Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(4) Půjčeno:4x 
BK
EB
1. vydání
Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2021
138 stran : ilustrace ; 21 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-244-6076-5 (brožováno)
ISBN 978-80-244-6077-2 (online ; pdf)
Nad názvem: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta
Obsahuje bibliografii
Profesní přesvědčení začínajících učitelů, které je hlavním tématem monografie s názvem Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů, je multidisciplinární fenomén, který není dosud v odborné pedagogické terminologii jednoznačně etablován. Cílem této práce je ukotvit pojem v české odborné terminologii a konstruovat novou teorii o vzájemných vazbách formování profesního přesvědčení na základě sebereflexe začínajícího učitele, v souvislosti s jeho vnímáním spokojenosti v profesi. Výzkum v kvalitativním designu byl realizován ve více výzkumných liniích, a to v linii life story a následně pak v linii směřující k zakotvené teorii, jejíž data byla zpracována otevřeným, axiálním a selektivním kódováním. Na závěr byly výsledky obou linií opakovaně analyzovány a komparovány. Data z terénu byla získávána převážně metodou autonomního psaní na zadaný problém, hloubkovými rozhovory a skupinovou diskusí v ohniskových skupinách. Tacitní znalosti o profesním přesvědčení byly u jednotlivých respondentů zviditelněny sebereflektivními technikami. Bylo zjištěno, že profesní přesvedčení je fenomén, který je v praxi reflektovaný, je multifaktoriální a obecně reprezentovaný vírou učitele v profesi a vírou v to, že konkrétně on v profesi obstojí. Formuje se již před nástupem do praxe jako pozitivní fenomén, a to ve dvou dimenzích, stabilní a epizodní. Pokud učitel disponuje silným pozitivním profesním přesvědčením v době nástupu do praxe, vykazuje vyšší sebedůvěru a sebejistotu a deklaruje individuální spokojenost v profesi..
České a anglické resumé
001659298
Předmluva 7 // Úvod 13 // 1 Paradigma výzkumu 17 // 1.1 Stav řešené problematiky 19 // 1.2 Teoretická východiska a specifikace pojmů 22 // 2 Metodologie 30 // 2.1 Výzkumné otázky a cíle 30 // 2.2 Výzkumný vzorek a jeho volba 31 // 2.3 Metody sběru dat 32 // 2.4 Metody zpracování dat 34 // 2.5 Přístup k interpretaci dat 35 // 3 Organizace a struktura výzkumného šetření 36 // 3.1 Pilotážní průzkum, první vstup do terénu 38 // 3.2 Předvýzkum, ověření výzkumných nástrojů 40 // 3.3 Etické dimenze výzkumu 44 // 3.4 Kritéria kvality 45 // 3.5 Limity výzkumu 46 // 4 Výzkumná linie life story 47 // 4.1 Přístupy k výzkumné linii life story 49 // 4.2 Životní příběhy průměrných typů 51 // 4.2.1 Cesta k profesi 53 // 4.2.2 Identifikace s profesí 54 // (1 // Obsah // 4.2.3 Spokojenost v profesi 59 // 4.2.4 Reflexe formování profesního přesvědčení 60 // 4.2.5 Formování dvou dimenzí profesního přesvědčení 66 // 4.3 Životní příběhy extrapolárních typů 68 // 4.4 Shrnutí a diskuse k linii life story 73 // 5 Výzkumná linie zakotvené teorie 78 // 5.1 Přístupy k výzkumné linii zakotvené teorie 81 // 5.2 Shrnutí a diskuse k linii zakotvené teorie 87 // 5.2.1 Formování přesvědčení o profesi 88 // 5.2.2 Formování přesvědčení o sobě v profesi 92 // 5.2.3 Formování fenoménu profesní přesvědčení 95 // 5.2.4 Shrnutí procesů formování profesního přesvědčení 99 // 5.2.5 Vztahové vazby mezi jevy profesního přesvědčení 100 // 5.3 Příběh zakotvené teorie 110 // 6 Sumarizující výzkumná linie 113 // 6.1 Výsledky výzkumu a zhodnocení stanovených cílů 115 // 6.2 Diskuse k výsledkům 120 // Závěr 123 // Literatura 127 // Abstrakt 134 // Abstract 135 // Seznam použitých zkratek 136 // Seznam obrázků 137 // Seznam tabulek 138
cnb003431166

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC