Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 09.12.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
1. vydání
Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2020
1 online zdroj (256 stran) : ilustrace (některé barevné)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-244-5898-4 (online ; pdf) ISBN !978-80-244-5898-0 (chyb.)
ISBN 978-80-244-5897-7 (brožováno)
Nad názvem: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Ústav speciálněpedagogických studií
V tiráži uvedeno správné vročení: 2021
Obsahuje bibliografii
Monografie má za cíl poukázat na faktory prostředí, které vnímá cílová skupina osob se zdravotním postižením jako problematické, popsat postoje, obavy, které se v souvislosti s nevyhovujícími podmínkami v prostředí vynořují..
České a anglické resumé
001652692
Úvod 7 // 1 Teoretická východiska v implikacích kvality života 10 // 1.1 Kvalita života jako koncept zdůrazňující multifaktoriální podmíněnost životní spokojenosti 11 // 2.1 Kvalita života související se zdravím a její dimenze 19 // 2 Úprava prostředí a koncept univerzálního designu 26 // 2.1 Prostředí a prostor 26 // 2.2 Design 27 // 2.3 Univerzální design 28 // 2.3.1 Cíle a principy univerzálního designu 30 // 2.4 Situace v České republice 33 // 2.5 Univerzální design a situace ve světě 34 // 2.6 Design a příklady dobré praxe 36 // 3 Legislativní zázemí 38 // 4 Psychosociální aspekty 47 // 4.1 Mediální reprezentace osob se zdravotním postižením // jako jeden z facilitátorů stereotypizace 54 // 5 Materiálně-technické podmínky 59 // 5.1 Materiálně-technické zajištění u osob s tělesným postižením 60 // 5.1.1 Lokomoce 61 // 5.2 Materiálně-technické zajištění u osob se sluchovým postižením 66 // 5.2.1 Slúchadla 67 // 5.2.2 Technické pomůcky 69 // Đ· // 5.2.3 Kochleární implantát 72 // 5.3 Materiálně-technické zajištění u osob se zrakovým postižením 72 // 5.3.1 Pomůcky všeobecné (informace, komunikace) 73 // 5.3.2 Pomůcky školní 73 // 5.3.3 Pomůcky pracovní, pro domácnost a hobby 74 // 5.3.4 Pomůcky pro orientaci v prostředí 74 // 5.3.5 Pomůcky diagnostické a reedukační 74 // 6 Environmentální přístup v kontextu osob se specifickými potřebami 75 // 6.1 Zdravotní důsledky a rizika znečištění ovzduší 76 // 6.2 Zdravotní důsledky a rizika znečištění pitné a rekreační vody 79 // 6.2.1 Kvalita pitné vody 79 // 6.2.2 Kvalita rekreačních vod ve volné přírodě 80 // 6.3 Zdravotní důsledky a rušivé účinky hluku 80 // 6.4 Biologický monitoring 81 // 6.5 Zdravotní dopady profesionální expozice - rizikové faktory práce 82 //
Zdravotní důsledky a rizika znečištění ovzduší 76 // 6.2 Zdravotní důsledky a rizika znečištění pitné a rekreační vody 79 // 6.2.1 Kvalita pitné vody 79 // 6.2.2 Kvalita rekreačních vod ve volné přírodě 80 // 6.3 Zdravotní důsledky a rušivé účinky hluku 80 // 6.4 Biologický monitoring 81 // 6.5 Zdravotní dopady profesionální expozice - rizikové faktory práce 82 // 6.6 Registr profesionálních expozic karcinogenům REGEX 83 // 6.7 Vliv vibrací na zdraví a životní pohodu člověka 83 // 6.8 Úprava prostředí při práci na počítači a jeho vliv na zdraví člověka 84 // 7 Pracovní prostředí a jeho specifika 88 // 8 Úpravy domácího prostředí 97 // 9 Vzdělávací instituce a jejich charakteristika z hlediska modifikace prostředí v inkluzivním kontextu 103 // 9.1 Bezbariérovost škol, školských zařízení 104 // 9.2 Úpravy prostředí v rámci podpůrných opatření 105 // 9.2.1 Obecné úpravy školního prostředí 106 // 10 Multisenzorický přístup v kontextu úpravy prostředí 118 // 10.1 Multismyslové prostředí Snoezelen 118 // 10.1.1 Pojetí multismyslového prostředí Snoezelen 118 // 10.1.2 Průvodce multismyslovým prostředím a zásady práce // ve Snoezelenu 123 // 10.1.3 Vybavení Snoezelenu 126 // 4 // Úprava prostředí pohledem osob se zdravotním postižením // 10.1.4 Možnost využití prostředí Snoezelenu 128 // 10.1.5 Limity a rizika smyslové místnosti Snoezelen 129 // 102 Bazální stimulace 131 // 10.2.1 Prvky bazální stimulace 133 // 11 Bezpečnost a možnosti evakuace osob se zdravotním postižením -evakuační pomůcky a jejich využití v rezidenčních (sociálních) službách 139 // 12 Kultura a umění v kontextu modifikací pro potřeby osob // se zdravotním postižením 148 // 121 Kultura, umění a osoby se zdravotním postižením 149 //
12.1.1 Právní kontext kultury 152 // 122 Kulturní instituce ve světě 152 // 12.2.1 Victoria and Albert Museum 153 // 12.2.2 The British Museum 153 // 12.2.3 Louvre 154 // 12.2.4 The Metropolitan Museum of Art 155 // 12.2.5 Ohio Library for the Blind & Physically Disabled 155 // 123 Kultura a umění jako prostředek edukace a trávení volného času 156 // 12.3.1 Muzea, galerie 156 // 12.3.2 Divadla, koncerty 162 // 12.3.3 Kino 165 // 12.3.4 Sportovní události 165 // 12.3.5 Knihovny 166 // 12.4 Umění jako prostředek fundraisingu 168 // 12.4.1 Světluška 169 // 12.4.2 Centrum Paraple 170 // 12.5 Umění prezentované lidmi se zdravotním postižením 171 // 12.5.1 Divadlo vzhůru nohama 171 // 12.5.2 Divadlo UJETO 171 // 12.5.3 Divadlo ALDENTE 171 // 12.5.4 Dr.amAS 172 // Obsah // 5 // 12.5.5 Jiné jeviště 172 // 12.5.6 The Tap Tap 172 // 12.5.7 Mluvící ruce 172 // 12.5.8 Divadlo Neslyším 172 // 12.5.9 Hands Dance 173 // 12.5.10 Organizace Aliterra 173 // 12.5.11 Okamžik 173 // 12.5.12 SONS 173 // 13 Výzkumný záměr - Iniciální analýza 175 // 14 Metodologie 177 // 15 Výsledky a jejich interpretace 180 // 15.1 Rodiče dětí se zdravotním postižením 0-14 let 180 // 15.2 Osoby se zdravotním postižením 15+ 219 // 16 Diskuse 233 // 17 Závěr 238 // Shrnutí 240 // Summary 241 // Literatura a zdroje 242

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC