Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.11.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
ONLINE
New York : Routledge, 2011
1 online resource (xxiii, 252 p.)
Externí odkaz    Plný text PDF 
   * Návod pro vzdálený přístup 


ISBN 9780203828427 (electronic bk.)
ISBN 0203828429 (master e-book)
ISBN 9780415995085 (hardback : alk. paper)
Studies in curriculum theory
Includes bibliographical references and index
Introduction : languages of education -- The educationalization of the modern world : progress, passion, and the Protestant promise of education -- Protestant misunderstandings : Max Weber and the Protestant ethic in America -- Rousseau’s classical republicanism -- Linguistic turbulences : the American debates, 1776-1788 -- American culture, pragmatism, and the ’Kingdom of God on earth?’ -- Language as homeland : the Genevan reception of pragmatism -- The becoming of an educational science : the Protestant souls and psychologies -- The German geisteswissenschaftliche Padagogik and the ideology of Bildung -- Languages of education compared : Germany, Switzerland, and the United States -- Globalizing globalization : the neo-institutional concept of a world culture -- Concepts, cultures, and comparisons : PISA and the double German discontentment.
Electronic reproduction. Ann Arbor, MI : ProQuest, 2015. Available via World Wide Web. Access may be limited to ProQuest affiliated libraries
001734699
full
(Au-PeEL)EBL801881
(CaONFJC)MIL346108
(CaPaEBR)ebr10477510
(MiAaPQ)EBC801881
(OCoLC)797919222

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC