Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(3) Půjčeno:6x 
BK
EB
Vydání 1.
Praha : Grada, 2022
239 stran ; 21 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-271-3313-0 (brožováno)
ISBN 978-80-271-4953-7 (online ; pdf)
Pedagogika
Obsahuje bibliografie a rejstřík
Popsáno podle tištěné verze
001658117
Úvod 15 // 1. Humanismus 17 // 1.1 Humánní a sociální pomoc 20 // 1.2 Jan Amos Komenský 21 // 1.3 Carl Ransom Rogers 25 // 1.4 Pramen humanitárních činností 27 // 1.5 Mistr Jan Hus 28 // 1.6 Humanismus a křesťanství v rodině Masarykových 30 // 1.6.1 Charlotte Garrigue Masaryková 30 // 1.6.2 Tomáš Garrigue Masaryk 31 // 1.6.3 Alice Garrigue Masaryková 32 // 2. Péče o duši 37 // 2.1 Vnímání duše pomocí fyzického těla 38 // 2.1.1 Podstata péče o duši 40 // 2.1.2 Poznávání na cestě životem 41 // 2.2 Spirituální Evropa s fenoménem temporality 42 // 2.3 Náš vlastní čas, životní krize, lidské strasti a pomíjivost 44 // 2.3.1 Náš vlastní čas 44 // 2.3.2 Životní krize 44 // 2.3.3 Lidské strasti a pomíjivost 45 // 3. Vývoj etiky 47 // 3.1 Předzačátek etiky a propojenost s filozofií 47 // 3.2 Individuální etika a sociální problémy 49 // 3.3 Kritéria lidského dobra 50 // 3.4 Kritéria lidského zla 51 // 3.4.1 Vnucování jiných rolí druhým osobám 53 // 4. K diskurzu o domácím a sexuálním násilí 55 // 4.1 Dítě jako svědek násilí 59 // 4.2 Násilí: příčiny, vlivy, poruchy a jiné spouštěče 60 // 4.2.1 Nehumánni a společensky nežádoucí jev 63 // // 5 // 4.3 Trvající nízká trestnost u generalizované agrese 63 // 4.3.1 Naučená bezmocnost jako závažný následek pro oběti násilí 66 // 4.4 Sexuální násilí 68 // 4.4.1 Syndrom CAN a syndrom CSA 68 // 4.4.2 Dva příběhy, které nebyly řešeny včas 72 // 4.4.3 Základní body k sexuálnímu násilí páchanému na dětech 76 // 4.4.4 Důsledky vysoké zranitelnosti všech obětí sexuálního násilí 77 // 4.4.5 Sexuální kriminalita 78 // 4.4.6 Sexuální zneužívání a násilí v církvích 79 // 4.4.7 Důležitost kooperace 80 // 4.4.8 Kooperace se ŠSP spadající do gesce MŠMT 80 //
4.5 Zlo a násilí jako závažné celospolečenské jevy 81 // 4.6 Možná podstata zla u násilí páchaného migranty 83 // 4.7 Aspekty migrace 85 // 4.8 K lidské jinakosti 88 // 4.9 Negativní vzory pro naši identitu 89 // 5. Několik zásad k pomoci obětem násilných činů 93 // 5.1 Franklovaexistenciálně laděná teorie 96 // 5.2 Carl Gustav Jung 98 // 6. Pomoc i jedinému dítěti se násobně vrací 101 // 6.1 Další atributy školy 102 // 6.1.1 Šikana ve školách 103 // 6.1.2 Možnosti řešení šikany 107 // 6.1.3 Koho se šikana nej častěji týká 107 // 6.1.4 Typické znaky pachatelů šikany 108 // 6.1.5 Kyberšikana 108 // 6.2 Kapitola o systémech 110 // 6.2.1 Vznik systémů, jejich dělení a důležitost prvků 111 // 6.2.2 Negativní prvky sociálních systémů 112 // 6.2.3 Jaký je škola ekosystém? 113 // 6.2.4 Vazba ekologie se sociální prací a ŠSP 113 // 6.2.5 Ekosystémová perspektiva ŠSP v rezortu školství 114 // 6.2.6 Další ekologické modely 115 // 6.2.7 Co nelze ustanovit jen systémově 116 // 6.2.8 Jak porozumět systémům v souvislosti se školákem 117 // 6.3 Určování hranic dětem a jejich dodržování 118 // 6.3.1 Děti se syndromem zavržení rodiče 120 // 6.3.2 Nikdo nedohlédne, kde nemá znalosti 122 // 6.3.3 Společnost se kvalitou dětství zabývala pozdě 122 // 6.3.4 Naše prvenství u nezletilých 123 // 6.3.5 Hlediska sociálních kontextů 124 // 6.3.6 Hlediska situačních kontextů 125 // 6.3.7 Aspekty k citovým deprivacím dětí 128 // 6.4 Možnosti pro šťastnější dětství 132 // 6.5 Inkluze v kontextu se speciální pedagogikou 134 // 6.5.1 Komparativní speciální pedagogika 135 // 6.5.2 Komprehenzivní rehabilitace 136 // 6.5.3 Česká negativa inkluze 137 // 6.5.4 Klady, rozpory a zápory inkluze 138 // 6.6 K syndromu ADHD jako další příčině páchání násilí 140 //
6.6.1 Důvody pro uvedený výzkum 141 // 6.6.2 Srovnávání nesocializované poruchy a poruchy opozičního vzdoru 144 // 6.6.3 Hyperkinetický syndrom 146 // 6.6.4 Možnost přetrvávání negativních rysů z řady poruch do dospělosti 147 // 7. Speciální pedagogika 151 // 7.1 Speciální pedagogika v praxi 151 // 7.1.1 Somatopedie 151 // 7.1.2 Tyflopedie (oftalmopedie) 155 // 7.1.3 Surdopedie 159 // 7.1.4 Logopedie 161 // 7.1.5 Psychopedie 164 // 7.1.6 Etopedie 168 // 7.1.7 Speciální pedagogika osob s dílčími deficity 171 // 7.1.8 Speciální pedagogika osob s kombinovaným postižením (s více vadami) 175 // 7.1.9 Speciální pedagogika osob se sociálním znevýhodněním a osob z kulturně odlišného prostředí 176 // 7.1.10 Speciální pedagogika zaměřená na mimořádně nadané jedince 178 // 7.2 Speciální pedagogika a intervence ve školním prostředí 179 // 7.3 Pomoc pedagoga při řešení problémů dětí, prevence 183 // 7.4 Zásady individuálního poradenství pro pedagogy 184 // 8. Sociální pedagogika 187 // 8.1 Sociální pedagogika versus školská sociální práce 187 // 8.2 Možnost využití sociálních pedagogů 188 // 8.2.1 Společné znaky ŠSP se sociální pedagogikou 189 // 9. Školská sociální práce 191 // 9.1 Historie a vznik profese ŠSP 191 // 9.1.1 Současné modely školské sociální práce 192 // 9.1.2 Z čeho ŠSP vychází 194 // 9.1.3 Náplň znalostí pro výkon ŠSP 196 // 9.2 Základy z mezinárodních standardů školské sociální práce 200 // 9.3 Výtah z konkrétních standardů ŠSP 202 // 9.3.1 Potenciál ŠSP k součinnosti s dalším rozšířením 205 // 9.3.2 Dobrý vzor z Finska a z jiných států 206 // 9.3.3 Nejbližší sousedé a jiné země, kde je ŠSP zavedena 207 // 9.3.4 Celorepublikový výzkum ke školské sociální práci z roku 2018 208 //
9.3.5 Procentuální hodnoty výzkumu k ŠSP z roku 2018 209 // 9.3.6 Potřebnost sociální práce ve školách 209 // 9.3.7 Obecná sumarizace k současným nežádoucím jevům a problémům 210 // 9.3.8 Účinky ŠSP k lepšímu vzdělávání a kladnému rozvoji žáků/studentů 212 // Závěr 215 // Literatura ke kapitolám Evy Hurychové 217 // Literatura ke kapitole 7 Blanky Ptáčkové 229 // Rejstřík 231
cnb003436937

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC