Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 09.12.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
[Česko] : Wolters Kluwer, 2020
1 online zdroj (248 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-7598-560-6 (online ; epub)
ISBN 978-80-7598-560-6 (print)
Předložená monografie se věnuje strategii podniku v souvislosti s problémem ochrany životního prostředí a trvale udržitelného rozvoje. Kniha je rozdělena do šesti kapitol. V první kapitole je uvedena metodika použitá při zpracování publikace. Ve druhé jsou uvedeny základní pojmy, které se týkají strategie a udržitelného rozvoje. Třetí kapitola obsahuje trendy, které mohou pro podniky znamenat příležitosti a ohrožení v souvislosti s trvale udržitelným rozvojem. Čtvrtá kapitola je věnována konceptům, které mohou organizacím budovat silné stránky a eliminovat ohrožení. Obsahem páté a šesté kapitoly je konkurenční a korporátní strategie. Monografie je využitelná pro představitele podnikatelské sféry, kteří v ní mohou nalézt ucelený pohled na souvislosti mezi strategií podniku a problematikou trvale udržitelného rozvoje. Představitelům výzkumných organizací může sloužit jako zdroj námětů pro další výzkum v této oblasti..
001659203
Úvod 13 // 1 Metodika 17 // 1.1 Dotazníkové šetření 17 // 1.2 Trendy a vybrané ukazatele výkonnosti a rozvinutosti zemí 23 // 2 Kontext strategického managementu a udržitelného rozvoje základní pojmy 24 // 2.1 Vymezení základních pojmů 24 // 2.2 Udržitelnost jako strategická záležitost 26 // 2.3 Přínosy strategie udržiteInosti 26 // 2.4 Zájmové skupiny 29 // 3 Externí analýza 33 // 3.1 Ekonomické faktory 34 // 3.1.1 Změna poptávky po různých produktech 35 // 3.1.1.1 Ekologické zemědělství a ekologické produkty 36 // 3.1.2 Význam certifikace bioproduktů a biopotravin při nákupu výrobků a služeb 42 // 3.1.2.1 Rozdíly ve významu bio certifikace mezi pohlavími 43 // 3.1.2.2 Rozdíly ve významu bio certifikace v závislosti na věku 44 // 3.1.2.3 Rozdíly ve významu biocertifikace v závislosti na velikosti bydliště 45 // 3.1.2.4 Rozdíly ve významu bio certifikace v závislosti na vzdělání 46 // 3.1.2.5 Rozdíly ve významu bio certifikace v závislosti na čistém příjmu domácností 47 // 3.1.3 Vyhodnocení závislosti mezi indikátory výkonnosti a procentem ekologicky obdělávané půdy v zemích Evropské unie 50 // 3.2 Environmentální faktory 51 // 3.2.1 Energie a obnovitelné zdroje energie 52 // 3.2.1.1 Základní charakteristika zdrojů energie a vývoj spotřeby 52 // 3.2.1.2 Podíl energie z obnovitelných zdrojů na hrubé konečné spotřebě energie v % 59 // 3.2.1.3 Podíl energie z obnovitelných zdrojů na hrubé konečné spotřebě energie v % 59 // 3.2.2 Klimatické změny 60 // 3.2.3 Skleníkové plyny 65 // 3.2.3.1 Pravděpodobný vývoj klimatu v České republice 66 // 3.2.3.2 Dopad na odvětví 66 // 3.2.4 Vyhodnocení závislosti mezi indikátory výkonnosti a emisí skleníkových plynů v zemích Evropské unie 67 //
3.3 Význam dopadu problémů v oblasti životního prostředí na jejich nákup 69 // 3.3.1 Významu výroby s ohledem na problémy životního prostředí v závislosti na pohlaví 69 // 3.3.2 Význam výroby s ohledem na problémy životního prostředí v závislosti na věku 70 // 3.3.3 Význam výroby s ohledem na problémy životního prostředí v závislosti na velikosti bydliště 71 // 3.3.4 Význam výroby s ohledem na problémy životního prostředí v závislosti na vzdělání 72 // 3.3.5 Význam výroby s ohledem na problémy životního prostředí v závislosti na čistém příjmu domácnosti 73 // 3.4 Demografické a sociální faktory 74 // 3.5 Politické a legislativní faktory 79 // 3.5.1 Významné mezinárodní iniciativy a dokumenty 80 // 3.5.1.1 Agenda 21 80 // 3.5.1.2 Místní agenda 21 82 // 3.5.1.3 Strategie udržitelného rozvoje Evropské unie 82 // 3.5.2 Strategický rámec udržitelného rozvoje České republiky 83 // 3.5.2.1 Další strategické dokumenty 84 // 3.5.2.1.1 Státní politika životního prostředí 84 // 3.5.2.1.2 Strategie přizpůsobem se změně klimatu v podmínkách ČR (Adaptační strategie) 84 // 3.5.2.1.3 Státní program ochrany přírody a krajiny 84 // 3.5.2.2 Strategie ochrany biologické rozmanitosti České republiky 85 // 3.5.3 Podpory ze strany slátu 85 // 3.5.3.1 Výdaje na ochranu životního prostředí a podpory 85 // 3.5.4 Další podpory 88 // 3.5.4.1 Dotace v ekologickém zemědělství 88 // 3.5.4.2 Integrovaná produkce 88 // 3.5.4.3 Podpora v oblasti obnovitelných zdrojů a úspor energie 89 // 3.5.4.4 Podpory vyplývající ze strategických dokumentů 90 // 3.6 Proces hodnocení dopadů na životní prostředí - EIA 91 // 3.7 Technologické faktory 92 // 3.8 Vybrané aspekty odvětví 92 // 3.9 Dílčí závěry a shrnutí 96 //
4 Nástroje a koncepty pro posílení silných stránek 99 // 4.1 Hodnototvomý řetězec 100 // 4.2 Environmentální manažerské systémy 101 // 4.2.1 ISO 102 // 4.2.2 EMAS 102 // 4.2.3 Význam environmentálních manažerských systémů při nákupu produktů 106 // 4.2.3.1 Rozdíly ve významu manažerských environmentálních systémů mezi pohlavími 107 // 4.2.3.2 Rozdíly ve významu manažerských environmentálních systémů v závislosti na věku 108 // 4.2.3.3 Rozdíly ve významu manažerských environmentálních systémů v závislosti na velikosti bydliště 110 // 4.2.3.4 Rozdíly ve významu manažerských environmentálních systémů v závislosti na vzdělání 111 // 4.2.3.5 Rozdíly ve významu manažerských environmentálních systémů v závislosti na čistém příjmu domácností 113 // 4.3 Ekoznačení 115 // 4.3.1 Vymezení pojmu a vývoj ekoznačení 115 // 4.3.2 Význam environmentálního značení pro nákup výrobku a služeb 117 // 4.3.2.1 Rozdíly ve významu environmentálního značení mezi pohlavími 118 // 4.3.2.2 Rozdíly ve významu environmentálního značení v závislosti na věku 119 // 4.3.2.3 Rozdíly ve významu environmentálního značení v závislosti na velikosti bydliště 120 // 4.3.2.4 Rozdíly ve významu environmentálního značení v závislosti na vzdělání 121 // 4.3.2.5 Rozdíly ve významu environmentálního značení v závislosti na čistém příjmu domácností 121 // 4.3.3 Význam environmentálního značení pro nákup výrobku a služeb 123 // 4.3.3.1 Rozdíly ve významu environmentálního značení mezi pohlavími 123 // 4.3.3.2 Rozdíly ve významu environmentálního značení v závislosti na věku 124 // 4.3.3.3 Rozdíly ve významu environmentálního značení v závislosti na velikosti bydliště 125 //
4.3.3.4 Rozdíly ve významu environmentálního značení v závislosti na vzdělání 126 // 4.3.3.5 Rozdíly ve významu environmentálního značení v závislosti na čistém příjmu domácností 127 // 4.4 Hodnocení životního cyklu výrobku (LCA - life-cycle assessment) 128 // 4.5 Zelené nakupování a zelené veřejné zakázky 129 // 4.6 Fair Trade 130 // 4.6.1 Podstata Fair Trade a vývoj fairtradového konceptu 130 // 4.6.2 Význam fair trade certifikace při nákupu produktů 133 // 4.6.2.1 Rozdíly ve významu fair trade certifikace mezi pohlavími 133 // 4.6.2.2 Rozdíly ve významu fair trade certifikace v závislosti na věku 134 // 4.6.2.3 Rozdíly ve významu fair trade certifikace v závislosti na velikosti bydliště 136 // 4.6.2.4 Rozdíly ve významu fair trade certifikace v závislosti na vzdělání 137 // 4.6.2.5 Rozdíly ve významu fair trade certifikace v závislosti na čistém příjmu domácnosti 138 // 4.7 Sociální odpovědnost podniku (corporate social responsibility) 140 // 4.7.1 Vymezení pojmu a vybrané aspekty CSR 140 // 4.7.2 Koncept sdílené hodnoty 145 // 4.7.3 Význam aktivit v oblasti sociální odpovědnosti podniku na nákup výrobku a služeb 147 // 4.7.3.1 Rozdíly ve významu CSR aktivit mezi pohlavími 147 // 4.7.3.2 Rozdíly ve významu CSR aktivit v závislosti na věku 148 // 4.7.3.3 Rozdíly ve významu CSR aktivit v závislosti na velikosti bydliště 150 // 4.7.3.4 Rozdíly ve významu CSR aktivit v závislosti na vzdělání 151 // 4.7.3.5 Rozdíly ve významu CSR aktivit v závislosti na čistém příjmu domácnosti 152 // 4.8 Cirkulámí ekonomika 154 // 4.8.1 Vymezení pojmu 154 // 4.8.2 Procento opětovného využití materiálu na celkové spotřebě materiálu jako ukazatel cirkulární ekonomiky 155 // 4.9 Ekodesign 156 // 4.10 Čistší produkce 158 //
4.10.1 Vymezení pojmů a dopadu ekoinovací 158 // 4.10.2 Index ekoinovací EU = 100 163 // 4.11 Environmentální manažerské účetnictví 164 // 4.12 Environmentální benchmarking 167 // 4.13 Zelený marketing 168 // 4.14 Firemní filantropie 172 // 4.15 Analýza portfolia 173 // 4.16 Dílčí závěry a shrnutí 174 // 5 Konkurenční strategie 176 // 6 Korporátní strategie 181 // 7 Závěr 184 // 8 Shrnutí 187 // 9 Summary 188 // 10 Literatura 189 // 11 Seznam tabulek 206 // 12 Seznam obrázků 212 // 13 Přílohy 214 // 13.1 Příloha 1 214 // 13.2 Příloha 2 - dotazník 224 // 13.3 Příloha 3 - vybrané výstupy z programu Statgraphic 225 // 13.3.1 Význam aktivit v oblasti sociální odpovčdnosti podniků na nákup výrobků a služeb 225 // 13.3.1.1 Rozdíly ve významu CSR aktivit mezi pohlavími 225 // 13.3.1.2 Rozdíly ve významu CSR aktivit v závislosti na věku 226 // 13.3.1.3 Rozdíly ve významu CSR aktivit v závislosti na velikosti bydliště 226 // 13.3.1.4 Rozdíly ve významu CSR aktivit v závislosti na vzdělání 227 // 13.3.1.5 Rozdíly ve významu CSR aktivit v závislosti na čistém příjmu domácnosti 227 // 13.3.2 Význam environmentálního značení při nákupu produktů 228 // 13.3.2.1 Význam environmentálního značení při nákupu produktů v závislosti na pohlaví 228 // 13.3.2.2 Význam environmentálního značení při nákupu produktů v závislosti na věku 229 // 13.3.2.3 Význam environmentálního značení při nákupu produktů v závislosti na velikosti bydliště 229 // 13.3.2.4 Rozdíly ve významu environmentálního značení v závislosti na vzdělání 230 // 13.3.2.5 Rozdíly ve významu environmentálního značení v závislosti na čistém příjmu domácností 231 // 13.3.3 Význam bio certifikace při nákupu produktů 232 // 13.3.3.1 Rozdíly ve významu bio certifikace mezi pohlavím 232
13.3.3.2 Rozdíly ve významu bio certifikace v závislosti na věku 232 // 13.3.3.3 Rozdíly ve významu bio certifikace v závislosti na velikosti bydliště 233 // 13.3.3.4 Rozdíly ve významu bio certifikace v závislosti na vzdělání 233 // 13.3.3.5 Rozdíly ve významu bio certifikace v závislosti na čistém příjmu domácností 234 // 13.3.4 Význam fair trade certifikace při nákupu produktu 235 // 13.3.4.1 Rozdíly ve významu fair trade certifikace mezi pohlavími 235 // 13.3.4.2 Rozdíly ve významu fair trade certifikace v závislosti na véku 235 // 13.3.4.3 Rozdíly ve významu fair trade certifikace v závislosti na velikosti bydliště 236 // 13.3.4.4 Rozdíly ve významu fair trade certifikace v závislosti na vzdělání 236 // 13.3.4.5 Rozdíly ve významu fair trade certifikace v závislosti na čistém příjmu domácností 237 // 13.3.5 Význam manažerských environmentálních systémů při nákupu produktů 237 // 13.3.5.1 Rozdíly ve významu manažerských environmentálních systémů v závislosti na pohlaví 237 // 13.3.5.2 Rozdíly ve významu manažerských environmentálních systémů v závislosti na věku 238 // 13.3.5.3 Rozdíly ve významu manažerských environmentálních systémů v závislosti na velikosti bydliště 238 // 13.3.5.4 Rozdíly ve významu manažerských environmentálních systémů v závislosti na vzdělání 239 13.3.5.5 Rozdíly ve významu manažerských environmentálních systémů v závislosti na čistém příjmu domácností 240 // 13.3.6 Význam dopadu produktů na životní prostředí na jejich nákup 241 // 13.3.6.1 Rozdíly ve významu výroby s ohledem na problémy životního prostředí v závislosti na pohlaví 241 // 13.3.6.2 Rozdíly ve významu výroby s ohledem na problémy životního prostředí v závislosti na věku 241 //
13.3.6.3 Rozdíly ve významu výroby s ohledem na problémy životního prostředí v závislosti na velikosti bydliště 242 // 13.3.6.4 Rozdíly ve významu výroby s ohledem na problémy životního prostředí v závislosti na vzdělání 243 // 13.3.6.5 Rozdíly ve významu výroby s ohledem na problémy životního prostředí v závislosti na čistém příjmu domácnosti 243 // Věcný rejstřík 245

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC