Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
5 (hodnocen1 x )
(6) Půjčeno:6x 
BK
Brno : Barrister & Principal : Masarykova univerzita, 2021
151 stran : ilustrace ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-7364-127-6 (Barrister & Principal ; brožováno)
ISBN 978-80-210-9931-9 (Masarykova univerzita ; brožováno)
Obsahuje bibliografie na stranách 137-146
Anglické resumé
001652656
Úvod 7 // 1. Co se stalo se vzděláním? 15 // 1.1 Struktura českého vzdělávacího systému 16 // 1.2 Klasifikace stupňů a oborů vzdělání 17 // 1.3 Česká cesta k univerzálnímu vysokému školství 19 // 1.4 Obrácení genderové mezery ve vzdělání 25 // 1.5 Vertikální a horizontální diferenciace 26 // 1.6 Podoba českého vysokého školství // po vzdělanostní expanzi 30 // 2. Proměna role vzdělání 33 // 2.1 Teorie sociální stratifikace 34 // 2.2 Teorie lidského kapitálu 36 // 2.3 Inflace diplomů 38 // 2.4 Technologická změna 40 // 2.5 Polarizace a rutinní práce 41 // 2.6 Budoucnost trhu práce 43 // 3. Jak se měří trh práce: volba dat pro naši analýzu 47 // 3.1 Dostupné datové zdroje 47 // 3.2 Zvolené datové soubory 49 // 3.3 Použité proměnné a jejich měření 50 // 3.4 Použité metody 53 // 4. Vyplatí se dnes studovat vysokou školu? 55 // 4.1 Jak zjistit návratnost vzdělání 55 // 4.2 Vzdělání jako pojistka proti nezaměstnanosti 56 // 4.3 Kvalita zaměstnání a třídní zařazení 57 // 4.4 Finanční návratnost vzdělání 60 // 4.5 Máme příliš mnoho vysokoškoláků? 64 // 5. Těží ženy z masifikace více? 67 // 5.1 Mají ženy nižší kvalifikaci? 68 // 5.2 Je ženská práce podceňovaná? 69 // 5.3 Rozdílné postavení mužů a žen na trhu práce 71 // 5.4 Proč je ženská práce v Česku podhodnocená 76 // 6. Vyplatí se studovat jednoduché obory? 79 // 6.1 Vzdělání jako poziční statek 80 //
6.2 Diferenciace vysokého školství 81 // 6.3 Má smysl přemýšlet o vzdělání v relativní podobě? 82 // 6.4 Jak se liší jednotlivé obory 85 // 6.5 Vzdělání je poziční a diferencované 87 // 7. Co znamená "dobré zaměstnání"? 89 // 7.1 Mají vysokoškoláci odlišné hodnoty? 89 // 7.2 Jak lze měřit postmaterialismus? 92 // 7.3 KdozČechůjevícepostmaterialistický? 93 // 7.4 Vzdělanostní expanze náš postmaterialismus posílila 95 // 8. Prekarizace jako budoucnost práce 97 // 8.1 Kdo je příslušníkem prekariátu? 98 // 8.2 Prekariát j ako samostatná třída 100 // 8.3 Jak změřit prekariát 102 // 8.4 Kdo je ohrožen prekarizací 103 // 8.5 Funguje nové schéma s prekariátem? 105 // 8.6 Patří prekariátu budoucnost? 108 // 9. Jak jsou na tom čerství absolventi 111 // 9.1 Pozice čerstvých absolventů na trhu práce 111 // 9.2 Genderová mezera v příjmech mezi čerstvými absolventy 114 // 9.3 Prekarizace zaměstnání čerstvých absolventů 115 // 9.4 Vyšší vzdělání se vyplatí i na začátku kariéry 117 // 10. Česko v mezinárodním kontextu 119 // 10.1 Evropská expanze vzdělání 119 // 10.2 Vede evropská masifikace k inflaci // vysokoškolských diplomů? 120 // 10.3 Jak jsou na tom evropské ženy? 122 // 10.4 Prekarizace práce v evropských zemích 124 // 10.5 Hodnoty dobrého zaměstnání 127 // 10.6 Je Česko v něčem unikátní? 129 // Závěr 131 // Použitá literatura 137 // Seznam obrázků 149 // The changing role of education during the fourth industrial revolution 150
cnb003385072

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC