Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 09.12.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
[Česko] : Grada, 2021
1 online zdroj (200 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-271-4253-8 (online ; pdf)
ISBN 978-80-271-3266-9 (print)
Kniha seznamuje čtenáře s programováním paralelních toků výpočtu – obvykle označovaných jako podprocesy neboli vlákna (anglicky thread) – v rámci jednoho programu v programovacím jazyce Java..
001652587
Předmluva 9 // 1 podproces neboli vlákno 12 // 1.1 Proces a podproces 12 // 1.1.1 Podproces 12 // 1.1.2 Podproces není izolován 13 // 1.2 Životní cyklus podprocesu 14 // 1.2.1 Stavy podprocesu a přechody mezi nimi 14 // 1.2.2 Přerušení podprocesu 16 // 1.2.3 Běh a připravenost podprocesu 16 // 1.2.4 Identifikace podprocesu 17 // 1.2.5 Zavržené stavy a možnosti 17 // 1.2.6 Ukončení procesu 17 // 1.3 Bezpečnost v prostředí s více pod procesy 17 // 1.4 Kolik podprocesů použijeme? 18 // 1.4.1 O kolik náš program zrychlí, použijeme-li více procesorů? 18 // 1.4.2 Amdahlův zákon 18 // 2 Základní operace s podprocesem 20 // 2.1 Vytvoření a spuštění podprocesu 20 // 2.1.1 Rozhraní Runnable 20 // 2.1.2 Běh podprocesu 21 // 2.1.3 Skupina podprocesů 24 // 2.1.4 Počet použitelných procesorů 24 // 2.1.5 Priorita podprocesu 25 // 2.2 Čekání na podproces, démony 25 // 2.2.1 Čekání na dokončení podprocesu 25 // 2.2.2 Uživatelské a démonové podprocesy 26 // 2.2.3 Přístup k aktuálnímu podprocesu 29 // 2.3 Spánek a přerušení 29 // 2.3.1 Spánek 29 // 2.3.2 Poskytnout příležitost jiným podprocesům 30 // 2.3.3 Přerušení 32 // 2.4 Neošetřená výjimka v podprocesu 36 // 2.4.1 Vlastní obsluha nezachycených výjimek 38 // 3 Podprocesy a GUI 40 // 3.1 Úloha n dam v okně 40 // 3.2 Podprocesy v knihovnách AWT a Swing 40 // 3.2.1 Pohled o patro níž 41 // 3.2.2 Požadavky od ostatních podprocesů 41 // 3.2.3 Výpočet na pozadí 43 // 3.3 Podprocesy v prostředí JavaFX 53 // 3.3.1 Třída Platform 53 // 3.3.2 Třída Task<T> 54 // Synchronizace přístupu k datům 62 // 4.1 Souběh 62 // 4.1.1 O co jde 62 // 4.2 Zámek 63 // 4.2.1 Obvyklý postup při synchronizaci 63 // 4.2.2 Uváznutí 64 // 4.2.3 Zámek v Javě 64 // 4.2.4 Příklad souběhu 65 // 4.3 Atomické datové typy 74 //
4.3.1 Atomická celá čísla 74 // 4.3.2 Atomické logické hodnoty 76 // 4.3.3 Atomické reference (atomické odkazy) 77 // 4.3.4 Atomická pole 80 // 4.3.5 Atomický přístup k neatomické datové složce 80 // 4.4 Datové struktury pro předávání dat mezi podprocesy 82 // 4.4.1 Blokující fronta: Rozhraní BlockingQueue<E> 83 // 4.4.2 Další blokující rozhraní 84 // 4.4.3 Knihovní třídy implementující uvedená rozhraní 85 // Komunikace mezi podprocesy 87 // 5.1 Čekání na událost a vyrozumění o ní 87 // 5.1.1 Čekání na událost 87 // 5.1.2 Vyrozumění 88 // 5.1.3 Přerušení 88 // 5.1.4 Falešné probuzení 88 // 5.1.5 Korutina 93 // 5.2 Podmínkové proměnné 102 // 5.2.1 Zámky pro podmínkové proměnné 102 // 5.2.2 Podmínková proměnná 104 // 5.3 Odpočítávání 108 // 5.3.1 Třída CountDownLatch 108 // 5.4 Časovače v knihovně Javy 111 // 5.4.1 Obecný časovač: třída java.util.Timer 111 // 5.4.2 Třída TimerTask 113 // 5.4.3 Časovač v knihovně Swing 115 // Asynchronní výpočet: budoucí výsledek 117 // 6.1 Budoucí výsledek 117 // 6.1.1 Rozhraní Future<V> 117 // 6.1.2 Rozhraní RunnableFuture<V> 118 // 6.1.3 Rozhraní Delayed, ScheduledFuture<V> // a RunnableScheduledFuture<V> 119 // 6.1.4 Rozhraní Callable<V> 119 // 6.2 Třída FutureTask<V> 127 // 6.2.1 Metody třídy FutureTask<V> 127 // 6.2.2 Třída MethodHandle 133 // 7 Asynchronní výpočet: fond podprocesů 137 // 7.1 Fond podprocesů 137 // 7.2 Fondy podprocesů v knihovně Javy 149 // 7.2.1 Rozhraní Executor a rozhraní od něj odvozená 149 // 7.2.2 Připravené fondy podprocesů (vykonavatelé) 152 // 8 Další nástroje 159 // 8.1 Továrny na podprocesy 159 // 8.2 Třídy vykonavatelů 160 // 8.2.1 Třída Thread Pool Executor 160 // 8.2.2 Třída ScheduledThreadPoolExecutor 163 // 8.2.3 Třída ForkJoinTask 169 //
8.2.4 Třída ForkJoinPool 170 // 8.3 Vybrané další nástroje 174 // 8.3.1 Převod instance rozhraní Runnable na Callable<T> 174 // 8.3.2 Paralelizace datovodů 174 // 8.3.3 Proměnné lokální v podprocesu 176 // 8.4 Proměnné s modifikátorem volatile 179 // 8.4.1 Modifikátor volatile (nestálé datové složky) 180 // 8.4.2 Jedináček s odloženou inicializací 181 // 8.5 Konzistence paměti 183 // 9 Dodatek: Připravené programy 184 // 9.1 Úloha n dam a třída ňešitel 184 // 9.1.1 O co jde 184 // 9.1.2 Třída Řešitel 185 // 9.2 Úloha n dam v okně (Swing) 187 // 9.2.1 Struktura programu 187 // 9.2.2 Obsluha programu pro řešení úlohy n dam založeného na knihovně Swing 187 // 9.3 Úloha n dam v okně (JavaFX) 188 // 9.3.1 Struktura programu založeného na knihovně JavaFX 188 // 9.3.2 Obsluha programu pro řešení úlohy n dam založeného na Javě FX 189 // 9.4 Program na kreslení únikových fraktálů 189 // 9.4.1 O co jde 189 // 9.4.2 Postu p výpočtu 190 // 9.4.3 Struktura programu 190 // 9.4.4 Další soubory projektu 192 // 9.4.5 Obsluha programu Fraktálník 192 // Literatura 194 // Rejstřík 195

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC