Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(5) Půjčeno:5x 
BK
Projevy
Olomouc : Michael, 2021
157 stran : portréty ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-86340-68-5 (vázáno)
Metodika vyučování
němčina
Obsahuje bibliografické odkazy
001657640
Výchova dítěte z hlediska duchovní vědy ...13 // Potřeba reforem a úkoly duchovní vědy. Bytostné články člověka: fyzické tělo, éterné tělo, astrální tělo, já; duchovni já, životní duch, duchovní člověk; duše pocitová, duše rozumová, duše vědomá. Trojí zrození člověka. Vývoj dítěte v sedmiletém rytmu a vztah dítěte k jeho okolí v prvních třech sedmiletích. Metodické a didaktické pokyny pro rodiče i učitele. O používání duševních sil myšlení, cítění a chtění. // Několik poznámek k doplnění výkladu ...47 // Metodika vyučování a životní podmínky výchovy ...51 // 1. přednáška, Stuttgart 8. duben 1924 ...53 // Charakteristické znaky novější kultury: experimenty s vnějšími jevy a vzdalování se člověka člověku. - Členění člověka na tělo, duši a ducha jako základ nauky o člověku podle anthroposofické duchovní vědy. O spolupůsobení duše učitele s duší dítěte. O potřebě toho, aby vychovatel neměl na zřeteli pouze malý úsek života, nýbrž celý lidský pozemským život. Základní poznatky o souvislosti učitelova neukázněného temperamentu s tělesně-duševně-duchovní konstituci dítěte a později se objevujícími chorobnými jevy. Výchovná hlediska pro jednotlivé vývojové fáze dítěte: v prvním sedmiletí je nejdůležitější člověk, v druhém člověk přecházející do živého umění života; ve třetím sedmiletí vyžaduje dítě to, čemu jsme se sami naučili. //
2. přednáška, Stuttgart 9. duben 1924 ...68 // O problému dokazování, vyžadovaného vždy vědou a příslušného základního postoje duchovní vědy. Dítě jako smyslový orgán. Síly dědičnosti ve vztahu k celé bytosti dítěte. O vlivu sil, které člověk přináší s sebou z předzemského života. Náboženské prožívání dítěte a náboženské smýšlení vychovatele. Epizoda v souvislosti s Maeterlinckovou " Velkou záhadouDítě ve svém vztahu k okolí v době před a po výměně zubů. Dítě jako umělec. O významu obrazně utvářeného vyučování na příkladu toho, jak se dítě učí písmenům. Učební plán jako kopie toho, co je možno číst ve vývoji člověka. // 3. přednáška, 10. duben 1924, dopoledne ...86 // O správném ,,čtení" v lidské přirozenosti na přikladu vývoje vědomí lidstva. Několik výsledku "vnitřního zření" bytosti dítěte před a po výměně zubů: dětské napodobování jako východisko jeho vnitřní plastické činnosti; vliv organizace hlavy na vývoj dítěte před výměnou zubů; význam dýchání a krevního oběhu pro vývoj mezi výměnou zubů a pohlavní zralostí a z toho vyplývající pedagogické důsledky, mimo jiné na příkladu obézních a štíhlých dětí. - Umění a jejich souvislost s bytostnými články člověka: vžívání se do plastického utváření jako příprava k pochopení éterného člověka; pochopení astrálního těla vnitřním prožíváním intervalů; pochopení organizace já řečí. //
4. přednáška, 10. duben 1924, večer ...101 // O významu "stále nově prožívaného světového názoru’" učitele pro výchovu a vyučování. Proč musí předcházet výuka psaní před výukou čtení. Ke zdůvodnění epochového vyučování. Začlenění kosmu do vychovatelova obrazu světa na příkladu vývoje rostlin; působení Slunce a Měsíce na růst rostlin; Goethův názor o metamorfóze; roztahování a stahování jako zrcadlový obraz kosmických sil v rostlině; Země jako živá bytost; chápání kosmu jako základ umělecko obrazného utváření obsahu výuky. - O významu zvířecích forem v jejich vztahu k člověku (lev, býk, orel, člověk). Prožívání svobody a s tím spojené úkoly vychovatele. // 5. přednáška, 11. duben 1924 ...118 // Obnova entuziasmu z duchovně pojatého poznávání světa. // V prvním sedmiletí: podpora "náboženské oddanosti" dítěte kněžskou výchovou. V druhém sedmiletí: znovuprobuzení této oddanosti na vyšším duševním stupni, takže se formuje přirozeně umělecké přijímání světa. Vychovatel jako autorita v souvislosti s morálním vývojem dítěte. Výchova jako sebevýchova, subjektivně a objektivně. Působení výchovy na pozdější životní fáze. Úvod kprůpovědi "Hmotě se zasvě, a Vychovatelské zasedání waldorfské školy ve Stuttgartu ...133 // Zpráva Rudolfa Steinera o předchozích přednáškách, 20. duben 1924. // Poznámky // Rudolf Steiner // Trojí období v životě člověka a ve vývoji kulturního lidstva ...139 // Troje rozhodnutí na cestě k imaginačnimu poznání ..145 // Všeobecné požadavky sebevýchovy a vnitřního vývoje ...152
(OCoLC)1335743159
cnb003421887

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC