Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 09.12.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
1. vydání
Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2020
1 online zdroj (190 stran) : ilustrace
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-244-5775-8 (online ; pdf) ISBN !978-80-244-5775-0 (chyb.)
ISBN 978-80-244-5662-1 (brožováno)
Nad názvem: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta
Terminologický slovník
Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
Publikace přináší nové poznatky z vybraných oblastí edukace osob s narušenou komunikační schopností a dětí se sluchovým postižením..
České a anglické resumé
001652680
Úvod 9 // 1 Lexikální řluence, tvorba vět a způsob respirace u žáků prvního ročníku základní školy a základní školy logopedického typu se zaměřením na žáky s vývojovou dysřázií 13 // 1.1 Uvedení do problematiky 13 // 1.2 Metodologie výzkumu 17 // 1.2.1 Organizace výzkumu 17 // 1.2.2 Dílčí již publikovaná zjištění výzkumu 18 // 1.2.2.1 Výsledky kategoriální a fonémické slovní // produkce dle typu školy 18 // 1.2.3 Výzkumné cíle a hypotézy 18 // 1.2.4 Výzkumné metody 20 // 1.2.4.1 Pozorování způsobu respirace (nosem/ústy).20 // 1.2.4.2 Vyšetření kategoriální slovní produkce - sémantické oblasti „zvířata" a „zelenina".21 // 1.2.4.3 Vyšetření Fonémické slovní produkce na hlásky „K", „P" a „S" 21 // 1.2.4.4 Tvorba vět 22 // 1.2.5 Výzkumný vzorek 23 // 1.3 Výsledky výzkumu 26 // 1.3.1 Testování normality zkoumaných proměnných 26 // 1.3.2 Výsledky dle typu školy 28 // 1.3.2.1 Tvorba vět 28 // 1.3.2.2 Způsob respirace (nosem/ústy) 30 // 1.3.3 Výsledky žáků s vývojovou dysřázií dle pohlaví 31 // 1.3.3.1 Fonémická slovní produkce, tvorba vět // a způsob respirace 31 // 1.3.4 Výsledky žáků s typickým jazykovým vývojem dle pohlaví 34 // 1.3.5 Výsledky žáků s jiným typem logopedických obtíží // dle pohlaví 35 // 1.3.6 Korelace mezi lexikální řluencí a tvorbou vět 37 // 1.4 Diskuze a závěry výzkumu 42 // 2 Sluchová analýza, sluchová syntéza a schopnost sebeobsluhy u dětí se sluchovým postižením předškolního věku 47 // 2.1 Uvedení do problematiky 47 // 2.2 Metodologie výzkumu 48 // 2.2.1 Výzkumné cíle / výzkumné otázky 48 // 2.2.2 Výzkumné metody 49 // 2.2.3 Organizace výzkumu 50 // 2.2.4 Výzkumný vzorek 51 // 2.3 Výsledky výzkumu 53 // 2.3.1 Sluchová analýza a syntéza 53 // 2.3.2 Oblékání 56 // 2.4 Diskuze a závěry výzkumu 59 //
3 Komunikační strategie pedagogů s rodinnými příslušníky při edukaci žáků s narušenou komunikační schopností 61 // 3.1 Uvedení do problematiky 61 // 3.2 Komunikace školy a rodiny 62 // 3.2.1 Pedagog jako „komunikační profesionál" 62 // 3.2.2 Strach - faktor ovlivňující kvalitu i míru spolupráce a komunikace 63 // 3.3 Typologie rodičů a jak s nimi komunikovat 64 // 3.3.1 Arogantní rodič 65 // 3.3.2 Rodič „obhájce" 65 // 3.3.3 Rodič učitel, specialista v oboru 66 // 3.3.4 Agresivní rodič 66 // 3.3.5 Manipulativní rodič 67 // 3.3.6 Rodič „vrtulník" 68 // 3.4 Všeobecné tipy a rady pro komunikaci s rodičem 68 // 3.4.1 Asertivita v komunikaci pedagoga s rodičem 69 // 3.5 Metodologie výzkumu 71 // 3.5.1 Výzkumné cíle a výzkumné otázky 71 // 3.5.2 Popis výzkumného vzorku 71 // 3.5.3 Výzkumné metody 72 // 3.5.4 Organizace výzkumu 72 // 3.6 Výsledky výzkumu 72 // 3.6.1 Návratnost dotazníků 72 // 3.6.2 Vyhodnocení položek dotazníku 73 // 3.7 Diskuze a závěry výzkumu 79 // 3.7.1 Odpovědi na výzkumné otázky 79 // 4 Podpora komunikačních kompetencí u dospělého muže s výrazně narušenou komunikační schopností - systematická kazuistika 81 // Praefatio 81 // 4.1 Uvedení do problematiky 82 // 4.2 Teoretická východiska 83 // 4.2.1 Výrazně narušená komunikační schopnost - základní vymezení 83 // 4.2.2 Mozková obrna - vymezení a projevy ve vazbě na oblast komunikace 84 // 4.2.3 Identifikace úrovně NKS u jedince dospělého věku..86 // 4.2.4 AAK jako nástroj podpory výrazně narušené komunikační schopnosti 88 // 4.3 Zkoumané téma a cíl studie 90 // 4.3.1 Popis účastníka studie a popis prostředí 91 // 4.3.2 Organizace a průběh studie 92 // 4.3.3 Etické aspekty studie 92 // 4.3.4 Použité metody sběru dat 93 // 4.4 Výsledky studie 93 //
4.4.1 Etapa iniciační, diagnostická a ověřovací 96 // 4.4.1.1 Iniciační rozhovory 96 // 4.4.1.2 Orientační speciálněpedagogické posouzení 98 // 4.4.1.3 Zápůjčka pomůcky, popis pomůcky a výukového programu 98 // 1.4.1.4 Posouzení zařízení jako prostředku AAK 101 // 4.4.2 Etapa procedurální 103 // 4.4.2.1 Cesta k získání zvláštní pomůcky 103 // 4.4.3 Speciálněpedagogické logopedické vyšetření 110 // 4.4.4 Etapa kalibrační 111 // 4.5 Diskuze a závěry výzkumu 118 // Epilogus 120 // 5 Způsob respirace, vyšetření porozumění řeči a čtení písmen pomocí zařízení Tobii PCEye mini u žáků s vývojovou dysřázií, u žáků s jiným typem logopedických obtíží a u žáků s typickým jazykovým vývojem 121 // 5.1 Uvedení do problematiky 121 // 5.2 Metodologie výzkumu 123 // 5.2.1 Organizace výzkumu 124 // 7 // 5.2.2 Výzkumné cíle a hypotézy 124 // 5.2.3 Výzkumné metody 125 // 5.2.3.1 Vyšetření porozumění řeči pomocí zařízení // Tobii PCEye Mini 125 // 5.2.3.2 Registrace všech částí vyšetření na zařízení // Tobii PCEye Mini 128 // 5.2.3.3 Registrace průběhu vyšetření na videokameru 128 // 5.2.3.4 Zpracování anamnestických dat 128 // 5.2.4 Výzkumný vzorek 128 // 5.3 Výsledky výzkumu 131 // 5.3.1 Testování normality zkoumaných proměnných 131 // 5.3.2 Porovnání výsledků jednotlivých skupin žáků podle diagnózy 133 // 5.3.2.1 Způsob dýchání (nosem/ústy) 133 // 5.3.2.2 Skóre správná realizace instrukcí 1-5 135 // 5.3.2.3 Skóre čtení písmen 137 // 5.3.2.4 Čas čtení všech písmen 139 // 5.3.2.5 Skóre reakce na větu 1-10 140 // 5.3.2.6 Celkový reakční čas porozumění vět 1-10 142 // 5.3.2.7 Celkové skóre v Token testu 145 // 5.4 Diskuze a závěry výzkumu 146 // Závěr 451 // Slovníček pojmů 159 //
Seznam použité literatury a zdrojů 164 // Shrnutí 171 // Summary 173 // Profily autorů 175 // Přílohy 179 // Příloha 1. Formulář pro rodiče žáků 180 // Příloha 2. Ověření normality proměnných zkoumaných v kapitole 1 182 // Příloha 3. Ověření normality proměnných zkoumaných v kapitole 5 186

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC