Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 14.01.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
První vydání
Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2020
196 stran : ilustrace (převážně barevné) ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-261-0960-0 (brožováno)
Nad názvem: Západočeská univerzita v Plzni, Ústav jazykové přípravy
Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
Anglické resumé
001659551
Úvod 1 // TEORETICKÁ ČÁST // 1 Stylistika jako prostředník mezi literaturou a jazykem 6 // 1.1 Role funkční stylistiky ve výuce češtiny jako cizího jazyka 6 // 1.1.1 Vývoj a pojetí funkční stylistiky 7 // 1.1.2 Vymezení pojmů 11 // 1.1.3 Specifika výuky českého jazyka pro nerodilé mluvčí (ve vztahu k funkční stylistice) 13 // 1.1.4 Funkční styly a jejich význam pro jinojazyčné mluvčí 17 // 1.1.4.1 Funkční styl prostěsdělovací 17 // 1.1.4.2 Funkční styl odborný 19 // 1.1.4.3 Funkční styl administrativní 21 // 1.1.4.4 Funkční styl publicistický 23 // 1.1.4.5 Funkční styl umělecký 24 // 1.1.5 Didakticko-metodické aspekty práce s funkčními styly v hodinách češtiny pro cizince 25 // 1.2 vývoja trendy pojetí uměleckého stylu v jazykové výuce 30 // 1.2.1 Vývoj pojetí uměleckého stylu v české stylistice 31 // 1.2.2 Vývoj pojetí uměleckého stylu ve výuce cizích jazyků 34 // 1.3 Styl umělecké literatury a jeho význam pro výuku češtiny jako cizího jazyka 44 // 1.4 Shrnutí 30 // 2 Poezie jako problémová složka uměleckého funkčního stylu ve výuce češtiny jako cizího jazyka 54 // 2.1 Role a význam poezie v komunikačně zaměřené výuce cizímu jazyku 55 // 2.2 Práce s poezií a kritéria výběru vhodných textů 60 // 2.3 Využití poezie k práci s vybranými morfologickými jevy 65 // 2.3.1 Vybrané morfologické problémy ve výuce nerodilých mluvčích češtiny 66 // 2.3.2 Příklady využití poezie k práci s verby a substantivy . 68 // 2.4 Shrnutí 75 // 3 Učebnice češtiny pro cizince a styl učebnicového textu 77 // 3.1 Učebnice a vzdělávání dospělých 78 // 3.2 Funkce učebnic ve výuce češtiny jako cizího jazyka 80 // 3.3 Význam textu v učebnici 82 // 3.4 Zastoupení jednotlivých funkčních stylů v učebnicích 83 // 3.4.1 Česky krok za krokem 2 87 //
3.4.2 Communicative Czech (Intermediate Czech) 89 // 3.4.3 Basic Czech II 91 // 3.4.4 Čeština pro cizince úroveň Bi 92 // 3.4.5 Adam a Eva v Českém ráji 93 // 3.5 Problematika autentičnosti textu 95 // 3.6 Shrnutí 100 // VÝZKUMNÁ ČÁST // 4 Metodologie výzkumu 104 // 4.1 Formulace výzkumného problému 105 // 4.2 Cíle výzkumu 105 // 4.3 Výzkumné otázky 106 // 4.4 Výzkumné proměnné 106 // 4.5 Výzkumný vzorek 107 // 4.6 Struktura učebnic a typy textů 111 // 5 Výsledky výzkumu 114 // 5.1 Interpretace výstupů obsahové analýzy 114 // 5.1.1 Využití textů uměleckého funkčního stylu v jednotlivých úrovních 114 // 5.1.2 Zastoupení literárních druhů a některých žánrových forem v analyzovaných učebnicích 116 // 5.1.3 Zastoupení prozaických žánrů v analyzovaných učebnicích 117 // 5-1-4 Zastoupení autentických, adaptovaných a uměle vytvořených textů // 5.1.5 Typologie úkolů k ukázkám uměleckého funkčního stylu 120 // 5.1.6 Starší vs. novější učebnice -123 // 5.1.7 Počty ukázek uměleckého funkčního stylu v učebnicích 127 // 5.1.8 Postavení uměleckého funkčního stylu mezi ostatními // funkčními styly 128 // 5.1.9 Představitelé české literatury (kultury) v učebnicích češtiny pro cizince 12? // 5.2 Shrnutí výsledků obsahové analýzy 131 // 5.3 Interpretace dat dotazníkového šetření 134 // 5.3.1 Příprava dotazníkového šetření -134 // 5.3.2 Výsledky dotazníkového šetření 136 // 5.4 Shrnutí výsledků dotazníkového šetření 142 // 6 Přehled hlavních zjištění a jejich vyhodnocení 144 // 6.1 Porovnání výsledků dotazníkového šetření s výsledky analýzy učebnic 144 // 6.2 Zhodnocení současného stavu ve vztahu k teorii 146 // 7 Diskuse 150 // 7.1 Faktory ovlivňující výsledky uskutečněného výzkumu 150 //
7.2 Doporučení a implikace pro vyučovací praxi 152 // 7.2.1 Doporučení optimálního počtu ukázek uměleckého funkčního stylu 153 // 7.2.2 Další obecná doporučení 155 // Závěr 159 // Summary 151 // Bibliografie // Seznam tabulek a obrázků 174 // Seznam příloh 176 // PŘÍLOHY // Příloha 1 Pracovní list pro úroveň A1-A2 178 // Příloha 2 Pracovní list pro úroveň A2-B1 182 // Příloha 3 Pracovní list pro úroveň B2-C1 187 // Příloha 4 / Dotazník k využití uměleckého funkčního stylu ve výuce češtiny jako cizího jazyka 19?
(OCoLC)1237097860
cnb003274312

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC