Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(4) Půjčeno:4x 
BK
EB
1. vydání
Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020
196 stran ; 21 cm
Externí odkaz    * Návod pro vzdálený přístup 
   Plný text PDF 

objednat
ISBN 978-80-7603-219-4 (brožováno)
Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
České a anglické resumé
Popsáno podle tištěné verze
001657323
Úvod 7 // Metodologická poznámka // Segregace romských žáků ve vzdělávání 19 // 1.1 Úvod: postavení Romů v Evropě a v České republice 19 // 1.2 Romové a pojetí etnicity 21 // 1.3 Přístup k romské etnicitě ve vzdělávání 22 // 1.4 Konceptualizace segregace ve vzdělávání 23 // 1.5 Rozsah segregace 24 // 1.6 Intra-školní segregace 26 // 1.7 Segregace z pohledu práva a legislativy 28 // 1.8 Dopady segregace ve vzdělávání 32 // Romové ve vzdělávacích programech pro žáky s mentálním postižením 39 // 2.1 Historie: romští žáci ve zvláštních školách 39 // 2.2 Nadměrné zařazování romských žáků do programů pro žáky s mentálním postižením 40 // 2.3 Etiologie problému: chyby v diferenciální diagnostice 43 // 2.4 Výsledky diagnostiky a potřeba podpory 47 // 2.5 Souvislosti v rodinném prostředí 49 // 2.6 Souvislosti ve školním prostředí 52 // 2.7 Dopady a podněty pro řešení budoucí praxe 53 // Vznik segregace 59 // 3.1 Základní typologie 59 // 3.2 Rezidenční kontext: problém spádovosti 60 // 3.3 Postojový kontext: společenské předsudky vůči Romům 64 // 3.4 „White-flight“: odchod neromských žáků na jiné školy 66 // 3.5 Postojový kontext: předsudky a názory pedagogů 68 // 3.6 Preference běžných škol: odmítnutí romských žáků 69 // 3.7 Preference romských rodičů: odmítnutí běžných škol 72 // 3.8 Atraktivita segregovaných škol 74 // 3.9 Východiska pro budoucí praxi 76 //
4. Specifika segregovaných škol 81 // 4.1 „Speciální“ charakter školy 81 // 4.2 Kulturně podmíněná specifika 84 // 4.3 Sociálně podmíněná specifika 87 // 4.4 Výukové aspekty práce s žáky 92 // 4.5 Sociální aspekty práce s žáky 100 // 4.6 Pozitiva, přínosy a výhody 103 // 4.7 Východiska pro budoucí praxi 108 // Strategie podpory vzdělávání v segregovaných školách 113 // 5.1 Potřeba nadstandardní podpory vzdělávání 113 // 5.2 Podpora atmosféry školy 114 // 5.3 Podpora aktivity žáků 117 // 5.4 Úpravy v obsazích a strategiích výuky 120 // 5.5 Rozšíření vzdělávací nabídky 123 // 5.6 Intervence v sociální oblasti 133 // 5.7 Personální podpora ve škole 141 // 5.8 Podpora učitelů 147 // 5.9 Spolupráce školy s dalšími institucemi 151 // 5.10 Východiska pro budoucí praxi 161 // Strategie pro de-segregaci 167 // 6.1 Podpora přechodu romských žáků do nesegregovaných škol 167 // 6.2 Podpora změn uvnitř škol hlavního vzdělávacího proudu 171 // 6.3 Zvýšení atraktivity segregovaných škol pro majoritní žáky a jejich rodiče 174 // 6.4 Změna diskurzu: od de-segregace škol k inkluzivnímu vzdělávání pro všechny 180 // 6.5 Východiska pro budoucí praxi 181 // Shrnutí 183 // Summary 185 // Literatura 187
(OCoLC)1237098119
cnb003266375

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC