Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 17.02.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
1. vydání
Brno : Masarykova univerzita, 2021
307 stran : ilustrace ; 22 cm
Externí odkaz    Plný text PDF 
   * Návod pro vzdálený přístup 

objednat
ISBN 978-80-210-9973-9 (brožováno)
ISBN 978-80-210-9974-6 (e-kniha)
250 výtisků
Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
Intro -- Obsah -- Uvod -- Kapitola 1. Kdo jsou netradični studenti na vysokych školach a jake je jejich misto ve vysokoškolskem prostoru -- 1.1 Kdo jsou netradični studenti na vysokych školach -- 1.2 Netradični studenti v historii a současnosti českeho vysokeho školstvi -- 1.2.1 Netradični studenti ve studiich při zaměstnani -- 1.2.2 Situace netradičnich studentů v 50. až 80. letech -- 1.2.3 Obrat v 90. letech -- 1.2.4 Od roku 2000 do současnosti -- 1.2.5 Netradični studenti podle věku -- 1.2.6 Institucionalni kontext: veřejne a soukrome vysoke školy v ČR -- 1.3 Shrnuti -- Kapitola 2. Jak se vyvijelo studium pedagogickych oborů -- 2.1 Studium učitelskych pedagogickych oborů(50. leta - 1989) -- 2.2 Studium neučitelskych pedagogickych oborů(50. leta - 1989) ---
2.3 Studium pedagogickych oborů od 90. let do současnosti -- 2.4 Shrnuti -- Kapitola 3. Jak je možne netradični studenty zkoumat -- 3.1 Design a kontext vyzkumneho šetřeni -- 3.2 Prvni faze vyzkumu: dotaznikove šetřeni -- 3.2.1 Zakladni popis vzorku netradičnich studentů -- 3.2.2 Popis vzorku netradičnich studentů z hlediska jejich vzdělavaci drahy -- 3.2.3 Představeni a ověřeni škal využitych v dotazniku -- 3.2.4 Vztah dotaznikoveho šetřeni k dalšim fazim vyzkumu -- 3.3 Druha faze vyzkumu: biograficke narativni rozhovory -- 3.3.1 Popis vzorku respondentů -- 3.4 Třeti faze vyzkumu: ohniskove skupiny -- 3.4.1 Vstup do terenu a volba respondentů -- 3.4.2 Sběr dat prostřednictvim ohniskovych skupin -- 3.4.3 Analyza kvalitativnich dat ---
3.5 Čtvrta faze: integrace vyzkumnych zjištěni -- 3.6 Etika vyzkumneho šetřeni -- 3.7 Limity vyzkumneho šetřeni a ponechana bila mista -- Kapitola 4. Jake jsou vzdělavaci drahy a životni přiběhy netradičnich studentů -- 4.1 Koncept životnich a vzdělavacich drah -- 4.2 Vzdělavaci drahy netradičnich studentů.
4.3 Kvantitativni pohled na vzdělavaci drahy netradičnich studentů -- 4.4 Kvalitativni pohled na vzdělavaci drahy netradičnich studentů -- 4.4.1 Odložene vysokoškolske studium -- 4.4.2 Navrat na vysokou školu po předchozim neuspěšnem studiu -- 4.4.3 Navrat na vysokou školu po předchozim uspěšnem studiu -- 4.5 Shrnuti -- Kapitola 5. Co motivuje netradični studentyke studiu -- 5.1 Koncepty motivace a motivů ke vstupu do vzdělavani -- 5.1.1 Motivace -- 5.1.2 Motivy ke vstupu do vzdělavani -- 5.2 Motivy netradičnich studentů ke studiu -- 5.3 Shrnuti -- Kapitola 6. Jak slaďuji netradični studentisve studium s ostatnimi zavazky -- 6.1 Slaďovani zavazků netradičnimi studenty v kvalitativnim pohledu -- 6.1.1 Vyvoj a změny v průběhu studia ---
6.1.2 Stabilita versus rozkolisani -- 6.1.3 Pomoc a podpora -- 6.1.4 Taktiky a strategie slaďovani zavazků -- 6.1.5 Limity slaďovani zavazků -- 6.2 Slaďovani zavazků v kvantitativnim pohledu -- 6.3 Shrnuti -- Kapitola 7. Jak netradični studenti vnimajisve studium: z kvalitativnich dat -- 7.1 Vnimany přistup vysoke školy ke studentům -- 7.1.1 Vnimany přistup učitelů k netradičnim studentům -- 7.1.2 Vnimane nastaveni studijnich podminek -- 7.1.3 Vnimani katedry a vysoke školy -- 7.2 Vnimana smysluplnost studia -- 7.2.1 Vnimana smysluplnost kurikula jednotlivych předmětů -- 7.2.2 Vnimana smysluplnost kurikula jako celku -- 7.2.3 Vnimani personalniho obsazeni -- 7.3 Vnimana naročnost studia -- 7.3.1 Důstojne standardy -- 7.3.2 Podřizeni naročnosti cili studia ---
7.4 Vnimana didakticka kvalita studia -- 7.5 Shrnuti -- Kapitola 8. Jak netradični studenti vnimaji sve studium: z kvantitativnich dat -- 8.1 Akademicka motivace netradičnich studentů -- 8.2 Vyznam studia ve vnimani netradičnich studentů -- 8.3 Studijni podminky ve vnimani netradičnich studentů -- 8.4 Přistupy ke studiu netradičnich studentů.
8.5 Studijni a pracovni angažovanost netradičnich studentů -- 8.6 Studijni uspěšnost netradičnich studentů -- 8.7 Studijni, pracovni a životni spokojenost netradičnich studentů -- 8.8 Shrnuti -- Kapitola 9. Jak se netradični studenti angažuji ve svem studiu -- 9.1 Studijni angažovanost netradičnich studentů -- 9.2 Faktory souvisejici se studijni angažovanosti -- 9.3 Antecedenty studijni angažovanosti netradičnich studentů -- 9.4 Konsekventy studijni a pracovni angažovanosti netradičnich studentů -- 9.5 Shrnuti -- Kapitola 10. Integrace empirickych zjištěni -- 10.1 Integrace kvantitativnich zjištěni: antecedenty a konsekventy studijni angažovanosti -- 10.2 Integrace kvalitativnich zjištěni -- 10.3 Typy studijni angažovanosti netradičnich studentů -- 10.4 Angažovanost jako integrujici proměnna pro porozuměni netradičnim studentům -- 10.5 Shrnuti -- Kapitola 11. Jak je možne netradični studenty pedagogickych oborů podpořit -- 11.1 Pohled na vyznam netradičnich studentů v terciarnim vzdělavani -- 11.2 Podpora vstupu netradičnich studentůna vysokou školu -- 11.3 Podpora adaptace netradičnich studentůna vysokoškolske prostředi -- 11.4 Podpora slaďovani rozmanitych zavazků -- 11.5 Vyuka odpovidajici potřebam netradičnich studentů -- 11.6 Shrnuti -- Zavěr -- Summary -- Literatura.
Anglické resumé
001659225
Úvod 11 // Kapitola 1 // Kdo jsou netradiční studenti na vysokých školách a jaké je jejich místo ve vysokoškolském prostoru 18 // 1.1 Kdo jsou netradiční studenti na vysokých školách 18 // 1.2 Netradiční studenti v historii a současnosti českého vysokého školství 22 // 1.2.1 Netradiční studenti ve studiích při zaměstnání 23 // 1.2.2 Situace netradičních studentů v 50. až 80. letech 26 // 1.2.3 Obrat v 90. letech 28 // 1.2.4 Od roku 2000 do současnosti 30 // 1.2.5 Netradiční studenti podle věku 31 // 1.2.6 Institucionální kontext: veřejné a soukromé vysoké školy v ČR 34 // 13 Shrnutí 37 // Kapitola 2 // Jak se vyvíjelo studium pedagogických oborů 41 // 2.1 Studium učitelských pedagogických oborů (50. léta - 1989) 42 // 2.2 Studium neučitelských pedagogických oborů (50. léta - 1989) 46 // 2.3 Studium pedagogických oborů od 90. let do současnosti 49 // 2.4 Shrnutí 56 // Kapitola 3 // Jak je možné netradiční studenty zkoumat 58 // 3.1 Design a kontext výzkumného šetření 58 // 3.2 První fáze výzkumu: dotazníkové šetření 60 // 3.2.1 Základní popis vzorku netradičních studentů 61 // 3.2.2 Popis vzorku netradičních studentů z hlediska jejich vzdělávací dráhy 64 // 3.2.3 Představení a ověření škál využitých v dotazníku 65 // 3.2.4 Vztah dotazníkového šetření k dalším fázím výzkumu 83 // 3.3 Druhá fáze výzkumu: biografické narativní rozhovory 84 // 3.3.1 Popis vzorku respondentů 86 // 3.4 Třetí fáze výzkumu: ohniskové skupiny 87 // 3.4.1 Vstup do terénu a volba respondentů 88 // 3.4.2 Sběr dat prostřednictvím ohniskových skupin 89 // 3.4.3 Analýza kvalitativních dat 90 // 3.5 Čtvrtá fáze: integrace výzkumných zjištění 92 // 3.6 Etika výzkumného šetření 93 // 3.7 Limity výzkumného šetření a ponechaná bílá místa 94 //
Kapitola 4 // Jaké jsou vzdělávací dráhy a životní příběhy netradičních studentů 97 // 4.1 Koncept životních a vzdělávacích drah 97 // 4.2 Vzdělávací dráhy netradičních studentů 98 // 4.3 Kvantitativní pohled na vzdělávací dráhy netradičních studentů 99 // 4.4 Kvalitativní pohled na vzdělávací dráhy netradičních studentů 102 // 4.4.1 Odložené vysokoškolské studium 102 // 4.4.2 Návrat na vysokou školu po předchozím neúspěšném studiu 110 // 4.4.3 Návrat na vysokou školu po předchozím úspěšném studiu 115 // 4.5 Shrnutí 121 // Kapitola 5 // Co motivuje netradiční studenty ke studiu 123 // 5.1 Koncepty motivace a motivů ke vstupu do vzdělávání 124 // 5.1.1 Motivace 124 // 5.1.2 Motivy ke vstupu do vzdělávání 126 // 5.2 Motivy netradičních studentů ke studiu 129 // 5.3 Shrnutí 138 // Kapitola 6 // Jak slaďují netradiční studenti své studium s ostatními závazky 142 // 6.1 Slaďování závazků netradičními studenty v kvalitativním pohledu 145 // 6.1.1 Vývoj a změny v průběhu studia 145 // 6.1.2 Stabilita versus rozkolísání 148 // 6.1.3 Pomoc a podpora 150 // 6.1.4 Taktiky a strategie slaďování závazků 157 // 6.1.5 Limity slaďování závazků 161 // 6.2 Slaďování závazků v kvantitativním pohledu 164 // 6.3 Shrnutí 166 // Kapitola 7 // Jak netradiční studenti vnímají své studium: z kvalitativních dat 169 // 7.1 Vnímaný přístup vysoké školy ke studentům 169 // 7.1.1 Vnímaný přístup učitelů k netradičním studentům 169 // 7.1.2 Vnímané nastavení studijních podmínek 171 // 7.1.3 Vnímání katedry a vysoké školy 176 // 7.2 Vnímaná smysluplnost studia 180 // 7.2.1 Vnímaná smysluplnost kurikula jednotlivých předmětů 180 // 7.2.2 Vnímaná smysluplnost kurikula jako celku 181 // 7.2.3 Vnímání personálního obsazení 183 //
7.3 Vnímaná náročnost studia 184 // 7.3.1 Důstojné standardy 184 // 7.3.2 Podřízení náročnosti cíli studia 186 // 7.4 Vnímaná didaktická kvalita studia 188 // 7.5 Shrnutí 191 // Kapitola 8 // Jak netradiční studenti vnímají své studium: z kvantitativních dat 195 // 8.1 Akademická motivace netradičních studentů 195 // 8.2 Význam studia ve vnímání netradičních studentů 200 // 8.3 Studijní podmínky ve vnímání netradičních studentů 201 // 8.4 Přístupy ke studiu netradičních studentů 203 // 8.5 Studijní a pracovní angažovanost netradičních studentů 206 // 8.6 Studijní úspěšnost netradičních studentů 208 // 8.7 Studijní, pracovní a životní spokojenost netradičních studentů 212 // 8.8 Shrnutí 214 // Kapitola 9 // Jak se netradiční studenti angažují // ve svém studiu 217 // 9.1 Studijní angažovanost netradičních studentů 219 // 9.2 Faktory související se studijní angažovaností 220 // 9.3 Antecedenty studijní angažovanosti netradičních studentů 225 // 9.4 Konsekventy studijní a pracovní angažovanosti netradičních studentů 234 // 9.5 Shrnutí 240 // Kapitola 10 // Integrace empirických zjištění 245 // 10.1 Integrace kvantitativních zjištění: antecedenty a konsekventy // studijní angažovanosti 245 // 10.2 Integrace kvalitativních zjištění 247 // 10.3 Typy studijní angažovanosti netradičních studentů 251 // 10.4 Angažovanost jako integrující proměnná pro porozumění // netradičním studentům 256 // 10.5 Shrnutí 258 // 8 // Kapitola 11 // Jak je možné netradiční studenty pedagogických oborů podpořit 260 // 11.1 Pohled na význam netradičních studentů v terciárním vzdělávání 260 // 11.2 Podpora vstupu netradičních studentů na vysokou školu 263 // 11.3 Podpora adaptace netradičních studentů na vysokoškolské prostředí 264 //
11.4 Podpora slaďování rozmanitých závazků 267 // 11.5 Výuka odpovídající potřebám netradičních studentů 268 // 11.6 Shrnutí 272 // Závěr 273 // Summary 276 // Literatura 282
(OCoLC)1329409063
(Au-PeEL)EBL6913632
(MiAaPQ)EBC6913632
(OCoLC)1305839878
cnb003375731

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC