Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 27.08.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
EB
Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020
253 stran : ilustrace ; 21 cm
Externí odkaz    * Návod pro vzdálený přístup 
   Plný text PDF 

objednat
ISBN 978-80-7603-185-2 (brožováno)
Studia didactica ; II.
Obsahuje bibliografie a bibliografické odkazy
Částečně slovenský text, anglické resumé
Popsáno podle tištěné verze
001657322
Slovo úvodem 9 // 1 K FENOMÉNU ÚCTY (Anna Hogenová) 11 // 2 JE SCHOPNOST ÚCTY VĚCÍ VÝCHOVY? (Naděžda Pelcová) 23 // 2.1 Předpoklady 23 // 2.2 Historický exkurz - ctnosti 23 // 2.3 Úcta a uctívání v náboženské a filosofické reflexi 24 // 2.4 Co je zdrojem sebeúcty učitele a vychovatele? 27 // 2.5 Jak budovat úctu a sebeúctu? 30 // 2.6 Kam zařadit do dnešního školního vzdělávání „sebe-úctu“ žáka? 31 // 3 VÝCHOVA K ÚCTĚ. ÚCTĚ K ČEMU? (David Rybák) 35 // 3.1 Naše situace čili kdo jsme 36 // 3.2 Smysl vzdělání v novověkém étosu 39 // 3.3 Úcta k čemu? 40 // 3.4 Scholé jako záchrana školy 43 // 3.5 Silný a slabý smysl řečí o efektivitě 45 // 3.6 Theória 48 // 3.7 Skutečnost výchovy a podstata výchovy 51 // 3.8 Rozumění je mimo tabulky a testovatelnost 55 // 3.9 Theórein namísto závěru kapitoly 57 // 4 PAIDEIA - VÝCHOVA K ÚCTĚ (Zuzana Svobodová) 61 // 4.1 Úcta k druhému - vstupní otázky 61 // 4.2 Lidství čili o přirozenosti člověka 62 // 4.3 Lidskost čili o směřování člověka 65 // 4.4 Úcta v kontextu výchovy člověka jakožto péče o duši 68 // 5 ÚCTA A INTERAKCE - DVA ROZMĚRY LIDSKÉ DŮSTOJNOSTI (Tomáš Samek) 75 // 5.1 Vertikální rozměr důstojnosti 75 // 5.2 Horizontální rozměr důstojnosti 76 // 5.3 Úcta a respekt 78 // 5.4 Důstojnost slabšího a mnohost 80 // 5.5 Důstojnost ve výchově: úcta a interakce 82 // 6 K JINAKOSTI (Věra Jirásková) 87 // 6.1 Problém klíče k problematice vztahu úcty k jinakosti 87 // 6.2 Možnosti výchovy a vzdělávání k úctě k jinakosti druhého člověka aneb několik „ale“ 88 // 6.3 Význam realistického vzdělávání v pregraduální přípravě učitelů 91 // 7 JINAKOST, PŘEDSUDKY A PŘIJETÍ ROMSKÝCH ŽÁKŮ VE VZDĚLÁVÁNÍ (Zbyněk Němec) // 7.1 Jinakost, etnicita a Romové //
7.2 O předsudcích // 7.3 Romové a postoje společnosti // 7.4 Postoje vůči Romům u žáků // 7.5 Postoje vůči Romům u učitelů // 8 PODPŮRNÁ OPATŘENÍ U ŽÁKŮ S ODLIŠNÝMI KULTURNÍMI A ŽIVOTNÍMI PODMÍNKAMI V INKLUZIVNÍ ŠKOLE (Miroslava Bartoňová, Kateřina Šimčíková) 107 // 8.1 Žák s odlišným kulturním prostředím nebo jinými životními podmínkami 108 // 8.2 Hodnoty, normy, normalita 109 // 8.3 Sociálně psychologické pojetí normality 111 // 8.4 Strategie v edukaci žáků s odlišnými kulturními a jinými // životními podmínkami 111 // 8.5 Metodika výzkumného šetření, charakteristika výzkumného vzorku, výsledky šetření 114 // 8.6 Diskuze 120 // 9 RESPEKT K ČLOVĚKU. JINAKOST PŘI POCHOPENÍ ČLOVĚKA SE ZRAKOVÝM POSTIŽENÍM (Lea Květoňová, Pavlína Šumníková).127 // 9.1 Je nevidomost výzvou nebo břemenem? 128 // 9.2 Nutnost alternativních postupů 129 // 9.3 O jeden velký zdroj energie méně 131 // 9.4 Možnosti různých životních cest v poměru „sto ku jedné“.132 // 10 JINAKOST ZTRÁTY SLUCHU - POTŘEBA MEZILIDSKÉ ÚCTY // A RESPEKTU (Tereza Hradilová) 137 // 10.1 Uvedení do problematiky - sluchový propletenec 137 // 10.2 Disability studies dnes, eugenika a sterilizace dříve jak si // v tom porozumíme? 139 // 11 HISTORIE (NE)ÚCTY K LIDEM S DOWNOVÝM SYNDROMEM (Monika Mužáková) 151 // 11.1 Mentální postižení v tenatech eugenických teorií 151 // 11.2 John Langdon Haydon Down 154 // 11.3 Downův syndrom ve speciálně pedagogických souvislostech.155 // 11.4 Cesty k úctě z pohledu speciální pedagogiky 157 // 11.5 Narativní studie 158 // 11.6 Paní Medřická a syn Jiří 159 // 11.7 Úcta k odlišnosti jako mravní maxima speciální pedagogiky 167 //
12 ETICKÝ PŘÍSTUP V INTERVENCI U DĚTÍ S PORUCHOU AUTISTICKÉHO SPEKTRA - KOMUNIKACE MÍSTO PROBLÉMOVÉHO CHOVÁNÍ (Jana Jamrichová) 171 // 12.1 Co je problémové chování, pohled aplikované behaviorální analýzy 172 // 12.2 ABC analýza chování 174 // 12.3 Funkce chování 175 // 12.4 Verbální chování - VB (verbal behavior) a komunikační terapie 176 // 12.5 Jak stanovit cíle intervence 179 // 12.6 Etický přístup ke klientovi 181 // 13 ASPEKTY STIGMATIZÁCIE REKONSTRUOVANÝCH RODÍN A NEVLASTNÝCH RODIČOV A ICH SÚVISLOSŤ S FENOMÉNOM REŠPEKTU A (SEBA)ÚCTY (Barbara Valešová Malecová) 187 // 13.1 Vymedzenie pojmov 187 // 13.2 Terminologické problémy 189 // 13.3 Spoločenské mýty o rekonštruovaných rodinách a nevlastných rodičoch 190 // 13.4 Stereotypy o rekonštruovaných rodinách a nevlastných rodičoch a deťoch 191 // 13.5 Stereotypy a predsudky o nevlastných otcoch 194 // 13.6 Stereotypy a predsudky o nevlastných deťoch 197 // 13.7 Zobrazenie rekonštruovaných rodín a jej členov vo folklóre a médiách 197 // 13.8 Vplyv predsudkov, mýtov a mediálneho zobrazenia na nevlastných rodičov, nevlastné deti a rekonštruované rodiny.200 // 13.9 Možnosti zmiernenia či odstránenia zdrojov stigmatizácie rekonštruovaných rodín (podpora úcty a rešpektu) 205 // 14 ÚCTA A RESPEKT VE VÝCHOVĚ A VÝCHOVA K EKONOMICKÉMU MYŠLENÍ A ROZHODOVÁNÍ (Milena Tichá) 215 // 15 ÚCTA JAKO VÝCHODISKO PROCESU REFORMY VZDĚLÁVÁNÍ (Michaela Dvořáková) 223 // 15.1 Pedocentrická východiska 225 // 15.2 Kurikulární hnutí 225 // 15.3 Nová futuristická kurikula 227 // 15.4 Kritika nových kurikul a sociální realisté 231 // 16 FENOMÉN ÚCTY V KONTEXTU DIDAKTIKY SPOLEČENSKÝCH VĚD A FILOSOFIE VÝCHOVY (Zbyněk Zicha) 237 // 16.1 Souvislost úcty a výchovy 239 // 16.2 Otázka přítomnosti úcty ve výchově společenských věd 242 // Slovo závěrem 249 // Summary 253
(OCoLC)1245648505
cnb003266371

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC