Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 23.12.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
[Česko] : Grada, 2022
1 online zdroj (300 stran) : ilustrace
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-271-4592-8 (online ; pdf)
ISBN 978-80-271-1226-5 (print)
​Chcete začít fotografovat s digitální bezzrcadlovkou a nevíte od čeho se odrazit? Zároveň byste si rádi ušetřili spoustu slepých uliček a svou tvorbu posunuli na profesionální úroveň? Nechte si poradit od zkušeného profesionálního fotografa-lektora, který ví, co nejvíce trápí začátečníky i pokročilejší fotografy..
001653910
Technická část // O Úvod do světa bezzrcadlovek 12 // 1.1 Jak funguje fotoaparát 13 // 1.2 Fenomén zvaný bezzrcadlovka 14 // 1.3 Bezzrcadlovky vs. zrcadlovky (DSLR) 16 // 1.4 Výhody zrcadlovek 17 // 1.5 Výhody bezzrcadlovek 19 // 1.5.1 Velikost a hmotnost fotoaparátu 19 // 1.5.2 Malé a lehké objektivy 20 // 1.5.3 Reálný obraz v hledáčku 21 // 1.5.4 Tichý režim elektronické závěrky 22 // 1.5.5 Kratší expoziční časy elektronické závěrky 22 // 1.5.6 Více zaostřovacích bodů po celé ploše snímače 22 // 1.5.7 Hybridní AF pro video 23 // 1.5.8 Pokročilý systém ostření Eye AF 24 // 1.5.9 Video s vysokým rozlišením 24 // 1.6 Obrazové senzory bezzrcadlovek 26 // 1.6.1 Formát a velikost snímače 26 // 1.6.2 Jaký formát snímače zvolit 29 // 2.1.3 Dlouhé časy 33 // 2.1.4 Bezpečný čas pro fotografování z ruky 35 // 2.1.5 Bulb 37 // 2.2 Clona 38 // 2.2.1 Hloubka ostrosti 38 // 2.2.2 Světelné objektivy 39 // 2.2.3 Co ovlivňuje hloubku ostrosti 40 // 2.2.4 Hyperfokální vzdálenost 41 // 2.3 Citlivost ISO 42 // 2.3.1 Nastavení citlivosti v prioritě času (S/Tv) 43 // 2.3.2 Nastavení citlivosti v prioritě clony (A/Av) 44 // 2.3.3 Nastavení citlivosti v manuálním režimu (M) 44 // 2.3.4 Automatická citlivost (Auto ISO) 45 // 2.3.5 Digitální obrazový šum 46 // 2.3.6 Jak se zbavit šumu 49 // 2.4 Jak si poradit při nedostatku světla 49 // 2.4.1 Expoziční kompromisy 50 // 2.4.2 Prostředky, které posouvají hranice expozice 50 // Fotografické režimy (P, S, A, M) // Expoziční trojúhelník - svaty grál // fotografie 30 // 2.1 Expoziční čas 31 // 2.1.1 Krátké časy 31 // 2.1.2 Přiznaný pohyb 33 // 3.1 Automatika 52 // 3.2 Scénické režimy 53 // 3.3 Programová automatika (P) 54 // 3.4 Preference času (S/Tv) 55 // 3.5 Preference clony (A/Av) 57 // 3.6 Manuální režim (M) 58 //
4. Závěrka digitálního fotoaparátu 62 // Rozdíl mezi mechanickou a elektronickou závěrkou 62 // Mechanická závěrka 62 // Elektronická závěrka 63 // Výhody a nevýhody elektronické a mechanické // závěrky 65 // Rolling shutter efekt 65 // Problém zvaný flickering 66 // Elektronická závěrka a blesk 66 // Životnost mechanické závěrky 67 // Časosběrná videa 67 // Animované filmy 68 // Skládané fotografie 68 // Sekvenční snímání 68 // Elektronická závěrka je rychlejší 69 // Závěrka a mikrootřesy 70 // Ostření 71 // Ostření automatické a manuální 72 // Focus Peaking 73 : // Zvětšovací lupa 73 // Ostřicí body 74 // Počet AF bodů 75 // Výběr AF bodu 75 // Přenesení kompozice 75 // Režimy ostření 76 // AF-S / ONE SHOT / S - AF (Auto Focus - Single) 76 // AF-C / AF-F / C-AF / AI-SERVO (Auto Focus - Continual) 78 // AF-A / A-AF / AI FOCUS (Auto Focus - Automatic) 79 // Sledování objektu a ostření na obličeje nebo oči lidí a zvířat 80 // Expozimetr a měření expozice 82 // Celoplošné měření expozice 83 // Měření se zdůrazněným středem 85 // Bodové měření expozice 86 // Celoplošné měření se zdůrazněným středem 87 // 6.5 Co ovlivňuje měření expozice v jednotlivých fotografických režimech 88 // 6.5.1 Měření expozice v Automatice a přednastavených režimech 88 // 6.5.2 Měření expozice v Programové automatice 89 // 6.5.3 Měření expozice v Preferenci času 89 // 6.5.4 Měření expozice v Preferenci clony 89 // 6.5.5 Měření expozice v Manuálním režimu 89 // 6.6 Kompenzace expozice 91 // 6.6.1 Jak funguje funkce korekce expozice 92 // 6.6.2 Režimy měření vs. Korekce expozice 94 // 7. Vyvážení bílé barvy (WB - White Balance) 96 // 7.1 Proč dochází k barevnému posunu 96 // 7.2 Světelné zdroje ve fotografii 97 //
7.2.1 Přednastavené světelné zdroje 97 // 7.3 Nastavení v kelvinech 98 // 7.4 Ruční kalibrace bílé barvy 98 // 7.5 Drobný barevný posun 99 // 7.6 Více světelných zdrojů s různou barevnou teplotou 100 // 7.7 Korekce barev v počítači 100 // 7.8 Fotografie popisná a pocitová 101 // 7.9 Psychologie barev 102 // G Stativ - třetí ruka fotografa 104 // 8.1 Výběr stativu 104 // 8.1.1 Na co si dát pozor při výběru stativu 104 // 8.1.2 Monopod 106 // 8.1.3 Kapesní a stolní stativy 107 // 8.2 Co fotit se stativem 107 // 8.2.1 Krajina, architektura, interiéry, noční scény 108 // 8.2.2 Makro, produktová fotografie, zátiší 110 // 8.2.3 Fotografování s objektivem s delším ohniskem 110 // 8.2.4 Panorama 111 // 8.2.5 HDR 112 // 8.2.6 Focus Stacking 112 // 8.2.7 Časosběrná videa 113 // 8.3 Jiné přednosti stativu a kdy nám nepomůže 113 // Na co nesmíte zapomenout, když rozložíte stativ 113 // 0 Objektivy a adaptéry k bezzrcadlovkám 139 // 8.5 Jak si poradit bez stativu 115 // 8.5.1 Improvizujte 116 // 8.5.2 Čím lze nahradit stativ 116 // 8 5.3 Fotografování z ruky na hraniční časy 117 // 8.5.4 Posuňte hranice času udržitelného z ruky 117 // 8.6 Jak poznat nejostřejší snímek 118 // 0 Fotograficky blesk 119 // 9.1 Nevýhody blesku 120 // 9.1.1 Studený závoj 120 // 9.1.2 Hluboké stíny 121 // 9.1.3 Zákaz používání blesku 121 // 9.1.4 Pouze přímý směr 121 // 9.1.5 Červené oči 121 // 9.1.6 Delší synchronizační čas 122 // 9.1.7 Menší výdrž baterie 122 // 9.1.8 Stíny na fotografii s širokoúhlým objektivem 122 // 9.2 Kdy použít blesk 123 // 9.2.1 Nedostatek světla 123 // 9.2.2 Vykrytí stínů 123 // 9.3 Možnosti interního blesku 124 // 9.3.1 Korekce zábleskové expozice 124 // 9.3.2 Kombinace interního blesku a citlivosti ISO 125 // 9.4 Externí blesk 126 //
9.4.1 Výhody externího blesku 126 // 9.5 Jak vybrat blesk 128 // 9.5.1 Patice blesku 128 // 9.5.2 Směrné číslo 129 // 9.5.3 Výklopná a otočná hlava 129 // 9.5.4 Asistent ostření 130 // 9.5.5 Řízení na dálku 130 // 9.5.6 Měření TTL 132 // 9.5.7 Vysokorychlostní synchronizace blesku 132 // 9.5.8 Stroboskopický záblesk 133 // 9.6 Jak pracovat s externím bleskem 133 // 9.6.1 V režimu TTL 133 // 9.6.2 V manuálním režimu blesku 134 // 9.7 Nastavení správného výkonu blesku 137 // 10.1 Výběr objektivu k bezzrcadlovce 140 // 10.1.2 Bajonet objektivu 140 // 10.1.3 Ohnisková vzdálenost 141 // 10.1.4 Prodloužení ohniska pomocí telekonvertoru 146 // 10.1.5 Formát objektivu vs. velikost snímače 146 // 10.2 Objektivy s pevným ohniskem 149 // 10.3 Objektivy s proměnným ohniskem (zoomové) 150 // 10.4 Poměr zvětšení a minimální zaostřovací vzdálenost 151 // 10.5 Světelnost objektivu 153 // 10.5.1 Proměnná světelnost 154 // 10.5.2 Konstantní světelnost 154 // 10.6 Optický stabilizátor obrazu (OS, OIS, IS, VR) 156 // 10.7 Adaptéry pro použití objektivu s jiným bajonetem 156 // G0 Obrazový soubor a jeho rozlišení, kvalita, komprese a formáty JPEG/RAW 158 // 11.1 Rozlišení fotoaparátu 158 // 11.1.1 Rozlišení fotografie 159 // 11.1.2 Tiskové rozlišení DPI 159 // 11.2 Obrazové formáty JPEG a RAW 160 // 11.2.1 JPEG 160 // 11.2.2 RAW 161 // 11.3 Nastavení kvality a komprese obrazu 163 // 11.4 Barevná hloubka 166 // 11.5 Barevný prostor 167 // Tematická část // 12. Výrazové prostředky ve fotografii 172 // 12.1 Světlo/stín 173 // 12.2 Barvy 174 // 12.3 Tvary 176 // 12.4 Pohybová neostrost 178 // 12.5 Hloubka ostrosti 179 // 12.6 Perspektiva 180 // 12.7 Kompozice 181 // 12.7.1 Pravidlo třetin 181 // 12.7.2 Pravidlo zlatého řezu 183 // 12.8 Linie, křivky a trojúhelníky 185 // 12.9 Měřítko 187 //
12.10 Kontrast 187 // 12.11 Porušení pravidel 188 // G Principy statické fotografie 190 // 13.1 Nastavení expozice pro statické scény 191 // 13.1.1 Fotografování statických scén ze stativu 192 // 13.1.2 Fotografování statických scén v horších světelných // podmínkách bez stativu 193 // 13.1.3 Hodnoty clony pro statické žánry 195 // 13.2 Ostření statických žánrů 196 // 13.3 Měření expozice při statické fotografii 197 // 13.3 Nadbytek světla při fotografování statických scén 197 // 14. Krajina 200 // 14.1 Čím fotografovat krajinu 200 // 14.1.1 Jaký fotoaparát je vhodný k fotografování krajiny 200 // 14.1.2 Rozlišení fotoaparátu vhodného pro krajiny 202 // 14.1.3 Velikost snímače 202 // 14.1.4 Objektivy vhodné pro fotografování krajiny 204 // 14.1.5 Objektivy s pevným ohniskem na krajiny s ohledem // na velikost snímače 206 // 14.1.6 Zoomové objektivy na krajiny s ohledem na velikost // snímače 206 // 14.2 Příslušenství pro krajináře 207 // 14.2.1 Stativ a dálkové ovládání 207 // 14.2.2 Filtry 208 // 14.2.3 Sluneční clona 213 // 14.3 Nastavení fotoaparátu pro fotografování krajiny 213 // 14.3.1 Expoziční hodnoty při použití stativu 213 // 14.3.2 Nastavení expozice při fotografování krajiny z ruky 214 // 14.4 Základní krajinářské kompozice 215 // 14.4.1 Popředí v krajině 215 // 14.4.2 Třetinové dělení a zlatý řez 216 // 14.4.3 Měřítko 217 // 14.5 Světlo v krajinářské fotografii 217 // O Architektura 220 // 15.1 Technika vhodná pro fotografování architektury 220 // 15.2 Krátké ohnisko objektivu = široký úhel záběru 221 // 15.3 Expozice 221 // 15.4 Ostření 222 // 15.5 Světlo v architektuře 222 // 15.5.1 Podvečerní světlo a modrá hodinka 222 // 15.5.2 Vyrovnání hladiny světla 224 // 15.6 Perspektiva 226 // 15.7 Sbíhání linií 227 //
15.7.1 Polovina výšky prostoru 228 // 15.7.2 Tilt-shif objektivy 228 // 15.7.3 Srovnání linií v počítačovém editoru 230 // 16. Portrét 231 // 16.1 Technika 231 // 16.2 Optimální clona na portréty 234 // 16.3 Expoziční režim pro portrétní fotografii 235 // 16.3.1 Portrét v preferenci času S/Tv 236 // 16.3.2 Portrét v preferenci clony A/Av 236 // 16.3.3 Portrét v manuálním režimu M 236 // 16.4 Jak ostřit při portrétu 237 // 16.5 Světlo v portrétní fotografii 239 // 16.5.1 Přirozené denní světlo 239 // 16.5.2 Odrazná deska 241 // 16.5.3 Studiové svícení portrétů 241 // 17. Fotografování v ateliéru 244 // 17.1 Fotografování v ateliéru s přirozeným světlem 244 // 17.2 Fotografování v ateliéru se stálým světlem 246 // 17.3 Fotografování v ateliéru se zábleskovým světlem 247 // 17.4 Nastavení fotoaparátu pro práci se zábleskovým světlem 248 // 17.4.1 Aktivace sáněk externího blesku 248 // 1 7.4.2 Náhled expozice v hledáčku a na displeji bez zrcadlovky 249 // 17.43 Funkce optimalizace dynamického rozsahu 249 // 17.4.4 Stabilizátor obrazu při práci se zábleskovým světlem .. 250 // 17.4.5 Vyvážení bílé barvy pro zábleskové světlo 250 // 17.5 Nastavení zábleskové jednotky 251 // 17.5.1 Pilotní světlo zábleskové jednotky 251 // 17.5.2 Nastavení výkonu záblesku 252 // 17.53 Nastavení odpalovače 253 // 17.6 Jak pracovat se studiovým světlem 253 // 17,7 Základní charakteristika světla 254 // 17.7.1 Tvrdé světlo 254 // 17.7.2 Měkké světlo 255 // 17.8 Jak modifikovat světlo 255 // 17.8.1 Nástavce pro změnu charakteristiky světla 256 // 17.9 Směr světla 258 // 17.9.1 Přímé světlo 258 // 17.9.2 Boční světlo (asi 90°) 258 // 17.93 Boční světlo (asi 45°) 259 // 17.9.4 Rembrandtovo světlo 259 // 17.9.5 Spodní světlo 260 // 17.9.6 Horní světlo 260 //
17.9.7 Zadní světlo (kontra, protisvětlo) 261 // 17.10 Počet světelných zdrojů 262 // 17.11 Výkon studiových světel 262 // 17.12 Jak se naučit číst světlo na fotografii 263 // 18.10 Částečné přiznání pohybové neostrosti (tekoucí voda, mraky, světelné stopy, ohňostroje, malování světlem atd.) 274 // 18.10.1 Tekoucí voda a pohybující se mraky 275 // 18.10.2 Švenk (panning) 276 // 18.103 Dlouhé časy v noční fotografii 278 // 18.10.4 Malování světlem (light painting) 279 // 18.10.5 Pohybující se fotoaparát 280 // 18.11 Duchové 281 // 18.12 Režim Bulb pro dlouho expozici 281 // 18.13 Ohňostroje 282 // 19. Noční fotografie 283 // 19.1 Základní vybavení pro noční fotografování 283 // 19.1.1 Stativ 283 // 19.1.2 Dálkové ovládání 286 // 19.2 Blesk v noční fotografii 288 // 193 Práce se clonou 289 // 193.1 Statické záběry / hloubka ostrosti 289 // 193.2 Hvězdicový světelný efekt 290 // 1933 Barevný bokeh 292 // 19.4 Ostření za šera 292 // 19.5 Šum při delších expozicích 293 // 19.6 Parazitní světlo 294 // 19.7 Kdy fotografovat večerní záběry - modrá hodinka // Základy pohybové fotografie // Naprosté zmrazení pohybu (sport, děti, zvířata, reportáže, stroje a dopravní prostředky) // Fotografické režimy pro zachycení pohybu // Nastavení času při pohybové fotografii // Nastavení citlivosti // Přebytek světla // Elektronická závěrka // Ostření objektů v pohybu // Sekvenční snímání // Pre Shooting/Pro Capture // Nedostatek světla při fotografování pohybu // Literatura 298 // Zdroje fotografií 298

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC