Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(1) Půjčeno:1x 
BK
Příručka
2. vydání
V Brně : Computer Press, 2022
248 stran : ilustrace ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-251-5059-7 (brožováno)
Terminologický slovník
Obsahuje rejstřík
001659513
Úvodem 9 // Komu je kniha určena 9 // Forma výkladu 9 // Konkrétni postup výuky 10 // Příklady ke knize 11 // Kapitola 1 // Co je to počítačové programování 13 // Co je to program a jak ho vytvořit 13 // Nádražní automat 13 // Fotbal se hraje týmově 15 // Volba správné varianty 15 // Digitální budík - pravidelně opakovaná, jednotvárná činnost 16 // Stavíme odrazový můstek programování ze čtyř základních kamenů 17 // Kdo je programátor 18 // Za prvé - Rozbor problému 18 // Za druhé - Návrh funkčního a efektivního řešení 20 // Za třetí - Realizace řešení 24 // Za čtvrté - Sledování funkčnosti a vyladění řešení 25 // Závěrem k práci programátora 25 // Příkazy 26 // Co je to příkaz a proč je tak důležitý 26 // Příkazy samy o sobě nejsou všemocné 30 // Náš první příkaz pro počítač 31 // Algoritmus 32 // Co musí splňovat algoritmus a proč 33 // K čemu se hodí nesprávně fungující algoritmus 35 // Složitost algoritmu 35 // Tvoříme algoritmy s nízkou složitostí 37 // K čemu je dobrý algoritmus s vysokou složitostí 38 // Důležité algoritmy - seřadíme fotbalové hráče podle velikosti 39 // Jak to funguje v počítači 41 // Dorozumívání programátora s počítačem 42 // Kapitola 2 // První krůčky velkého programátora 43 // Stažení a instalace překladače 43 // Spuštění vývojového prostředí 46 // Zdrojový kód a jeho překlad 46 // Jak to celé funguje 47 // Klíčová slova 47 // Seznámení s vývojovým prostředím jazyka Pascal 48 // První pokus 49 // Provádění programu 51 // Co když uděláme chybu 52 // Krokujeme program 53 // Pracujeme s okny vývojového prostředí 54 // Hledáme zadaný text ve všech souborech adresáře 56 // Změna aktuálního adresáře pro ukládání a vyhledávání 57 // Kopírování textu z/do Windows 57 //
Píšeme úhledně 58 // Zarovnání 58 // Komentáře 60 // Kapitola 3 // Jak využít paměť počítače 63 // Proměnná 63 // Paměť počítače je jako knihovna 64 // Výpis obsahu proměnné 65 // I uživatel může udělit proměnné hodnotu 65 // Jak nejlépe pojmenovat proměnnou 66 // Proč se proměnná jmenuje proměnná 67 // K čemu ještě využijeme proměnné 71 // Datový typ 71 // Co je to datový typ a k čemu je dobrý 71 // Řetězce (datový typ String) 72 // Krátce k jednotlivým znakům (datový typ char) 74 // Celá čísla (datový typ integer) 75 // Desetinná čísla (datový typ reál) 76 // Pravda versus Nepravda (datový typ boolean) 77 // Složené datové typy 79 // 4 // OBSAH // Kapitola 4 // Rozhodujeme v podmínkách 85 // Využíváme výsledky 85 // Příklady v jazyce Pascal - 86 // Opačný prípad 87 // Elegantní řešení dvou možností 87 // Více příkazů u jedné podmínky 88 // Vnořený if - jde to i bez něho 89 // Přísná logika 90 // Výběr z několika možností 92 // Kapitola 5 // Opakujeme v cyklech 95 // Horká voda na tři nápoje 96 // Jak to funguje 98 // Jak vypadá chybně napsaný cyklus 99 // Zkusme cyklus vzhůru nohama 100 // Určíme počet průchodů cyklem 102 // Možnosti kombinací: žlutý nebo červený 104 // Spojení několika cyklů dohromady 107 // Kapitola 6 // Jednoduché i složitější programy 109 // Hry s řetězci 110 // Obrácení řetězce 110 // Hledání řetězce v textu 115 // Náhrada textu za jiný - delší i kratší 120 // Čtení ze souboru a zápis do souboru 126 // Vytváříme textový soubor a zapisujeme do něho 126 // Čteme z textového souboru 129 // Hry s čísly 132 // Rekurze a králíci 132 // Náhoda je... 137 // Prvočísla 140 // Složitost algoritmu 144 // Závěrem ke kapitole plné praktického programování 146 //
Kapitola 7 // Využíváme složené datové typy 147 // Pracujeme s polem 147 // Las Vegas v české kotlině 148 // Seřadíme prvky pole podle velikosti 153 // Seřadíme písmena podle abecedy 157 // Řecký zlatokop prvočísel 161 // Tvoříme jednoduchou databázi 168 // Co je to databáze a jak ji v Pascalu vytvořit 169 // Malá půjčovna filmů 171 // Vyhledávání v databázi 174 // Ukazatele - směrovky k opravdovým hodnotám 175 // K čemu jsou ukazatele dobré 176 // Nicku, máš prázdný zásobník 180 // Postav se do fronty na náboje 184 // Kapitola 8 // Využití dříve napsaných programů 189 // Jarda umí sečíst dvě čísla - využíváme funkce 189 // Krátká odbočka: argumenty versus parametry 192 // I Karel umí sčítat - využíváme procedury 192 // Globální a lokální proměnné 193 // Svážeme proměnné dohromady pomocí volání odkazem 194 // Voláme funkci - ta volá funkci - ta volá... 196 // Faktoriál 196 // Králík znovu zasahuje 197 // Šifrujeme zprávy 199 // Využíváme funkce jiných programátorů 202 // Zastavit losování 203 // Sestavíme si vlastní knihovnu 207 // Všechny dostupné funkce a procedury překladače Free Pascal 216 // Závěr a další osudy programátorů 217 // Po odložení této knihy - nejen další jazyky 217 // Algoritmy a datové struktury 217 // Lepší zdrojové kódy 218 // Do praxe 218 // Příloha A // Druhy programovacích jazyků a doporučená literatura 219 // Mít či nemít překladač 219 // Jazyk C 219 // C++ / 220 // Jazyk C# 220 // Visual Basic 221 // Java 221 // Jde to i bez překladu 222 // Shell a Bash 223 // Python 223 // JavaScript 224 // PHP 224 // Když se myslí jazykem 225 // Imperativní jazyky 225 // Logické jazyky 225 // Funkcionální jazyky 226 // Závěrem 227 // Příloha B // Opakování nejdůležitějších pravidel a pojmů 229 //
Postup při psaní programů 229 // Pravidla dobrého programátora 229 // Komentáře 230 // Pomocné výpisy 230 // Přehlednost napsaného kódu 230 // Recyklace 230 // Složitost algoritmu 230 // Využití vhodných datových typů 231 // Souhrn operátorů 231 // Logické operátory 231 // Porovnávání čísel 232 // Číselné operace 232 // Znakové operace 233 // ý // Příloha C // Slovníček pojmů 235 // Algoritmus 235 // Aplikace 235 // ASCII tabulka 236 // Databáze 236 // Datová struktura 236 // Datový typ 236 // Deklarace 237 // Dynamická datová struktura 237 // Eratosthenovo síto 237 // Faktoriál 238 // Fibonacciho posloupnost 238 // Funkce 238 // Globální proměnná 238 // Inicializace 239 // Klíčové slovo 239 // Knihovna 239 // Komentář 240 // Kompilátor 240 // Logické operátory 240 // Lokální proměnná 240 // nil 241 // Ordinální datový typ 241 // Procedura 241 // Programovací jazyk 241 // Proměnná 241 // Prvočíslo 241 // Překladač 242 // Rekurze 242 // Složitost 242 // Strojový kód 242 // Uživatel 242 // Uživatelské rozhraní 243 // Volání hodnotou 243 // Volání odkazem 243 // Vývojář 243 // Vývojové prostředí ’ 243 // Zdrojový kód 243 // Rejstřík 245
(OCoLC)1350559493
cnb003447189

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC