Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 09.09.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
Brno : Paido, 2022
226 stran : ilustrace ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-7315-276-5 (brožováno)
200 výtisků
Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
České, anglické a německé resumé
001659652
ÚVOD 9 // 1 STROJÍRENSTVÍ - TRADIČNÍ ODVĚTVÍ ČESKÉHO PRŮMYSLU 11 // 2 STROJÍRENSTVÍ V PRŮMYSLU 4.0 A VZDĚLÁVÁNÍ 13 // 2.1 Vzdělávání pro Průmysl 4.0 15 // 2.2 Vzdělávací koncepce robotizace a automatizace v Průmyslu 4.0. 16 // 3 STŘEDNÍ STROJÍRENSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ JAKO PŘEDMĚT EVALUACE, MONITORINGU A VÝZKUMU A STRATEGICKÉ CÍLE JEHO PROMĚNY 17 // 4 RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM PRO OBOR VZDĚLÁVÁNÍ 23-41-M/01 STROJÍRENSTVÍ JAKO PŘEDMĚT ANALÝZY 42 // 4.1 Dvoustupňové kurikulum v systému vzdělávání 42 // 4.2 Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání 23-41-M/01 Strojírenství 43 // 4.3 Školní vzdělávací program 46 // 4.4 Kontext revize kurikula 47 // 4.5 Analýza oblastí vzdělávání z dotazníku určeného školám 52 // 4.6 Analýza počtu hodin z hlediska vzdělávacích oblastí 54 // 4.7 Komparace hodnocení obtížnosti a oblíbenosti hlavních maturitních předmětů pohledem žáků středních škol se zaměřením na strojírenství 56 // 4.8 Hodnocení obtížnosti předmětů pohledem žáků středních škol se zaměřením na strojírenství 58 // 4.9 Zpětná vazba ředitelů/koordinátorů ŠVP na obsah a rozsah kurikulárních dokumentů 59 // 4.10 Závěr 61 // 5 MOTIVACE KE STUDIU TECHNICKÉ STŘEDNÍ ŠKOLY A K PRÁCI VE STROJÍRENSKÝCH OBORECH 63 // 5.1 Motivace jako teoretický problém 63 // 5.2 Výkonová motivace a výzkumy motivačních činitelů ke studiu 64 // 5.3 Metodologie a výsledky pilotního výzkumu výkonové motivace 65 // 5.3.1 Výzkumné otázky a vybrané deskriptívni výsledky pilotního výzkumu 65 // 5.3.2 Relační výsledky statistické analýzy pilotní fáze výzkumu 68 // 5.4 Metodologie dotazníkového šetření 69 // 5.4.1 Deskriptívni výsledky výzkumu 69 // 5.4.2 Relační výsledky výzkumu 86 //
5.5 Výzkum školní výkonové motivace studentů středních odborných škol technických // 5.5.1 Deskriptívni výsledky výzkumu // 5.6 Diskuze a závěr // 6 VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE VE STUDIU STROJÍRENSKÝCH OBORŮ // 6.1 Pohled na tradiční a netradiční vzdělávací strategie // 6.2 Vzdělávací strategie nejen v budoucnosti // 6.3 Inovace v kurikulární oblasti // 6.4 Proměny procesu učení se // 6.5 Metodologie výzkumu // 6.5.1 Cíl výzkumu // 6.5.2 Deskriptívni data z výzkumu // 6.5.3 Relační výsledky výzkumu // 6.6 Diskuze a závěr // 7 DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE, DIGITÁLNÍ A ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST VE STUDIU A BUDOUCÍ PRAXI // 7.1 Teoretické koncepty digitalizace ve vzdělávání a digitální gramotnosti // 7.1.1 Digitální učební prostředí // 7.2 Teoretický koncept čtenářské gramotnosti // 7.3 Výzkumné šetření // 7.4 Metodologie a výsledky pro oblast digitalizace // a digitálních kompetence žáků // 7.4.1 Výsledky výzkumu // 7.4.2 Shrnutí k oblasti digitalizace výuky // a digitálních kompetencí žáků // 7.5 Metodologie a výsledky pro oblast čtenářské gramotnosti žáků // 7.5.1 Výsledky výzkumu // 7.5.2 Výsledky verifikace hypotéz // 7.5.3 Shrnutí pro oblast čtenářské gramotnosti žáků a čtenářských strategií // 8 PODMÍNKY STŘEDNÍCH ŠKOL PRO USKUTEČŇOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ VE STROJÍRENSKÝCH OBORECH // 8.1 Podmínky pro vzdělávání ve strojírenských oborech dle analýzy České školní inspekce // 8.1.1 Prostorové, materiální a bezpečnostní podmínky ve středním vzdělávání // 8.1.2 Finanční podmínky ve středním vzdělávání // 8.1.3 Personální podmínky ve středním vzdělávání // 8.2 Analýza podmínek pro vzdělávání vlastním dotazníkovým šetřením 139 // 8.3 Závěr 141 //
9 KOMPETENCE ABSOLVENTŮ STŘEDNÍCH ŠKOL SE STROJÍRENSKÝM ZAMĚŘENÍM POHLEDEM ZAMĚSTNAVATELŮ 142 // 9.1 Význam kompetencí z pohledu zaměstnavatelů 142 // 9.2 Absolventi strojírenských oborů na trhu práce 143 // 9.2.1 Problematika nezaměstnanosti absolventů strojírenských oborů 143 // 9.2.2 Připravenost absolventů strojírenských oborů pro vstup na trh práce 145 // 9.3 Vymezení pojmu kompetence 148 // 9.4 Výzkum a jeho metodologie 151 // 9.4.1 Výsledky analýz názorů zaměstnavatelů na úroveň kompetencí absolventů s výučním listem 153 // 9.4.2 Výsledky analýz názorů zaměstnavatelů // na úroveň kompetencí absolventů s maturitou 157 // 9.4.3 Souhrnná úroveň kompetencí absolventů strojírenských oborů 160 // 9.4.4 Pohled na rozdíly mezi požadovanými a disponibilními dovednostmi obou kohort absolventů 161 // 9.5 Závěr 164 // 10 KOMPETENCE Z POHLEDU POSKYTOVATELŮ VZDĚLÁVÁNÍ A ODBĚRATELŮ ABSOLVENTŮ 165 // 10.1 Analýza klíčových kompetencí z pohledu poskytovatelů vzdělávání 166 // 10.2 Analýza obecných kompetencí z pohledu poskytovatelů vzdělávání 168 // 10.3 Analýza odborných kompetencí z pohledu poskytovatelů vzdělávání 170 // 10.4 Komparace hodnocení odborných kompetencí absolventa pohledem zaměstnavatelů a vzdělavatelů 172 // 10.4.1 Rozdíly v hodnocení důležitosti odborných kompetencí absolventa pohledem zaměstnavatelů a vzdělavatelů 173 // 10.4.2 Shody v hodnocení důležitosti odborných kompetencí absolventa pohledem zaměstnavatelů a vzdělavatelů 174 // 10.5 Komparace hodnocení obecných kompetencí absolventa pohledem zaměstnavatelů a vzdělavatelů 176 // 10.5.1 Rozdíly v hodnocení důležitosti obecných kompetencí absolventa pohledem zaměstnavatelů a vzdělavatelů 177 //
10.5.2 Shody v hodnocení důležitosti obecných kompetencí absolventa pohledem zaměstnavatele a vzdělavatele 178 // 10.6 Závěr 178 // 11 KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ S VYUŽITÍM INOVATIVNÍCH DIAGNOSTICKÝCH NÁSTROJŮ 180 // 11.1 Vybrané metody využívané v kariérním poradenství 184 // 11.2 Možnosti využití Eye Trackingu v kariérním poradenství 186 // 11.3 Výsledky pilotního ověření diagnostického nástroje 192 // 12 OPTIMALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ VE STROJÍRENSKÝCH OBORECH PRO TRH PRÁCE 195 // 12.1 Východiska optimalizace 196 // 12.2 Návrhy postupů a opatření k optimalizaci středního odborného vzdělávání ve strojírenských oborech 198 // 12.2.1 Pro oblast kurikulární 198 // 12.2.2 Pro oblast procesuálni (strategie vzdělávání a učení) 199 // 12.2.3 Pro oblast personální 199 // 12.2.4 Pro oblast materiálního vybavení 200 // 12.2.5 Pro oblast finanční 200 // 12.2.6 Pro oblast uplatnění absolventů na trhu práce 200 // 12.3 Předpokládané působení vybraných komponent "okolí systému SOV" na optimalizační aktivity 201 // ZÁVĚR 203 // RÉSUMÉ 205 // RESUMÉ 207 // RESÜMEE 209 // LITERATURA 213 // JMENNÝ REJSTŘÍK 223 // VĚCNÝ REJSTŘÍK 225
(OCoLC)1344359806
cnb003437789

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC