Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(3) Půjčeno:3x 
BK
Příručka
3. aktualizované a rozšířené vydání
Brno : Computer Press, 2018
488 stran : ilustrace ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-251-4914-0 (brožováno)
Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
001658858
O autorech 15 // poděkování 17 // Předmluva k 1. vydání 18 // Předmluva k 2. vydání 19 // předmluva k 3. vydání 21 // KAPITOLA 1 Úvod do problematiky softwarového práva 23 // Právo informačních technologií 23 // Softwarové právo 24 // Právo telekomunikační a právo ochrany dat, osobních údajů a kyberbezpečnosti 25 // Internetové právo 25 // Proč již není softwarové právo u nás v začátcích 26 // Právní předpisy softwarového práva 28 // Právní předpisy CR 28 // Právní předpisy EU 28 // Mezinárodní smlouvy 29 // Metodiky provozu a rozvoje ICT 29 // ČSN normy 29 // KAPITOLA 2 // Definice softwaru, práva k softwaru a jeho ochrana, databáze 31 // Software a počítačový program 31 // Kategorie softwaru 32 // Vztah aplikačního softwaru, hardwaru a systémového softwaru 33 // Ochrana softwaru 34 // Předmět ochrany v rámci vývoje softwaru 36 // Koncepční materiály k softwaru 36 // Další chráněné prvky softwaru 37 // Další možnosti právní ochrany softwaru 38 // Práva k softwaru 40 // Kdo je autorem softwaru? 41 // Osobnostní autorská práva k softwaru 41 // Majetková autorská práva k softwaru 42 // Omezení práv k softwaru 43 // Omezení práv dle § 66 autorského zákona 44 // Patentovatelnost softwaru 46 // Funkcionalita softwaru a její kopírování konkurencí 47 // Databáze a zvláštní práva k databázi 49 // Pojem databáze 49 // Zvláštní práva k databázi 51 // KAPITOLA 3 // Autorskoprávní a trestněprávní prostředky ochrany softwaru. // softwarové pirátství 53 // Softwarové pirátství 53 // Nelegální software a nelegální užití softwaru 53 // Prokázání legálnosti softwaru 56 // Proč mít legální software 56 // Odpovědnost za softwarové pirátství 57 // Kdo odpovídá za nelegální užití softwaru 58 //
Prostředky ochrany softwaru, autorskoprávní odpovědnost a následky 60 // Preventivní prostředky ochrany softwaru 60 // DRM technologie 61 // Následné prostředky ochrany softwaru 63 // Aktivní legitimace - oprávněný (žalobce) 64 // Pasivní legitimace - povinný (žalovaný) 64 // Autorskoprávní nároky 64 // Soudnířízení 67 // Správněprávní odpovědnost 67 // Trestněprávní odpovědnost 68 // Podmínky trestní odpovědnosti 68 // Trestné činy související se softwarem 68 // Trestněprávní judikatura 70 // KAPITOLA 4 // Zaměstnanci v IT firmě a vývoj softwaru 75 // Specifická úprava pracovněprávních dokumentů v IT firmě 75 // Důvody zvláštní úpravy v IT firmě 76 // Druhy pracovněprávních dokumentů 77 // Zásadní otázky při tvorbě pracovněprávní dokumentace 78 // Vymezení druhu práce 79 // Krizová situace a její řešení 81 // Ochrana obchodního tajemství a důvěrných informací ve firmě 81 // BYOD neboli užívání vlastních zařízení zaměstnanci 83 // Vadné znění úpravy mlčenlivosti 83 // Doporučené znění úpravy mlčenlivosti 84 // Porušení mlčenlivosti, obrana a právní nároky 85 // Monitoring práce zaměstnanců IT firmy 86 // Způsoby kontroly zaměstnanců 88 // Kontrola firemní pošty zaměstnanců 89 // Dovolené a zakázané způsoby kontroly zaměstnanců 90 // Sankce při neoprávněné kontrole a při nedovoleném přístupu 90 // Judikatura 91 // Softwarové pirátství v IT firmě 93 // Právní úprava stavu softwarové legálnosti 94 // Zákaz konkurence u zaměstnanců 95 // Projevy nekalé činnosti zaměstnanců 96 // Konkurenční doložka 97 // Prevence nekalé činnosti 97 // Právní nároky u nekalé činnosti 99 // První reakce u nekalé činnosti 99 // Judikatura 100 // Švarcsystém v IT firmách 102 // Definice pojmu závislá práce 103 //
Problém vztahu IT firmy a zákazníka 104 // Dočasné přidělení zaměstnance IT firmy k zákazníkovi 105 // Agenturní zaměstnávání 105 // Kontrola švarcsystému 106 // Sankce za švarcsystém 110 // Software jako zaměstnanecké dílo 112 // Podmínky pro vznik zaměstnaneckého díla 112 // Práva zaměstnavatele k softwaru jako zaměstnaneckému dílu 113 // Práva zaměstnance k softwaru jako zaměstnaneckému dílu 114 // Zánik či smrt zaměstnavatele a zaměstnanecké dílo 115 // Doporučená textace pracovní či jiné smlouvy 116 // Následky vadné textace smluv 116 // Software jako kolektivní dílo 117 // Kolektivní dílo na objednávku 118 // Doporučená textace pracovní či jiné smlouvy 118 // Následky vadné textace smluv 118 // Software jako spoluautorské dílo 119 // Práva a povinnosti spoluautorů softwaru 119 // Software na objednávku - programátoři živnostníci, IT firma 120 // Co znamená software na objednávku 120 // Software na objednávku vytvářený autorem 121 // Software na objednávku vytvářený IT firmou 122 // Varianty vývoje softwaru na objednávku 123 // Smluvní zajištění softwaru bez právních vad 126 // KAPITOLA 5 // Smluvní vztahy v IT - co je na nich zvláštního? // Občanský zákoník // Stručně k"novému" občanskému zákoníku // Na jaké vztahy se občanský zákoník použije // Dispozitivnost občanského zákoníku // Slabší smluvní strana a odborníci // Předsmluvní odpovědnost // Odpovědnost za neuzavření smlouvy // Informační povinnost // Zahraniční judikatura k informační povinnosti // Meze informační povinnosti // Informační povinnost objednatele // Formy smlouvy, sjednávání smlouvy // Forma smlouvy - právního úkonu // Smluvní typy a předmět smlouvy // Smluvní typy // Předmět smlouvy // Proč věnovat smlouvám v IT zvláštní pozornost //
Smlouvy nepojmenované, analogie v právu // Právní jistota smluvních stran // Zásady správného uzavírání smluv // Smlouvy "šité na míru" // Týmová příprava smluv // Jednota a. integrita smlouvy // Vymezení účelu a cíle smlouvy Několik poznámek k následkům neurčitosti a nesrozumitelnosti smluv // KAPITOLA 6 // Distribuce a leasing softwaru // Typické varianty distribuce softwaru // Smlouva o distribuci softwaru // Smluvní typ a předmět smlouvy // Práva k duševnímu vlastnictví // Exkluzivita, odměna // Další obsahové náležitosti smlouvy o distribuci softwaru // Leasing softwaru // Právní úprava // Výjimky licenčních podmínek ze zákazu užívání třetími osobami // Možnosti řešení // KAPITOLA 7 // Ochrana obchodního tajemství a důvěrných informací, // smlouva o mlčenlivosti 171 // Obchodní tajemství a důvěrné informace 171 // Obchodní tajemství 172 // Evropská ochrana obchodního tajemství 174 // Ochrana obchodního tajemství 174 // Předsmluvní důvěrné informace 176 // Povinnost člena statutárního orgánu 176 // Povinnost nabyvatele licence 177 // Judikatura 177 // Smlouva o mlčenlivosti 177 // Obsah smlouvy o mlčenlivosti 178 // KAPITOLA 8 // Smlouva o analýze v IT 183 // Účel a cíle smlouvy o analýze - 183 // Zjištění stávajícího stavu IT infrastruktury objednatele 184 // Zjištění úrovně využití stávajícího softwaru objednatele 184 // Zjištění požadavků a potřeb objednatele - systémová či předimplementační analýza 184 // Návrh softwarového řešení 185 // Implementační projekt - projektový plán 186 // Účel analýzy 186 // Obsah smlouvy o analýze 187 // Smluvní typ při analytické činnosti 187 // Obsahové náležitosti smlouvy o analýze 187 // KAPITOLA 9 // Smlouva o vývoji a implementaci softwaru 191 //
Jaký smluvní typ použít 191 // Smluvnítyp u zhotovení softwaru 192 // Smluvnítyp u implementace softwaru 192 // Rámcové smlouvy 193 // Úvodní ustanovení, vymezení účelu a cílů smlouvy 196 // Předmět smlouvy 198 // Negativní vymezení předmětu smlouvy 199 // Doba a místo plnění 200 // Upřesnění předmětu smlouvy během projektu 200 // Agilní vývoj softwaru • 202 // Změna smlouvy 204 // Dodání hardwaru a softwaru třetích osob 205 // Dodání hardwaru 205 // Software zhotovitele 207 // Software třetích osob 208 // Projektové řízení // Co by měla úprava projektového řízení zahrnovat // Méně je někdy více // Změnové řízení, Change Management // Školení, dokumentace // Školení // Dokumentace, návody 216 // Předání a převzetí softwaru 217 // Dodání a předání softwaru dle zrušeného obchodního zákoníku 217 // Dodání a předání softwaru dle občanského zákoníku 219 // Akceptační řízení a akceptační testy 221 // Formální požadavky akceptačního řízení 222 // Provedení akceptačních testů bez účasti objednatele 223 // Co je to "prodlení" 224 // Následky prodlení zhotovitele 225 // Následky prodlení objednatele 226 // Předání zdrojových kódů softwaru 226 // Úschova zdrojových kódů neboli escrow 228 // Součinnost objednatele 229 // Právní úprava součinnosti 229 // Následky porušení povinnosti součinnosti 231 // Cenová ujednání 233 // Způsoby sjednání ceny 233 // Pevná cena 234 // Sjednání způsobu určení ceny 234 // Cena určená odhadem 234 // Smlouva uzavřená bez určení ceny 236 // Cena podle rozpočtu 236 // Spravedlivé zvýšení ceny soudem 238 // Cena dle výnosů z rozšiřování 239 // Změna ceny v důsledku rozšíření/zúžení rozsahu díla 240 // Vady a odpovědnost za vady 241 // Pojem vada, vadné plnění 242 //
Co všechno je vadou softwaru 242 // Vady zjevné a vady skryté, zkušební provoz 243 // Prohlídka při převzetí softwaru 244 // Vady faktické a vady právní 245 // Nároky z prodlení a nároky z vad 245 // Záruka za jakost 247 // Vady v IT - zvláštní kategorie? 247 // Jak doložit sjednané vlastnosti softwaru 248 // Typické oblasti faktických vad softwaru 249 // Zahraniční judikatura ohledně vad softwaru 249 // Vztah mezi nároky z vad a nároky na náhradu škody pro nesplnění informační povinnosti 253 // Výluky z odpovědnosti za vady 253 // Vady právní 255 // Úprava odpovědnosti za vady ve smlouvě 256 // Vztah mezi smlouvou o zhotovení a implementaci softwaru a servisní smlouvou 256 // Odpovědnost za škodu 258 // Smluvní a mimosmluvní náhrada škody 258 // Zproštění se odpovědnosti za škodu dle občanského zákoníku 259 // Další možnosti zproštění se odpovědnosti za škodu 260 // Limitace náhrady škody dle zrušeného obchodního zákoníku 261 // Limitace náhrady škody dle občanského zákoníku 262 // Odpovědnost za škodu způsobenou informací nebo radou 262 // Ukončení smlouvy 263 // Splnění závazku 263 // . Odstoupení pro podstatné porušení smlouvy 264 // Další právní důvody k odstoupení od smlouvy o dílo 264 // Vypořádání stran při ukončení smlouvy 266 // KAPITOLA 10   // Licence a licenční smlouva, free software a Open Source 269 // Licence a jednotlivé typy licencí 269 // Pojem licence 269 // Výhradnía nevýhradní licence 270 // Omezení rozsahu licence 271 // Typy multilicencí 272 // Licencování více typů SW v rámci jedné implementace 275 // Licenční smlouva 277 // Základní obsahové náležitosti licenční smlouvy 277 // Ostatní obsahové náležitosti licenční smlouvy 279 // Povinnost využít výhradní licenci, právo odstoupit od licenční smlouvy 281 //
Způsoby uzavření licenční smlouvy 282 // Zánik licence a licenční smlouvy 283 // Dispozice s licencí 284 // Poskytnutí podlicence (sublicence) 284 // Postoupení licence a licenční smlouvy 285 // Zástava licence 286 // Licencování zahraničního softwaru 286 // Kategorie softwaru dle obsahu licence 288 // Free software, Open Source 289 // Free software 289 // Open source software 290 // Typy licencí free softwaru a Open Source 291 // Komerční využití free softwaru a Open source 294 // Licenční viralita a odvozený software 295 // Judikatura: 297 // KAPITOLA 11 // Servis a údržba softwaru 299 // Základní pojmy a účel servisu a údržby softwaru 299 // Incidenty a vady 299 // Účel servisní smlouvy 301 // Základní vymezení servisních služeb 302 // Customizace a změnové řízení 303 // Povaha služby subseription (maintenance) 304 // Obsahové náležitosti servisní smlouvy 306 // Specifikace servisní činnosti 306 // Forma servisní činnosti 308 // Kategorizace vad/incidentů 308 // Oznamování vad 311 // Reakční doba a doba odstranění vady 313 // Odstranění vady-vyřešení incidentu 313 // Odpovědnost za škodu a sankce 314 // SLA 315 // Součinnost 316 // Doba trvání smlouvy a způsoby jejího ukončení 317 // Odstoupení od smlouvy 317 // Výpověď smlouvy 318 // Vypořádání při ukončení servisní smlouvy 319 // Může objednatel nárokovat uzavření servisní smlouvy? // Může ji poskytovatel vypovědět? 320 // KAPITOLA 12 // Outsourcing IT, SLA, Cloud Computing a SaaS // Outsourcing IT // Vymezení pojmu, výhody outsourcingu // Inominátní smlouvy // SLA aneb smlouva o garantované úrovni služeb // Dostupnost // Předmět smlouvy (SLA) // Způsob určení úrovně dostupnosti // Projektové řízení a změnové řízení // Cenová ujednání, bonusy, malusy //
Ukončení smlouvy a co bude "den poté" // Další obsahové náležitosti SLA 323 // Model ASP 335 // Smluvní typ v případě ASP 336 // Autorská práva v případě ASP 336 // Předmět smlouvy ASP 337 // Další obsahové náležitosti smluv v modelu ASP 338 // Cloud Computing a SaaS 338 // Výhody Cloud Computingu 338 // Kategorie Cloud Computingu 339 // Jak právně uchopit Cloud Computing? 341 // Model SaaS 342 // Předmět smlouvy SaaS 342 // Mezinárodní prvek 344 // Odpovědnost za škodu 344 // Ukončení smlouvy - co bude "den poté"? 345 // S + S (Software plus Services) 345 // Přechod do cloudu, migrace dat a dalších prvků infrastruktury objednatele 345 // Migrační smlouva 346 // Ukončení migrace a transformační projekty 348 // Závěrem 348 // KAPITOLA 13 // Datové centrum, bezpečnost dat v Cloudu 351 // Bezpečnost dat, hosting a telekomunikační služby 351 // Bezpečnost dat a počítačové sítě 353 // Smlouva o poskytování hostingových služeb 355 // Smlouva o poskytování telekomunikačních služeb 356 // Škálovatelnost dat v cloudovém prostředí 358 // Nakládání s osobními údaji 360 // Odpovědnost poskytovatele hostingu a Cloud Computingu za data 360 // Odpovědnost poskytovatele za škodu 360 // Smluvní úprava odpovědnosti za ztrátu dat 361 // Smluvní pokuta při ztrátě dat 362 // Limitace náhrady škody 362 // Způsob náhrady škody a její výše 363 // Trestněprávní odpovědnost 365 // KAPITOLA 14 // Nakládání s osobními údaji // Obecný úvod // Základní pojmy Nařízení // Působnost aneb na co a na koho se Nařízení vztahuje? // Zásady zpracování osobních údajů a práva subjektu údajů // Přehled zásad zpracování osobních údajů // Právní důvody zákonného zpracování osobních údajů // Stručně k právům subjektu údajů //
Administrativní povinnosti správce // Ohlašovací povinnost // Posouzení vlivu na ochranu osobních údajů // Pověřenec pro ochranu osobních údajů // Záznamy o činnostech zpracování (čl. 30 Nařízení) // Předávání osobních údajů do třetích zemí // Technická a organizační opatření na ochranu osobních údajů // Proaktivní povinnosti správce i zpracovatele // Technická opatření // Organizační opatření // Dokumentace, aktualizace a revize // Obecně k technickým a organizačním opatřením // Postavení zpracovatele osobních údajů // Povinnosti zpracovatele // Smlouva o zpracování // Odpovědnost, sankce // Odpovědnost za utrpěnou újmu // Správní pokuty // Analýza a proces implementace opatření GDPR // Mapování nakládání s osobními údaji // Rozdílová (GAP) analýza // Analýza rizik a dopadová analýza // Implementace opatření // Specifika poskytovatelů IT služeb // Postavení poskytovatelů IT služeb v rámci ochrany osobních údajů // Poskytovatel v postavení zpracovatele osobních údajů // Poskytovatel IT služeb určených ke zpracovávání osobních údajů // KAPITOLA 15 // IT a veřejné zakázky 397 // Zadávací dokumentace 397 // Předmět veřejné zakázky 398 // Dělení zakázek v IT - analýza a navazující dodávka softwaru 398 // Požadavky zadavatele na kvalifikaci 400 // Požadavek zadavatele na výhradní licenci 401 // Úpravy softwaru zadavatelem a dopad na odpovědnost za vady 401 // Požadavek zadavatele na neomezenou odpovědnost za škodu 402 // Úschova zdrojových kódů jako ochrana zhotovitele 403 // Hodnocení nabídek // Změnová řízení v rámci veřejné zakázky // Rozšíření systému o další licence // Servis softwaru a jeho customizace // Stav exkluzivity a předpoklad změny softwaru //
KAPITOLA 16 // Vybrané aspekty krabicového softwaru a prodeje "použitého" softwaru // Pojem krabicový software a smluvní typ // Kupní smlouva s licenčním ujednáním // Licenční smlouva // Princip vyčerpání autorských práv // Co je to princip vyčerpání // Užije se princip vyčerpání autorských práv i na software? // Prodej technologických kopií a COA štítků // Rozhodnutí Soudního dvora EU ze dne 12. října 2016 ve věci Aleksandri Ranksovi, Jurijsi Vasilevičsi vs. Microsoft Corp. (C - 166/15) // Hranice principu vyčerpání autorských práv // Prodej použitého softwaru // Starší zahraniční rozhodnutí soudů o prodeji použitého softwaru // Rozhodnutí Soudního dvora EU ze dne 3. července 2012 usedSoft vs. Oracle (C-128/11) // (Ne)rozhodnutí německého BGH v případu usedSoft vs. Oracle // Princip vyčerpání a software poskytnutý za zvýhodněných podmínek, dělení licencí 422 // Technické prostředky ochrany (DRM), smlouva o údržbě a princip vyčerpání // Nemožnost převést uživatelský účet // Možnosti "obrany" ze strany výrobců softwaru // Na okraj: lze přenést výstupy rozhodnutí SD EU // v kauze usedSoft obecně na digitální obsah? // Závěrem â€� // PňÍLOHA A // Vybraná ustanovení právních předpisů // Vybraná ustanovení Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/24/ES // Vybraná ustanovení Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 2016/679 // PňÍLOHA B // Informační zdroje // Knihy // Články // Internetové zdroje // Rejstřík
(OCoLC)1043861372
cnb002999021

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC