O projektu -- Úvod -- 1 Zrakově postižení jako determinanta procesu edukace -- 1.1 Vymezení zrakového postižení, jeho vliv na kvalitu vidění a školní úspěšnost -- 1.2 Vliv postižení zraku na psychické procesy se zaměřením na proces edukace a na školní práci -- 1.3 Specifika věkových období se zřetelem na speciální vzdělávací potřeby -- 1.4 Učitel jako diagnostik v procesu edukace žáka s postižením zraku -- 2 Podmínky edukace žáka se zrakovým postižením v kontextu školy a třídy -- 2.1 Podmínky pro vzdělávání žáka s postižením zraku -- 2.2 Modifikace přístupů ve vzdělávání žáků s postižením zraku -- 2.3 Dramatická výchova jako komunikační most při společném vzdělávání -- 3 Dílčí projekt KA6 - Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami - se zrakovým postižením -- 3.1 Cíl, metodologie a realizace výzkumu -- 3.2 Charakteristika zkoumaného souboru a prostředí -- 3.3 Popis výzkumného šetření -- 3.4 Vyhodnocení práce s výzkumnou třídou -- 3.5 Závěrečné shrnutí zaměřené na zrakově postižení a doporučení pro specialněpedagogickou teorii a praxi -- Shrnutí -- Summary -- Literatura -- Seznam obrázků a tabulek -- Jmenný rejstřík -- Přílohy.