Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(12) Půjčeno:12x 
BK
EB
1. vydání
[Praha] : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020
260 stran : ilustrace ; 25 cm
Externí odkaz    Plný text PDF 
   * Návod pro vzdálený přístup 

objednat
ISBN 978-80-7603-238-5 (brožováno)
ISBN 978-80-7603-234-7 (e-kniha)
Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
České a anglická resumé
Popsáno podle tištěné verze
001657412
Úvod 9 // 1 TEORETICKÁ ČÁST 13 // 1.1 Teoretické vymezení pojmu inkluzivní vzdělávání 13 // 1.2 Inkluze ve vztahu k mezinárodním a českým legislativním dokumentům 19 // 1.2.1 Vývoj českých a mezinárodních legislativních dokumentů 20 // 1.2.2 Aktuální stav českých legislativních dokumentů vztahujících se k inkluzi.. 22 // 1.3 Zkoumané profesní figury 24 // 1.3.1 Školní speciální pedagog 24 // 1.3.2 Ředitel školy 27 // 1.4 Postoje 28 // 1.4.1 Definice postojů 28 // 1.4.2 Příznivci versus odpůrci? 30 // 1.4.3 Postoje rodičů 31 // 1.4.4 Postoje pedagogů 35 // 1.4.5 Postoje ředitelů škol 39 // 1.4.6 Diskuse nad postoji jednotlivých aktérů v dosud provedených výzkumech 41 // 1.5 Aktuální systémové podmínky inkluzivního vzdělávání 44 // 1.5.1 Inkluze jako politikum 44 // 1.5.2 Ekonomické souvislosti inkluze 47 // 1.5.3 Problematika četnosti žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 49 // 1.5.4 Školská vzdělávací politika 50 // 1.5.5 Školy 53 // 1.5.6 Školská poradenská zařízení 57 // 1.5.7 Česká školní inspekce 58 // 1.5.8 Rodina 60 // 1.5.9 Diskuse k aktuálním systémovým podmínkám inkluzivního vzdělávání 60 // 1.6 Aktuální stav vzdělávacího systému ČR ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání.62 // 1.6.1 Kritická diskuse nad chystanými změnami v systému podpůrných // opatření a tím i změnami podmínek v inkluzivním vzdělávání 63 // 1.7 Podmínky a překážky inkluzivního vzdělávání 64 // 1.7.1 Podmínky na straně žáků 65 // 1.7.2 Podmínky na straně rodiny 66 // 1.7.3 Podmínky na straně školy 67 // 1.7.4 Překážky inkluzivního vzdělávání 75 // 1.8 Diskuse a závěr teoretické části 77 // 2 METODOLOGIE VÝZKUMU 83 // 2.1 Reflexe vlastní subjektivity 83 // 2.2 Výzkumný plán 83 // 2.2.1 Stanovení cíle výzkumu 84 //
2.2.2 Design výzkumu 84 // 2.2.3 Formulace výzkumného problému a výzkumných otázek 84 // 5 // 3 KVALITATIVNÍ ČÁST 87 // 3.1 Metody získání dat 87 // 3.2 Výběr a charakteristika výzkumného vzorku 87 // 3.3 Metody analýzy dat 89 // 3.4 Analýza a interpretace dat 89 // 3.5 Polostrukturované rozhovory - speciální pedagogové - průběh 89 // 3.6 Polostrukturované rozhovory - speciální pedagogové - výstupy 90 // 3.6.1 Podle čeho se pozná dostatečně dobrá škola? 90 // 3.6.2 Definice a asociace pojmu inkluzivní vzdělávání 92 // 3.6.3 Hodnocení dopadů legislativních změn po roce 2016 92 // 3.6.4 Spolupráce v rámci vnitřní a vnější sítě školy 96 // 3.6.5 Návrh systémových změn 100 // 3.6.6 Společenská diskuse nad tématem inkluzivního vzdělávání 101 // 3.6.7 Informační zdroje o inkluzivním vzdělávání 102 // 3.7 Polostrukturované rozhovory - ředitelé - průběh 102 // 3.8 Polostrukturované rozhovory - ředitelé - výstupy 102 // 3.8.1 Podle čeho se pozná dostatečně dobrá škola 102 // 3.8.2 Definice a asociace pojmu inkluzivní vzdělávání 103 // 3.8.3 Hodnocení dopadů legislativních změn po roce 2016 104 // 3.8.4 Spolupráce v rámci vnitřní a vnější sítě školy 108 // 3.8.5 Návrhy ředitelů škol směřující ke zlepšování systému (inkluzivního) // vzdělávání 111 // 3.8.6 Společenská diskuse na téma inkluzivního vzdělávání 114 // 3.8.7 Používané informační zdroje o inkluzivním vzdělávání 114 // 3.9 Focus group - školní speciální pedagogové - průběh 114 // 3.10 Focus group - školní speciální pedagogové - výsledky 115 // 3.10.1 Podle čeho se pozná dostatečně dobrá škola 115 // 3.10.2 Vlastní definice a asociace k inkluzivnímu vzdělávání 116 // 3.11 Focus group - ředitelé - průběh 118 // 3.12 Focus group - ředitelé - výsledky 118 //
3.12.1 Podle čeho se pozná dostatečně dobrá škola 118 // 3.12.2 Definice a asociace inkluzivního vzdělávání 119 // 3.12.3 Dopady inkluzivních změn po roce 2016 120 // 3.13 Komparace výstupů - speciální pedagogové a vedení škol 121 // 3.14 Diskuse nad výstupy z kvalitativní části 129 // 4 KVANTITATIVNÍ VÝZKUM 139 // 4.1 Výzkumné otázky 139 // 4.2 Metody analýzy dat 139 // 4.3 Metoda získání dat - dotazník 141 // 4.4 Sběr dat 143 // 4.5 Příprava dat a jejich čištění 145 // 4.5.1 Načtení a obohacení dat 146 // 4.5.2 Vyřazení defektních odpovědí 146 // 4.5.3 Korekce chybných odpovědí 148 // 4.6 Údaje o respondentech 148 // 4.7 Údaje o školách a lokalitách 150 // 4.8 Pojem inkluze 153 // 4.9 Rodiče pohledem respondentů 156 // 4.10 Pedagogové pohledem respondentů 159 // 4.11 Pohled ŠSP na vedení školy 163 // 4.12 Pohled vedení školy na ŠSP 167 // 4.13 Subjekty vztahující se k inkluzivnímu vzdělávání 170 // 4.14 Legislativa a administrativa 175 // 4.15 Přínosy a slabiny dopadů legislativních změn v oblasti inkluzivního vzdělávání 180 // 4.16 Úspěšnost inkluzivního vzdělávání a vliv na spokojenost v profesi 181 // 4.17 Porovnání otázek kódovaných na pětibodové rozpětí - shrnující výstupy 184 // 4.18 Postoj k inkluzivnímu vzdělávání a ovlivňující faktory 189 // 4.19 Vývoj postoje v čase a ovlivňující faktory 195 // 4.20 Rozdíly v pohledech jednotlivých skupin respondentů 200 // 5 ZÁVĚREČNÁ ČÁST 205 // 5.1 Shrnutí kvalitativní části 205 // 5.2 Shrnutí kvantitativní části 208 // 5.2.1 Výstupy jednotlivých položek z dotazníku 208 // 5.2.2 Shrnutí faktorů, které mají vliv na postoj k inkluzivnímu vzdělávání.210 // 5.3 Odpovědi na výzkumné otázky 211 // 6 DISKUSE A ZÁVĚR 215 // Resumé 221 // Seznam literatury 223 // Jmenný rejstřík 259
(OCoLC)1245648030
cnb003310719

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC