Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(2) Půjčeno:2x 
BK
Biografie
Vydání první
Praha : Togga, 2021
199, 216 stran : ilustrace (některé barevné), noty ; 24 cm

objednat
ISBN 978-80-7476-211-6 (vázáno)
čeština
"Translation: Ivana Tůmová"--Tiráž
Obsahuje bibliografii na stranách 183-185 a bibliografické odkazy
Souběžný anglický text tištěn zvratmo včetně vlastní titulní stránky
001652542
Úvodem 13 // I. Životní a pedagogická dráha Ivana Klánského 15 // 1. Učitelé Ivana Klánského 15 // Klavírní začátky 15 // Drahomír Toman 17 // Valentina Kameníková 19 // František Rauch 24 // Syntéza klavírních metodik ve výuce Ivana Klánského 26 // 2. Vývoj osobní metodiky Ivana Klánského 30 // První zkušenosti s pedagogickou prací 30 // Počátky pedagogické praxe po absolutoriu postgraduálního studia 31 // Pedagogické působení na hudební fakultě HAMU 33 // Završení pedagogické praxe na hudební fakultě HAMU v roli děkana 33 // Přínos pedagogického působení na Hochschule Luzern 35 // Aplikace výukové metody Ivana Klánského při práci s mladšími studenty a žáky základních uměleckých škol 37 // Ivan Klánský jako vyhledávaný porotce v dětských klavírních soutěžích 38 // 3. Klavírní andragogika Ivana Klánského v roli lektora klavírních seminářů 40 // Období spolupráce s Vlastimilou Pospíšilovou 40 // Navázání na klavírní semináře z Týna nad Vltavou přednáškovým působením na víkendových seminářích v Dobřichovicích 42 // Semináře v ZUŠ Karviná a Klavírní soboty v Brně 42 // 4. Hlavní principy klavírní výuky Ivana Klánského 44 // Vztah mezi učitelem a žákem 44 // Principy výuky dětí mladšího školního věku (6-12 let) 45 // Emocionální a racionální stránka výuky 46 // II. Vstupní myšlenky o klavírní hře a estetice hudební interpretace 48 // 1. Hledání ideálu interpretace, estetika a etika hudební interpretace 48 // 2. Diagnostika 54 // Diagnostické posouzení časového hlediska 5 5 // Diagnostické posouzení zvukového hlediska 56 // 3. Práce klavíristy s časem a zvukem 57 // Práce s časem, volba tempa 57 // Vědomé posuny času 5 8 // Nevědomé posuny času 5 9 // 4. Práce na zvukové stránce 63 //
Časově-zvukové souvislosti 66 // 5. Klavírní technika 68 // Koordinace a zapojení svalů celého těla 70 // Úhoz prsty a užití větší části hracího aparátu 74 // Prstová technika 75 // Oktávová a akordická technika 82 // Repetiční technika 83 // Technika hry na bílých a černých klávesách 84 // Nácvik včasně zahraných basů 86 // Pedálová technika 87 // Melodické ozdoby 88 // Čtyři kategorie úhozů 89 // III. Impulzová metoda 93 // IV. Vertikální a horizontální vnímání hudby 108 // 1. Vertikální průběh hudby 111 // Skladby s extrémně pulzačními frázemi 112 // Skladby s běžně pulzačními frázemi 113 // 2. Horizontální průběh hudby 116 // Správné provedení horizontální fráze 116 // Specifikace nejčastějších chyb při interpretaci horizontálních frází z hlediska časového 118 // V. Interpretace hudby jednotlivých historických období 123 // 1. Interpretace hudby 17. a první poloviny 18. století 123 // Interpretace z hlediska časového 125 // Interpretace z hlediska zvukového 127 // Klavírní literatura Johanna Sebastiana Bacha 139 // 2. Interpretace skladeb druhé poloviny 18. století a začátku 19. století 146 // Interpretace z hlediska časového 147 // Interpretace z hlediska zvukového 150 // Klavírní literatura období klasicismu 158 // 3. Interpretace skladeb 19. století a přesah do současnosti 166 // Interpretace z hlediska časového 167 // Interpretace z hlediska zvukového 169 // Klavírní literatura období romantismu 176 // Resumé 181 // Bibliografie 183 // Příloha 1 186 // Příloha 2 188 // Příloha 3 190
cnb003369035

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC