Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(9) Půjčeno:9x 
BK
EB
Příručka
Praha : Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2022
109 stran ; 18 cm
Externí odkaz    Plný text PDF 
   * Návod pro vzdálený přístup 

objednat
ISBN 978-80-7603-300-9 (brožováno)
ISBN 978-80-7603-283-5 (e-kniha)
Obsahuje bibliografii a rejstřík
Anglické resumé
Popsáno podle tištěné verze
001657326
Předmluva ...7 // Úvod: Kdo se ptá? ...11 // Otázky a odpovědi ...19 // 1. Co to vlastně je šikana? ...19 // 2. Jak rozšířená je šikana v našich školách? ...21 // 3. Kde se šikana vyskytuje nejčastěji? ...23 // 4. Kdo je šikanou nejvíce ohrožen? ...25 // 5. Jaké bývají nejčastější spouštěče šikany? ...27 // 6. Kdo se nej častěji dopouští šikanování? ...28 // 7. Co konkrétně se zpravidla děje šikanovanému dítěti? ...30 // 8. Podle čeho jako rodič poznám, že je mé dítě ve škole šikanováno? ...32 // 9. Podle čeho jako učitel poznám, že se v mé třídě odehrává šikana? ...34 // 10. Co prožívá oběť šikanování? ...36 // 11. Co prožívá pachatel šikanování? ...38 // 12. Jak se liší šikanování od škádlení? ...40 // 13. Proč spolužáci šikanovanému dítěti velmi často vůbec nepomohou? ...42 // 14. Kde mohou šikanovaní žáci, případně jejich blízcí, // hledat profesionální pomoc? ...44 // 15. Co se děje poté, když dítě zavolá na krizovou linku důvěry? ...46 // 16. Je šikanování vůbec trestné? ...48 // 17. Jaký postih hrozí pachatelům šikany? ...49 // 18. Jaké následky může mít šikanování? ...51 // 19. Jak může dítě pomoci spolužákovi nebo spolužačce, když si myslí, že jsou šikanováni? ...53 // 20. Kdo je kompetentní šikanu ve škole vyšetřovat a řešit? ...54 // 21. Jak by měla škola správně postupovat, když se objeví podezření na šikanu? ...56 // 22. Jaká je doporučená posloupnost jednotlivých kroků při řešení šikany? ...58 // 23. Jak by měl probíhat rozhovor pedagoga // či psychologa s dítětem, které je obětí šikany? ...60 // 24. Jak by měl probíhat rozhovor pedagoga či psychologa s dítětem, které je pachatelem šikany? ...62 // 25. Jak obecně mluvit s dětmi o šikaně? ...64 //
26. Proč se šikanu z dětských kolektivů nedaří vymýtit? ...66 // 27. Jaká je nejúčinnější prevence školního šikanování? ...68 // 28. Podle čeho vybrat dobrý vzdělávací program o šikaně? ...70 // 29. Kde hledat pomoc, když vedení školy dává od šikany ruce pryč? ...71 // 30. Proč někdy pedagog šikaně napomáhá? ...73 // 31. Je dobrým řešením dát šikanované dítě na jinou školu? ...75 // 32. Co když jde při šikaně skutečně o život? ...77 // 33. Může přinést zkušenost se šikanou také něco pozitivního? ...79 // 34. Je kyberšikana jen novou formou šikany, anebo jde o kvalitativně jiný fenomén? ...81 // 35. Jaké další formy a podoby šikany se mohou vyskytnout? ...82 // 36. Je integrace a inkluze příčinou častější šikany znevýhodněných dětí? ...84 // 37. Jak vypadá šikana mezi dospělými osobami? ...85 // 38. A jak je to s šikanou učitelů? ...87 // 39. Jak se šikana diagnostikuje a zkoumá? ...90 // 40. Co si mám počí (s)t, když jsem zde nenalezl(a) odpověď na otázku, která mě zajímá? ...92 // Závěr: Kdo odpovídá? ...95 // Summary ...99 // Seznam kontaktů na vybrané instituce a organizace ...101 // Literatura ...105 // Rejstřík ...107
(OCoLC)1329407635
cnb003399602

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC