Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(10) Půjčeno:10x 
BK
Brno : Paido, 2020
291 stran : ilustrace (převážně barevné) ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-7315-272-7 (brožováno)
350 výtisků
Obsahuje bibliografii na stranách 213-235, bibliografické odkazy a rejstřík
České a anglické resumé
001651936
Úvod: Digitální kompetence učitelů středních odborných škol jako výzva současného vzdělávání 11 // 1 Střední odborné vzdělávání v digitalizovaném 21. století 21 // 1.1 Střední škola a digitální technologie - hledání rovnováhy mezi tradicí a současností 21 // 1.1.1 Střední škola a idea jejího vzdělávání 22 // 1.1.2 Vzdělávací funkce středního školství v kontextu digitalizace 25 // 1.2 Aktuální nároky na střední odborné vzdělávání 34 // 1.2.1 Společenskovědní perspektiva // ve středním odborném vzdělávání 36 // 1.2.2 Revize ICT kurikula ve středním odborném vzdělávání a nové role učitelů společenských věd 38 // 2 Digitální technologie a výuka společenských věd 43 // 2.1 Integrace digitálních technologií do výuky společenských věd 43 // 2.1.1 Multidisciplinární přístup ke společenským, humanitním a technickým vědám 44 // 2.1.2 Společné znaky a odlišnosti pedagogických a technických věd 46 // 2.1.3 Všeobecné a odborné vzdělávání, tradice a současnost 49 // 2.1.4 Rozvoj technického myšlení u učitelů společenskovědních předmětů - významný předpoklad pro využívání nových technologií ve výuce 51 // 2.1.5 Současná dilemata učitelství společenskovědních předmětů 54 // 2.2 Znalost technologií ve službě obsahu a učení, výzva pro didaktiku společenských věd 56 // 2.2.1 Spící obr technologií v didaktice společenských věd? 60 // 3 Digitální technologie ve výuce odborných předmětů a ve vysokoškolské přípravě učitelů odborných škol 65 // 3.1 Úloha didaktiky odborných technických předmětů v digitalizovaném světě 65 // 3.1.1 Nutnost inovace a dalšího rozvoje didaktiky odborných technických předmětů 67 // 3.2 Konstruktivistické učení pro digitálně kompetentní výuku v přípravě učitelů odborných škol 70 //
3.2.1 Podpora digitálních kompetencí učitelů jako reakce na oficiální výzvu 73 // 3.2.2 Cesta od didaktické přípravy učitelů k návrhům změn ve vlastní výuce se začleněním digitálních technologií — příklady inspirativní praxe 74 // 4 Kompetence ve vzdělávání a v učitelském povolání 79 // 4.1 k problému vymezení kompetencí v pedagogickém diskursu 79 // 4.1.1 Kompetence v pojetí výsledků vzdělávání 83 // 4.1.2 Kompetence v pojetí požadavků na výkon učitelského povolání 86 // 4.2 Profesní kompetence učitele střední školy 89 // 4.3 Digitální kompetence ve vzdělávání a v profesi učitele 94 // 4.3.1 Nové gramotnosti // 4.3.2 Digitální kompetence pro občany digitálního světa 99 // 4.3.3 Rámce digitálních kompetencí pedagoga ?1 // 4.3.3.1 ICT Competency Framework for Teachers, UNESCO, 2018 102 // 4.3.3.2 DigComEdu, Evropský rámec pro digitální kompetence pedagogů 105 // 4.4 Digitální kompetence učitele v mezinárodním kontextu vědy a výzkumu 10? // 4.4.1 Digitální kompetence učitelů jako prediktor využívání ICT v pedagogické praxi 108 // 4.4.2 Postoje učitelů k digitálním technologiím a k jejich začlenění do výuky 109 // 4.4.3 Vnitřní a vnější faktory ovlivňující užívání ICT ve výuce 110 // 4.4.4 Bariéry v začlenění digitálních technologií do výuky 112 // 4.4.5 Vzdělávání učitelů v rozvoji digitálních kompetencí 114 // 5 Digitální technologie ve vzdělávání a jejich edukační potenciál 117 // 5.1 Proč, jak a k čemu užívat digitální technologie ve vzdělávání? 117 // 5.1.1 Benefity nových technologií, didaktických prostředků, metod a forem učení 119 // 5.2 Vzdělávání s využitím digitálních technologií // 5.2.1 Konektivismus - nové paradigma učení a vzdělávání? 122 //
5.2.2 Trendy v digitálním vzdělávání a jejich didaktické implikace 125 // 5.2.2.1 Komplexní e-learningové systémy pro řízení výuky 125 // 5.2.2.2 Blended learning a flipped classroom 127 // 5.2.2.3 M-learning 129 // 5 2.2.4 Cloud computing a on-line učení 134 // 5.2.2.5 Učení s využitím interaktivních robotů 137 // 5.2.2.6 Gamifikace a na hře založené učení 137 // 5.2.2.7 Learning analytics (analytika učení) 139 // 5.2.2.8 loT (internet of things, internet věcí, inteligentní internet) 139 // 5.2.2.9 Přepracování (re-design) vzdělávacích prostor a knihoven 140 // 5.2.3 Simulace, dynamické vizualizace a umělá inteligence ve vzdělávání 140 // 5.3 Cíle digitálního učení 143 // 5.3.1 Bloomova taxonomie cílů v digitálním světě 145 // 5.4 On-line komunikace a spolupráce ve vzdělávání a ve správě a řízení školy 143 // 5.4.1 Úloha vedení školy v implementaci digitálních inovací 151 // 5.5 Limity využívání nových technologií ve vzdělávání 154 // 6 Empirické poznatky k digitálním kompetencím učitelů středních škol v České republice // 6.1 Digitální kompetence učitelů společenskovědních předmětů ve středním odborném vzdělávání (před nástupem pandemie covid-19) 161 // 6.1.1 Metodologie výzkumu 162 // 6.1.2 Cíle výzkumu, výzkumné otázky a hypotézy 162 // 6.1.3 Popis výzkumného vzorku 165 // 6.1.4 Výsledky výzkumu 166 // 6.1.5 Diskuse a závěr 160 // 6.2 Digitální kompetence učitelů středních škol v karanténě 195 // 6.2.1 Teoretický rámec 196 // 6.2.2 Metodologie 196 // 6.2.3 Popis výzkumného souboru 197 // 6.2.4. Výsledky šetření k digitálním kompetencím učitelů SŠ 197 // 6.2.5 Závěr a diskuse 201 //
7 Vzdělávací program rozvoje digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů ve středním odborném vzdělávání 203 // 7.1 Koncepce vzdělávacího programu 204 // 7.2 Proces vzniku vzdělávacího programu 204 // 7.3 Didaktické materiály 207 // Závěr - jak dál v implementaci nových technologií do školy a výuky? 209 // Seznam literatury a zdrojů 213 // Rejstřík 237 // Resumé 243 // Resume 245 // Příloha 1 - Vzdělávací program rozvoje digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů ve středním odborném vzdělávání 249 // 1. Identifikační údaje vzdělávacího programu 249 // 2. Profil absolventa 251 // 3. Charakteristika programu dalšího vzdělávání učitelů 252 // 4. Učební plán 257 // 5. Moduly vzdělávacího programu 259 // 6. Způsob zjišťování zpětné vazby od účastníků vzdělávacího programu 289 // Příloha 2 - Evaluační nástroj použitý při pilotáži programu 291
(OCoLC)1245647444
cnb003303238

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC