Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(0.5) Půjčeno:1x 
BK
1. vydání
Brno : Masarykova univerzita, 2020
278 stran : ilustrace ; 25 cm
Externí odkaz    Plný text PDF 
   * Návod pro vzdálený přístup 

objednat
ISBN 978-80-210-9651-6 (brožováno)
ISBN 978-80-210-9652-3 (e-kniha)
200 výtisků
Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
Intro -- OBSAH -- 1 UVOD -- 2 ŘIZENI TŘIDY -- 2.1 Vyvoj konceptu řizeni třidy -- 2.2 Řizeni třidy v dichotomickych pojetich -- 2.2.1 Obecne přistupy k řizeni třidy: behaviorismus - humanismus -- 2.2.2 Oblasti řizeni třidy: management chovani - management vyuky -- 2.2.3 Strategie řizeni třidy: proaktivni - reaktivni -- 2.3 Souvislost řizeni třidy s profesnim vyvojem učitele -- 2.4 Shrnuti: Jak tedy o řizeni třidy uvažujeme? -- 3 PEDAGOGICKE MYŠLENI UČITELŮ A JEJICH POTŘEBA KOGNITIVNIHO UZAVŘENI -- 3.1 Učitelske myšleni a teorie -- 3.2 Učitelske myšleni a profesni připrava učitelů -- 3.3 Potřeba kognitivniho uzavřeni -- 4 METODOLOGIE ZKOUMANI ŘIZENI TŘIDY -- 4.1 Vyzkumna otazka ---
4.2 Vyznam vyzkumu řizeni třidy -- 4.3 Design vyzkumu -- 4.4 Vyzkumny vzorek -- 4.4.1 Vzorek v terennim vyzkumu -- 4.4.2 Vzorek v širšim dotaznikovem šetřeni -- 4.5 Metody sběru dat -- 4.5.1 Pozorovani -- 4.5.2 Rozhovor -- 4.5.3 Reflektivni denik -- 4.5.4 Škala managementu chovani a vyuky -- 4.5.5 Škala potřeby kognitivniho uzavřeni -- 4.5.6 Škala bazi moci -- 4.6 Metody analyzy dat -- 4.7 Limity vyzkumu -- 5 ŘIZENI TŘIDY STUDENTY UČITELSTVI A UČITELI: ŠIRŠI DOTAZNIKOVE ŠETŘENI -- 5.1 Řizeni třidy: chovani žaků -- 5.2 Řizeni třidy: vyuka -- 5.3 Řizeni třidy z hlediska potřeby kognitivniho uzavřeni -- 5.4 Shrnuti vysledků -- 6 ŘIZENI TŘIDY ŠESTI STUDENTY A JEJICH UČITELI: TERENNI VYZKUM ---
6.1 Řizeni třidy: chovani žaků -- 6.2 Řizeni třidy: vyuka -- 6.3 Potřeba kognitivniho uzavřeni -- 6.4 Žakovske vnimani řizeni třidy -- 6.5 Souhrnna charakteristika dvojic: provazejici učitel - student učitelstvi -- 7 SROVNANI ŘIZENI TŘIDY STUDENTKOU UČITELSTVI A JEJI PROVAZEJICI UČITELKOU NA ZAKLADĚ SOCIALNI ROLE A FAZE PROFESNIHO VYVOJE -- 7.1 Management chovani u studentky učitelstvi a u jeji provazejici učitelky.
7.1.1 Studentka a jeji provazejici učitelka mezi proaktivnim a reaktivnim managementem chov -- 7.2 Management vyuky u studentky učitelstvi a u jeji provazejici učitelky -- 7.3 Řizeni třidy na sceně a za scenou: shrnuti a diskuse -- 8 SOCIALIZACE STUDENTA UČITELSTVI DO DISKURZIVNI KOMUNITY TŘIDY: MEZI ZAMĚŘENIM NA UČITELE A NA ŽAKA -- 8.1 Interpretačni repertoary řizeni třidy provazejici učitelky: zaměřeni na učitele -- 8.1.1 Legitimizace na učitele zaměřenych interpretačnich repertoarů učitelky -- 8.2 Odraz interpretačnich repertoarů řizeni třidy učitelky v jejich vyukovych praktikach -- 8.3 Interpretačni repertoary řizeni třidy studentky učitelstvi: přistup častečně zaměřeny na žaka ---
8.4 Vyukove praktiky studentky učitelstvi v kontextu interpretačnich repertoarů řizeni třidy studentky a jeji provazejici učitelky -- 8.5 Interpretačni repertoary řizeni třidy a jejich reprodukce ve vyuce: diskuse -- 9 PROVAZEJICI UČITELE A STUDENTI UČITELSTVI: ROZVOJ PROFESNICH DOVEDNOSTI -- 9.1 Můj dům, můj hrad -- 9.2 Co jste, děti, dělaly minule? -- 9.3 Na čem zaleži studentům učitelstvi ve vyukove komunikaci? -- 9.4 A co když nevim, co se učim a v čem se rozvijim? -- 10 ŘIZENI TŘIDY Z HLEDISKA POTŘEBY KOGNITIVNIHO UZAVŘENI -- 10.1 Potřeba kognitivniho uzavřeni ve světle dotaznikovych dat -- 10.2 Vstupy učitele do vyuky studenta učitelstvi ve vazbě na potřebu kognitivniho uzavřeni ---
10.2.1 Motivy a důvody intervenci provazejicich učitelů -- 10.2.2 Intervence a management chovani -- 10.3 Potřeba planovani a nečekane situace -- 10.4 Potřeba kognitivniho uzavřeni, didakticke vyzvy a inspirace -- 10.5 Konstrukt potřeby kognitivniho uzavřeni: shrnuti -- 11 DISKUSE: SKRYTA A NEREFLEKTOVANA TEMATA ŘIZENI TŘIDY -- RESUME -- SUMMARY -- LITERATURA -- PŘILOHY -- Přiloha 1: Manual pro transkripci dat -- Přiloha 2: Protokol o pořizeni videozaznamu vyučovaci hodiny.
Přiloha 3: Osloveni ke spolupraci na vyzkumu -- Přiloha 4: Souhlas s natačenim -- Přiloha 5: Ukazka transkriptu videozaznamu vyuky studenta učitelstvi -- Přiloha 6: Tazatelske schema rozhovoru se studentem učitelstvi -- Přiloha 7: Tazatelske schema rozhovoru s učitelem -- Přiloha 8: Ukazka transkriptu rozhovoru se studentem učitelstvi -- Přiloha 9: Ukazka transkriptu rozhovoru s učitelem -- Přiloha 10: Pokyny pro studenty učitelstvi k reflektivnimu deniku -- Přiloha 11: Ukazka z reflektivniho deniku -- Přiloha 12: Škala managementu chovani a vyuky, Škala potřeby kognitivniho uzavřeni -- Přiloha 13: Škala Baze moci: verze pro studenty učitelstvi -- Přiloha 14: Škala Baze moci: verze pro učitele -- Přiloha 15: Vysledky bazi moci učitelů a studentů učitelstvi -- SEZNAM TABULEK, OBRAZKŮ A UKAZEK -- VĚCNY REJSTŘIK.
České a anglické resumé
001659226
1 ÚVOD 9 // 2 ŘÍZENÍ TŘÍDY 11 // 2.1 Vývoj konceptu řízení třídy 12 // 2.2 Řízení třídy v dichotomických pojetích 13 // 2.2.1 Obecné přístupy ? řízení třídy: behaviorismus humanismus 13 // 2.2.2 Oblasti řízení třídy: management chování - management // výuky 15 // 2.2.3 Strategie řízení třídy: proaktivní - reaktivní 17 // 2.3 Souvislost řízení třídy s profesním vývojem učitele 20 // 2.4 Shrnutí: Jak tedy o řízení třídy uvažujeme? 23 // 3 PEDAGOGICKÉ MYŠLENÍ UČITELŮ A JEJICH POTŘEBA KOGNITIVNÍHO UZAVŘENÍ 26 // 3.1 Učitelské myšlení a teorie 26 // 3.2 Učitelské myšlení a profesní příprava učitelů 27 // 3.3 Potřeba kognitivního uzavření 28 // 4 METODOLOGIE ZKOUMÁNÍ ŘÍZENÍ TŘÍDY 33 // 4.1 Výzkumná otázka 33 // 4.2 Význam výzkumu řízení třídy 33 // 4.3 Design výzkumu 34 // 4.4 Výzkumný vzorek 37 // 4.4.1 Vzorek v terénním výzkumu 38 // 4.4.2 Vzorek v širším dotazníkovém šetření 40 // 4.5 Metody sběru dat 42 // 4.5.1 Pozorování 43 // 4.5.2 Rozhovor 45 // 4.5.3 Reflektivní deník 45 // 4.5.4 Škála managementu chování a výuky 45 // 4.5.5 Škála potřeby kognitivního uzavření 48 // 4.5.6 Škála bází moci 51 // 4.6 Metody analýzy dat 52 // 4.7 Limity výzkumu 54 // 5 ŘÍZENÍ TŘÍDY STUDENTY UČITELSTVÍ A UČITELI: ŠIRŠÍ DOTAZNÍKOVÉ ŠETŘENÍ 56 // 5.1 Řízení třídy: chování žáků 61 // 5.2 Řízení třídy: výuka 64 // 5.3 Řízení třídy z hlediska potřeby kognitivního uzavření 70 // 5.4 Shrnutí výsledků 79 // 6 ŘÍZENÍ TŘÍDY ŠESTI STUDENTY A JEJICH UČITELI: TERÉNNÍ VÝZKUM 82 // 6.1 Řízení třídy: chování žáků 82 // 6.2 Řízení třídy: výuka 86 // 6.3 Potřeba kognitivního uzavření 91 // 6.4 Žákovské vnímání řízení třídy 97 // 6.5 Souhrnná charakteristika dvojic: provázející učitel - student učitelství 101 //
7 SROVNÁNÍ ŘÍZENÍ TŘÍDY STUDENTKY UČITELSTVÍ A JEJÍ PROVÁZEJÍCÍ UČITELKY NA ZÁKLADĚ SOCIÁLNÍ ROLE A FÁZE PROFESNÍHO VÝVOJE 108 // 7.1 Management chování u studentky učitelství a u její provázející učitelky 108 // 7.1.1 Studentka a její provázející učitelka mezi proaktivním a reaktivním managementem chování 111 // 7.2 Management výuky u studentky učitelství a u její provázející učitelky ..114 // 7.3 Řízení třídy na scéně a za scénou: shrnutí a diskuse 119 // 8 SOCIALIZACE STUDENTA UČITELSTVÍ DO DISKURZIVNÍ KOMUNITY TŘÍDY: MEZI ZAMĚŘENÍM NA UČITELE A NA ŽÁKA 121 // 8.1 Interpretační repertoáry řízení třídy provázející učitelky: zaměření na učitele 122 // 8.1.1 Legitimizace na učitele zaměřených interpretačních repertoárů učitelky 125 // 8.2 Odraz interpretačních repertoárů řízení třídy učitelky v jejích výukových praktikách 126 // 8.3 Interpretační repertoáry řízení třídy studentky učitelství: přístup částečně zaměřený na žáka 129 // 8.4 Výukové praktiky studentky učitelství v kontextu interpretačních repertoárů řízení třídy studentky a její provázející učitelky.132 // 8.5 Interpretační repertoáry řízení třídy a jejich reprodukce ve výuce: diskuse 134 // 9 PROVÁZEJÍCÍ UČITELÉ A STUDENTI UČITELSTVÍ: ROZVOJ // PROFESNÍCH DOVEDNOSTÍ 136 // 9.1 Můj dům, můj hrad 140 // 9.2 Co jste, děti, dělaly minule? 148 // 9.3 Na čem záleží studentům učitelství ve výukové komunikaci? 152 // 9.4 A co když nevím, co se učím a v čem se rozvíjím? 156 // 10 ŘÍZENÍ TŘÍDY Z HLEDISKA POTŘEBY KOGNITIVNÍHO UZAVŘENÍ 158 // 10.1 Potřeba kognitivního uzavření ve světle dotazníkových dat 160 // 10.2 Vstupy učitele do výuky studenta učitelství ve vazbě na potřebu kognitivního uzavření 163 //
10.2.1 Motivy a důvody intervencí provázejících učitelů 166 // 10.2.2 Intervence a management chování 169 // 10.3 Potřeba plánování a nečekané situace 170 // 10.4 Potřeba kognitivního uzavření, didaktické výzvy a inspirace 171 // 10.5 Konstrukt potřeby kognitivního uzavření: Shrnutí 174 // 11 DISKUSE: SKRYTÁ A NEREFLEKTOVANÁ TÉMATA ŘÍZENÍ TŘÍDY 176 // RESUMÉ 186 // SUMMARY 188 // LITERATURA 190 // PŘÍLOHY 214 // Příloha 1: Manuál pro transkripci dat 214 // Příloha 2: Protokol o pořízení videozáznamu vyučovací hodiny 217 // Příloha 3: Oslovení ke spolupráci na výzkumu 219 // Příloha 4: Souhlas s natáčením 220 // Příloha 5: Ukázka transkriptu videozáznamu výuky studenta učitelství.. .222 Příloha 6: Tazatelské schéma rozhovoru se studentem učitelství.233 // Příloha 7: Tazatelské schéma rozhovoru s učitelem // Příloha 8: Ukázka transkriptu rozhovoru se studentem učitelství. // Příloha 9: Ukázka transkriptu rozhovoru s učitelem // Příloha 10: Pokyny pro studenty učitelství k reflektivnímu deníku Příloha 11: Ukázka z reflektivního deníku // Příloha 12: Škála managementu chování a výuky, Škála potřeby kognitivního uzavření // Příloha 13: Škála Báze moci: verze pro studenty učitelství // Příloha 14: Škála Báze moci: verze pro učitele // Příloha 15: Výsledky bází moci učitelů a studentů učitelství. // SEZNAM TABULEK, OBRÁZKŮ A UKÁZEK // VĚCNÝ REJSTŘÍK
(OCoLC)1260122737
(Au-PeEL)EBL6913578
(MiAaPQ)EBC6913578
(OCoLC)1305846727
cnb003255568

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC