // 1.2 Objektivní faktory 211 // 1.3 Subjektivní faktory 213 // 1.4 Kulturní faktory 219 // 1.5 Analýza hereckého hlasu 220 // 2 Hudba 222 // 2.1 Hudba uvnitř představení 223 // 2.2 Vliv hudby na diváka 224 // 2.3 Funkce hudby v západních inscenacích 226 // 3 Rytmus 229 // 3.1 Celkový rytmus a rytmy specifické 229 // 3.2 Rytmus a temporytmus 231 // 3.3 Rytmus a subjektivní doba trvání představení 233 // III. PROSTOR, ČAS, JEDNÁNÍ // 1 Vnímání prostoru 241 // 1.1 Objektivní vnější prostor 242 // 1.2 Gestický prostor 243 // 1.3 Dramatický prostor, jevištní prostor 245 // 1.4 Další způsoby vnímání prostoru 247 // 2 Vnímání času 249 // 2.1 Vnější objektivní čas 249 // 2.2 Subjektivní vnitřní čas 250 // 2.3 Dramatický čas, jevištní čas 251 // % // 3 Vnímání časoprostoru: chronotopy 255 // 3.1 Chronotop podle Bachtina 255 // 3.2 Základní typologie 258 // 3.3 Integrace vjemů 260 // 3.4 ňetězení chronotopů 261 // 3.5 Chronotopy v síti vektorů 262 //
3.6 Přesun jako vektorizace 264 // 3.7 Rytmická vektorizace a její zobrazení 265 // 3.8 Návrat k úvodní hypotéze 266 // 3.9 Anatomie Vojcka 269 // IV. DALŠÍ HMOTNÉ SLOŽKY PŘEDSTAVENÍ // 1 Kostým 278 // 1.1 Limity kostýmu 278 // 1.2 Jak zkoumat kostým 278 // 1.3 Funkce divadelního kostýmu 279 // 1.4 Kostým atd. 280 // 1.5 Kostým perforrnera, kostým postavy 283 // 1.6 Vektorizace kostýmů 284 // 2 Líčení 288 // 2.1 Líčení a maskování 288 // 2.2 Topologie obličeje 289 // 2.3 Podoby a funkce líčení 290 // 2.4 Nevědomí v líčení 291 // 2.5 Popis líčení 292 // 3 Předmět 294 // 3.1 Identifikovaný a neidentifikovaný předmět // 3.2 Různé stupně předmětnosti 295 // 3.3 Kategorie popisu 298 // 4 Osvětlení 302 // 4.1 Technické aspekty 302 // 4.2 Osvětlení a barva 305 // 4.3 Světelná dramaturgie 305 // 4.4 Osvětlení a zbytek představení 306 // 5 Materiálnost a neinateriálnost 309 // 5.1 Čich 309 // 5.2 Hmat 310 // 5.3 Chuť 311 // V. INSCENOVÁNÍ TEXTU // 1 Inscenovat text a uvádět ho na scéně 316 // 1.1 Text psaný, text vyřčený 316 // 1.2 Text a představení 320 // 2 Postavení textu v inscenaci 327 // 2.1 Závislý, či nezávislý text 327 // 2.2 Specifičnost dramatického textu 328 // 2.3 Typologie inscenace 333 // 3 Zacházení s textem ve veřejném prostoru představení // 3.1 Plastičnost textu 341 // 3.2 "Dané okolnosti" 342 // 3.3 Rekonstrukce systému scénické výpovědi 343 // 3.4 Hlasové provedení textu 344 // 3.5 Kinestetické faktory textu 345 // 3.6 Text a nonverbální znaky 346 // 3.7 Dvojí systém percepce: kodifikace - memorizace // 3.8 Slovo, nebo obraz? 349 // 3.9 Elektronická zvuková podoba textu 350 // TŘETÍ ČÁST PODMÍNKY RECEPCE // I. PSYCHOLOGICKÝ A PSYCHOANALYTICKY PŘÍSTUP // 1 Gestalt teorie 360 // 2 Spoluúčast na dění 363 // 2.1 Výsledný dojem 363 //
2.2 Vztahové a interakční teorie 365 // 3 Identifikace a odstup 366 // 3.1 Mechanismy identifikace 366 // 3.2 Způsoby ztotožnění 367 // 3.3 Odstup 369 // 3.4 Víc než jen ztotožnění nebo odstup: tanec butó // 3.5 Chuť ztotožnění 375 // 3.6 Mužské nebo ženské ztotožnění 375 // 4 Tělo diváka 378 // 4.1 Konkrétní situace 378 // 4.2 Antropologie diváka 380 // 4.3 Divákova rozkoš 380 // 5 Práce snů, práce scény 382 // 5.1 Senafantazma 382 // 5.2 Jaká je logika nevědomí? 384 // 5.3 Postupy scénické praxe 385 // II. SOCIOLOGICKÝ PŘÍSTUP DIVÁKA // 1 Dramaturgie diváka aneb Spectator in spectaculo 398 // 1.1 Okolnosti promluvy 400 // 1.2 První dojem 401 // 1.3 Encyklopedie/ znalost kódů 401 // 1.4 Diskurzivní struktury: téma. zápletka a subjekt 402 // 1.5 Narativní struktury: fabule 403 // 1.6 Aktanční struktury: jednání postav 403 // 1.7 Pragmatické ověření hypotéz 404 // 1.8 Struktury světa: mimesis 404 // 1.9 Ideologické struktury 405 // 2 Sociologie představení 406 // 2.1 Předmět sociologie 406 // 2.2 Od jedince k davům 406 // 2.3 Rámcové studie pro sociologickou analýzu 407 // 2.4 Finanční stránka představení 414 // 2.5 Přehodnocení ideologické analýzy 415 // 2.6 Recepční estetika 418 // 2.7 Od sociologie k antropologii 423 // III. ANTROPOLOGICKÝ PŘÍSTUP A INTERKULTURNÍ ANALÝZA // 1 Adaptace pohledu a porozumění 430 // 1.1 Perspektiva druhého 430 // 1.2 Antropologická perspektiva 431 // 1.3 Příklad analýzy: tanec odíssí 434 // 2 Předmět antropologické analýzy 439 // 2.1 Kulturně-divadelní tvorba 439 // 2.2 Kultura ve všech svých podobách 440 // 2.3 Kulturní vztahy 441 // 2.4 Úrovně a dráha čitelnosti 444 // 2.5 Vztah mezi osobou/postavou a tělem/ duší v různých kulturách 448 // 3 Metodologie antropologické analýzy 453 // 3.1 Etnoscénologie 453 //
3.2 Přesun otázek 454 // 3.3 Teorie kulturní výměny 455 // 3.4 Nastolení rovnováhy pomocí antropologické analýzy // 3.5 Nastolení rovnováhy: Heiner Goebbels 464 // 4 Antropologický pohled 470 // 456 // ZÁVĚRY // JAK ZVOLIT SPRÁVNOU TEORII A PRO JAKÝ TYP INSCENACE? // 1 Hodnocení inscenace 478 // 1.1 Kritéria hodnocení 478 // 1.2 Inscenační "chyby" 479 // 1.3 Inscenační systém 481 // 1.4 Návrat autora a autority? 483 // 1.5 Staré a nové úkoly režiséra 485 // 2 Limity analýzy, limity teorie 489 // 2.1 Přehodnocení teorie 489 // 2.2 Hledání integrované sémiologie 492 // 2.3 Podmínky analýzy 493 // 2.4 Proti postmodernímu relativismu 495 // 2.5 Metodologický pluralismus, nikoli eklekticismus 497 // 2.6 Změna paradigmatu 499 // 2.7 Teorie a analýza z pohledu divadelní praxe 500 // 3 Integrovaná sémiologie na křižovatce teorie a praxe 506 // 3.1 Teoretický oxymóron pro jevištní tvorbu bez hranic 506 // 3.2 Antropologie, následovnice sémiologie 509 // IV. SOUČASNÝ STAV VÝZKUMU V OBLASTI ANALÝZY DIVADELNÍHO PŘEDSTAVENÍ: DIVADELNÍ VĚDA, NEBO PERFORMAČNÍ STUDIA? // 1 Výzkum nových území 517 // 1.1 Proč se objevila performanční studia 517 // 1.2 Divadlo v cultural performances 517 // 1.3 Rozšíření zkoumané oblasti 518 // 1.4 Stala se teorie neoblíbenou? 519 // 1.5 Divadlo a performance jako součást dalších celků 519 // 2 Nové paradigma performativity: výzvy a limity 521 // 2.1 Performativita 521 // 2.2 Performativní psaní 524 // 2.3 Performanční studia 526 // 3 Analýza divadelního představení po nástupu performančních studií v devadesátých letech 20. století 533 // 3.1 Vliv antropologie a performančních studií na analýzu 533 // 3.2 Kognitivismus 534 // 3.3 Vektorová analýza 536 // 3.4 Mužský pohled, ženský pohled 537 // 3.5 Fenomenologické pokušení 538 //
3.6 Kinestetická a haptická analýza 540 // 3.7 Dojem vyvolaný v divákovi 542 // 3.8 Teorie afektů 544 // 4 "Svlečená žena" - Fine Bone China, autor a provedení: Fran Barbeová 547 // 4.1 Pozorné čtení (close reading) 548 // 4.2 Dramaturgie a narativní struktura 552 // 4.3 Sémiologie 552 // 4.4 Vektorová analýza 553 // 4.5 Fenomenologická analýza 555 // 4.6 Kinestetická a haptická analýza ’ 556 // 4.7 Teorie afektů a vyvolaných dojmů 558 // 4.8 Feministické čtení? 559 // V. DIVÁKŮV POHLED // 1 Divák 567 // 1.1 Divák jako subjekt 567 // 1.2 Divák ve středu společenských věd 568 // 1.3 Divák v dějinách 568 // 2 Historické vymezení 569 // 3 Četba textu, recepce představení 574 // 4 Množení objektů a divákův pohled 580 // 5 Divák a jeho pohled na představení 583 // 5.1 Přesouvaný divák 583 // 5.2 Inscenování pohledu 583 // ď Nové identity diváka 586 // 6.1 Nedávné povýšení diváka 586 // 6.2 Zážitek, zkušenost a zakoušení 587 // 6.3 Je divák novým suverénním vládcem a pánem? // 6.4 Divák a jeho dvojníci 590 // 6.5 Svědek 591 // 6.6 Divákovo místo ve veřejném prostoru 593 Záchytná bibliografie 595 // VI. PŘÍKLAD OBCHODNÍKŮ JOELA POMMERATA // Dramaturgie 616 Výpovědní situace 619 Afekty 620 // Výsledný dojem na diváka 622 Zbloudilé vášně 623 // Divadelní báseň 625 // 588 // BIBLIOGRAFIE 632 JMENNÝ REJSTŘÍK 647
(OCoLC)1260124293
cnb003301764

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC