Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
ONLINE
Stanford, California : Stanford University Press, [2016]
1 online resource (293 pages) : illustrations, maps
Externí odkaz    Plný text PDF 
   * Návod pro vzdálený přístup 


ISBN 9780804796385 (electronic bk.)
ISBN 9780804795111 (cloth : alk. paper)
ISBN 9780804796378 (pbk. : alk. paper)
Studies of the Walter H. Shorenstein Asia-Pacific Research Center
Print version: Hoesterey, James Bourk. Rebranding Islam : piety, prosperity, and a self-help guru. Stanford, California : Stanford University Press, [2016] xxvii, 262 pages ; 24 cm. Studies of the Walter H. Shorenstein Asia-Pacific Research Center ISBN 9780804796378
Includes bibliographical references and index
Introduction : authority, subjectivity, and the cultural politics of public piety -- Branding Islam : autobiography, authenticity, and religious authority -- Enchanting science : popular psychology as religious wisdom -- Ethical entrepreneurs : Islamic ethics and the spirit of capitalism -- Prophetic cosmopolitanism : the Prophet Muhammad as psycho-civic exemplar -- Shaming the state : pornography and the moral psychology of statecraft -- Sincerity and scandal : the moral and market logics of religious authority -- Conclusion : figuring Islam : popular culture and the cutting edge of public piety.
001847007
full
(Au-PeEL)EBL4414741
(CaPaEBR)ebr11176331
(MiAaPQ)EBC4414741
(OCoLC)921985842

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC