Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 17.02.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
ONLINE
Brno : Masaryk University, 2018
1 online resource (212 pages)
Externí odkaz    Plný text PDF 
   * Návod pro vzdálený přístup 


ISBN 9788021092754 (electronic bk.)
ISBN 9788021092747
Cizi jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe ; v.8
Intro -- Obsah -- Poděkovani -- Uvod -- 1 Vymezeni řešene problematiky a zakladnich pojmů -- 1.1 Autonomie učiciho se jedince v obecne rovině -- 1.1.1 Teoreticka vychodiska konceptu -- 1.1.2 Vymezeni pojmu autonomie učiciho se jedince -- 1.2 Autonomie učiciho se jedince v rovině didaktiky cizich jazyků -- 1.2.1 Historicky exkurz -- 1.2.2 Vymezeni pojmu autonomie učiciho se jedince ve vyuce anglickeho jazyka -- 1.2.3 Autonomie učiciho se jedince v metodach a přistupech k vyuce cizich jazyků -- 1.2.4 Autonomie učiciho se jedince v teoriich osvojovani ciziho jazyka -- 1.3 Rozvijeni autonomie učiciho se jedince -- 1.4 Aspekty žakovy autonomie -- 1.4.1 Žakova volba a zodpovědnost -- 1.4.2 Žakova metakognice -- 1.4.3 Žakova spoluučast na podobě vyuky ---
1.4.4 Konstruovani znalosti a řečovych dovednosti -- 1.4.5 Učebni strategie -- 1.4.6 Motivace -- 1.4.7 Jazykove povědomi -- 1.5 Přiležitosti k rozvijeni žakovy autonomie -- 1.6 Přesvědčeni učitele ohledně žakovy autonomie -- 1.6.1 Přesvědčeni učitele v zahraničnim kontextu -- 1.6.2 Přesvědčeni učitele v českem kontextu -- 1.6.3 Přesvědčeni učitele v kontextu vyuky anglickeho jazyka -- 1.7 Shrnuti teoreticke časti - vlastni vymezeni žakovy autonomie -- 2 Přehled dosavadniho stavu poznani -- 2.1 Vyzkumy zaměřene na autonomii učiciho se jedince -- 2.2 Vyzkumy zaměřene na učitelovo přesvědčeni ohledně autonomie učiciho se jedince -- 2.3 Shrnuti kapitoly -- 3 Metodologie vyzkumneho šetřeni ---
3.1 Vyzkumne cile -- 3.2 Vyzkumne otazky -- 3.3 Vyzkumny design -- 3.4 Vyběrovy soubor -- 3.5 Metody sběru dat -- 3.6 Vyzkumne nastroje -- 3.6.1 Pozorovaci arch -- 3.6.2 Struktura rozhovoru -- 3.7 Průběh předvyzkumu -- 3.8 Eticke otazky vyzkumu -- 3.9 Validita a reliabilita -- 3.10 Analyza ziskanych dat -- 4 Vysledky vyzkumneho šetřeni 1 a jejich interpretace -- 4.1 Profily učitelek -- 4.1.1 Učitelka Šarka.
4.1.2 Učitelka Lucie -- 4.1.3 Učitelka Simona -- 4.1.4 Učitelka Kamila -- 4.1.5 Učitelka Martina -- 4.2 Deklarovane přesvědčeni učitelek -- 4.2.1 Přesvědčeni učitelů o žakově autonomii a jejidůležitosti -- 4.2.2 Poskytovane přiležitosti k rozvijeni žakovy autonomie ve vyuce -- 4.2.3 Proměnne ovlivňujici rozvijeni žakovy autonomie z pohledu vybranych učitelů -- 4.3 Shrnuti a diskuze ke kapitole -- 5 Vysledky vyzkumneho šetřeni 2 a jejich interpretace -- 5.1 Přiležitosti k rozvijeni žakovy autonomie -- 5.1.1 Množstvi přiležitosti poskytnutych k rozvijeni žakovy autonomie -- 5.1.2 Rozvijene i opomenute aspekty žakovy autonomie -- 5.1.3 Shrnuti a diskuze -- 5.2 Vyukove situace rozvijejici žakovu autonomii ---
5.2.1 Vyběr vyukovych situaci a jejich znaky -- 5.2.2 Vysledky analyzy vybranych vyukovych situaci rozvijejicich žakovu autonomii -- 5.2.3 Shrnuti a diskuze -- 5.3 Povaha vyučovacich hodin z hlediska rozvijeni žakovy autonomie -- 5.3.1 Rozvijeni žakovy autonomie - přiklad jedne vyučovaci hodiny -- 5.3.2 Vyhodnoceni povahy vyučovaci hodiny z hlediska rozvijeni žakovy autonomie -- 5.3.3 Vyhodnoceni povahy 14 vyučovacich hodin -- 5.3.4 Shrnuti a diskuze -- 5.4 Přesvědčeni vybranych učitelek a jejich jednani při vyuce -- 5.4.1 Přesvědčeni a vyuka učitelky Martiny -- 5.4.2 Přesvědčeni a vyuka učitelky Simony -- 5.4.3 Přesvědčeni a vyuka učitelky Lucie -- 5.4.4 Přesvědčeni a vyuka učitelky Kamily ---
5.4.5 Přesvědčeni a vyuka učitelky Šarky -- 5.4.6 Shrnuti a diskuze -- 5.5 Požadavky ŠVP na rozvijeni autonomie žaků zučastněnych škol -- Zavěry -- Vysledky vyzkumu - shrnuti -- Limity vyzkumu -- Dalši vyzkum -- Pedagogicke implikace a využiti vysledků vyzkumu -- Seznam použite literatury -- Seznam obrazků -- Seznam tabulek -- Seznam zkratek -- Summary -- Přilohy -- Přiloha 1: Kategorialni system pro pozorovani přiležitosti k rozvijeni autonomie žaka.
Přiloha 2: Obsahove vymezeni přiležitosti - manual pro kodovatele -- Přiloha 3: Pojmova mapa.
001896707
express
Poděkování 8 // Úvod 9 // 1 Vymezení řešené problematiky a základních pojmů 13 // 1.1 Autonomie učícího se jedince v obecné rovině 13 // 1.1.1 Teoretická východiska konceptu 13 // 1.1.2 Vymezení pojmu autonomie učícího se jedince 15 // 1.2 Autonomie učícího se jedince v rovině didaktiky cizích jazyků 17 // 1.2.1 Historický exkurz 17 // 1.2.2 Vymezení pojmu autonomie učícího se jedince ve výuce // anglického jazyka 19 // 1.2.3 Autonomie učícího se jedince v metodách a přístupech // ? výuce cizích jazyků 22 // 1.2.4 Autonomie učícího se jedince v teoriích osvojování cizího jazyka 23 // 1.3 Rozvíjení autonomie učícího se jedince 25 // 1.4 Aspekty žákovy autonomie 29 // 1.4.1 Žákova volba a zodpovědnost 30 // 1.4.2 Žákova metakognice 30 // 1.4.3 Žákova spoluúčast na podobě výuky 33 // 1.4.4 Konstruování znalostí a řečových dovedností 34 // 1.4.5 Učební strategie 35 // 1.4.6 Motivace 36 // 1.4.7 Jazykové povědomí 38 // 1.5 Příležitosti ? rozvíjení žákovy autonomie 39 // 1.6 Přesvědčení učitele ohledně žákovy autonomie 41 // 1.6.1 Přesvědčení učitele v zahraničním kontextu 41 // 1.6.2 Přesvědčení učitele v českém kontextu 43 // 1.6.3 Přesvědčení učitele v kontextu výuky anglického jazyka 44 // 1.7 Shrnutí teoretické části - vlastní vymezení žákovy autonomie 45 // 2 Přehled dosavadního stavu poznání 51 // 2.1 Výzkumy zaměřené na autonomii učícího
se jedince 52 // 2.2 Výzkumy zaměřené na učitelovo přesvědčení ohledně autonomie // učícího se jedince 56 // 2.3 Shrnutí kapitoly 59 // 3 Metodologie výzkumného šetření 61 // 3.1 Výzkumné cíle 61 // 3.2 Výzkumné otázky 62 // 3.3 Výzkumný design 63 // 3.4 ... soubor 6S // 3.5 Metody sběru dat 66 // 3.6 Výzkumné nástroje 67 // 3.6.1 Pozorovací arch 67 // 3.6.2 Struktura rozhovoru 69 // 3.7 Průběh předvýzkumu 71 // 3.8 Etické otázky výzkumu 72 // 3.9 Validita a reliabilita 72 // 3.10 Analýza získaných dat 73 // U Výsledky výzkumného šetření 1 a jejich interpretace 77 // 4.1 Profily učitelek 77 // 4.1.1 Učitelka Šárka 78 // 4.1.2 Učitelka Lucie 79 // 4.1.3 Učitelka Simona 81 // 4.1.4 Učitelka Kamila 82 // 4.1.5 Učitelka Martina 84 // 4.2 Deklarované přesvědčení učitelek 85 // 4.2.1 Přesvědčení učitelů o žákově autonomii a její důležitosti 86 // 4.2.2 Poskytované příležitosti ? rozvíjení žákovy autonomie ve výuce 89 // 4.2.3 Proměnné ovlivňující rozvíjení žákovy autonomie z pohledu // vybraných učitelů 93 // 4.3 Shrnutí a diskuze ke kapitole 95 // 5 Výsledky výzkumného šetření 2 a jejich interpretace 99 // 5.1 Příležitosti ? rozvíjení žákovy autonomie 99 // 5.1.1 Množství příležitostí poskytnutých ? rozvíjení žákovy autonomie 99 // 5.1.2 Rozvíjené i opomenuté aspekty žákovy autonomie 101 // 5.1.3 Shrnutí a diskuze 103 // 5.2 Výukové situace rozvíjející
žákovu autonomii 106 // 5.2.1 Výběr výukových situací a jejich znaky 106 // 5.2.2 Výsledky analýzy vybraných výukových situací rozvíjejících // žákovu autonomii 112 // 5.2.3 Shrnutí a diskuze 134 // 5.3 Povaha vyučovacích hodin z hlediska rozvíjení žákovy autonomie 137 // 5.3.1 Rozvíjení žákovy autonomie - příklad jedné vyučovací hodiny 138 // 5.3.2 Vyhodnocení povahy vyučovací hodiny z hlediska rozvíjení // žákovy autonomie 141 // 5.3.3 Vyhodnocení povahy 14 vyučovacích hodin 142 // 5.3.4 Shrnutí a diskuze 161 // 5.4 Přesvědčení vybraných učitelek a jejich jednání při výuce 163 // 5.4.1 Přesvědčení a vyučovací hodina učitelky Martiny 164 // 5.4.2 Přesvědčení a vyučovací hodina učitelky Simony 165 // 5.4.3 Přesvědčení a vyučovací hodina učitelky Lucie 166 // 5.4.4 Přesvědčení a vyučovací hodina učitelky Kamily 167 // 5.4.5 Přesvědčení a vyučovací hodina učitelky Šárky 168 // 5.4.6 Shrnutí a diskuze 169 // 5.5 Požadavky ŠVP na rozvíjení autonomie žáků zúčastněných škol 171 // 6 // Závěry // 173 // Výsledky výzkumu - shrnutí 173 // Limity výzkumu 176 // Další výzkum 178 // Pedagogické implikace a využití výsledků výzkumu 179 // Seznam použité literatury 181 // Seznam obrázků 191 // Seznam tabulek 193 // Seznam zkratek 197 // Summary 199 // Přílohy 201 // Příloha 1: Kategoriální systém pro pozorování příležitostí k rozvíjení autonomie žáka 201 // Příloha 2: Obsahové vymezení příležitostí - manuál pro kódovatele 203 // Příloha 3: Pojmová mapa 209
(Au-PeEL)EBL6913527
(MiAaPQ)EBC6913527
(OCoLC)1305842807

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC