Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 03.09.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
1. vydání
Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2009
120 stran : ilustrace, faksimile ; 30 cm + 1 CD-ROM

objednat
ISBN 978-80-244-2218-3 (brožováno)
Učebnice
Nad názvem: Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta
Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
001657408
1 Úvod 5 // 2 Komunikační rámec 9 // 2.1 Komunikace 9 // 2.1.1 Typologie komunikace 9 // 2.1.2 Teorie komunikace a teorie informace 10 // 2.1.3 Teorie komunikace a lingvistika 11 // 2.2 Sémiotika 11 // 2.2.1 Základní sémiotické dimenze komunikace 12 // 2.2.2 Sémiotika a lingvistika 12 // 2.3 Složky komunikačního procesu 13 // 2.3.1 Systém znaků - kód 13 // 2.3.2 Kanál - médium - kontakt 13 // 2.3.3 Situace 14 // 2.3.4 Původce (produktor) a příjemce (recipient) - kódování a dekódování 15 // 2.3.5 Sdělení - text - diskurz - komunikát 17 // 2.3.6 Funkce 20 // 3 Jazykověda a jazykový systém 23 // 3.1 Vnitřní a vnější lingvistika 23 // 3.1.1 Vnitřní lingvistika 23 // 3.1.2 Vnější lingvistika 24 // 3.2 Funkčně-komunikační přístup к jazyku 25 // 3.2.1 Komunikační úloha a situace 26 // 3.2.2 Komunikační událost 26 // 3.3 Kompetence a verbální kompetence - kompetence textová, systémová, stylová 29 // 3.3.1 Kompetence - obsah pojmu 29 // 3.3.2 Verbální kompetence a norma 30 // 3.4 Vymezení stylistiky a její postavení v systému lingvistických disciplín 35 // 3.4.1 Systematika stylistiky a lingvistika 37 // 3.4.2 Stylistika v kontextu teorie verbální komunikace a textové lingvistiky 38 // 4 Publicistická (funkční) oblast 43 // 4.1 Vývoj lingvistického pojetí publicistické oblasti 43 // 4.2 Komunikační rámec publicistické oblasti 44 // 4.2.1 Podavatel, produktor, původce sdělení 44 // 4.2.2 Recipient, příjemce, publikum 44 // 4.2.3 Vztah podavatel - publikum a vliv na publicistická sdělení 45 // 4.2.4 Zpětná vazba 46 // 4.2.5 Funkce 47 // 4.2.6 Další aspekty komunikačního rámce publicistické oblasti 48 // 4.3 Publicistická oblast - uplatnění kritéria funkce 50 // 4.3.1 Terminologický exkurs 51 // 4.4 Pragmatické a nepragmatické aspekty publicistické oblasti 53 //
4.4.1 Aspekt pragmatický 53 // 4.4.2 Aspekty nepragmatické 53 // 34.5 Dílčí oblasti dle pragmatického faktoru - specifikace funkce 55 // 4.5.1 Dílčí oblast zpravodajská - informační 55 // 4.5.1.1 Schematizace sdělení - modelovost, automatizace 56 // 4.5.1.2 Informativní funkce 57 // 4.5.1.3 Informační kvalita - objektivita 58 // 4.5.1.4 Objektivizace sdělení 60 // 4.5.1.5 Textová rovina zpravodajských sdělení 62 // 4.5.1.6 Porušení zásad informační kvality - průnik publicistiky do zpravodajství 65 // 4.5.1.7 Kompozice zpravodajských sdělení a textových komplexů 71 // 4.5.2 Dílčí oblast publicistická v užším slova smyslu - formativní, přesvědčovací, získávací, edukativní, zábavní 79 // 4.5.2.1 Rozsah a chápání oblasti v pracích lingvistů 79 // 4.5.2.2 Produkce sdělení, schematizace 80 // 4.5.2.3 Aktualizace jazykových prostředků 82 // 4.5.2.4 Sekvenčnost, aktuálnost, tematický diskurz - způsob práce s tématem 83 // 4.5.2.5 Specifikace komunikačních funkcí jako kritérium segmentace dílčí oblasti publicistické 84 // 4.5.3 Dílčí oblast syžetová (beletrizující) 96 // 4.5.3.1 Obraznost a obraz 97 // 4.5.3.2 Syžetovost a fabule 98 // 4.5.3.3 Ohled na funkci a užitou formu sdělení 98 // 4.5.3.4 Textová rovina - textové vzorce, žánry 99 // 5 Literatura 105 // 6 Zkratky a metodologická poznámka: 109 // 7 Schémata, tabulky 111 // Schéma č. 1 : Systematika a vazby makrolingvistiky 111 // Schéma č. 2: Typy sociální komunikace 112 // Schéma č. 3: Obecné schéma komunikačního procesu 113 // Schéma č. 4: Dyadická interpersonální komunikace 114 // Schéma č. 5: Morrisovo dělení sémiotiky 116 // Schéma č. 6: Struktura znaku 117 // Schéma č. 7: Komunikativní situace (schéma) 118 // Schéma č. 8: Westerstahlova kritéria objektivity 118 // Schéma č. 9: D
Schéma č. 9: Dílčí oblast publicistická formativní v širokém smyslu slova 119 // Tabulka č. 1: Hodnocení výrazových prostředků z pohledu zásad informační kvality 120
(OCoLC)433014613
cnb001964886

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC