Úvod 7 // 1. Projekt výzkumu 13 // 1.1 Předmět a cíl výzkumu 13 // 1.2 Začlenění lidové hudby do současných kurikulárních dokumentů 13 // 1.3 K aplikaci lidových písní podle autorů učebnic hudební didaktiky.17 // 1.4 Metody a techniky výzkumu 18 // 1.5 Výzkumné hypotézy 20 // 1.6 Časový harmonogram výzkumu 22 // 2. Realizace výzkumu 23 // 2.1 K průběhu zpracování a vyhodnocování výsledků 23 // 2.2 Charakteristika respondentů 25 // 3. Výsledky výzkumu a jejich interpretace 31 // 3.1 Analýza odpovědí z hlediska všech respondentů 31 // 3.1.1 Hudební žánry a druhy hudebních aktivit ve výuce 31 // 3.1.2 Využívání didaktických materiálů 40 // 3.1.3 Názory vyučujících na uplatňování lidových písní // v hudební výchově a mimo rámec předmětu 61 // 3.1.4 Obliba lidových písní učiteli 64 // 3.1.5 Názory učitelů na význam a životnost lidové hudby v současnosti 67 // 3.1.6 Doporučení vyučujících, jak dnešní mládeži předkládat lidovou hudbu 69 // 3.2 Analýza odpovědí učitelů podle vybraných kritérií 77 // 3.2.1 Hledisko vlivu životnosti lokální tradice 78 // 3.2.1.1 Učitelé z jižních Čech 78 // 3.2.1.2 Učitelé ze Slovácka (jihovýchodní Morava) 81 // 3.2.1.3 Učitelé z Valašska (východní Morava) 88 // 3.2.1.4 Učitelé z Hané (střední Morava) 93 // 5 // 3.2.2 Hledisko typu hudební aktivity učitele ve volném čase 100 // 3.2.2.1 Učitelé, kteří se vénují sborovému zpěvu (jako sbormistři a zpěváci) 100 // 3.2.2.2 Učitelé, kteří se věnují nástrojové hře 107 // Závěry 116 // Summary 127 // Prameny a literatura 129 // Seznam grafů 135 // Seznam tabulek 138 // Přílohy 139 // Příloha č. 1: Vzor on-line dotazníku 139 // Příloha č. 2: Přehled názorů na charakter učebnic a zpěvníků 143 // Věcný rejstřík 167