Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 17.02.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
ONLINE
Brno : Masarykova univerzita, 2020
1 online resource (153 pages)
Externí odkaz    Plný text PDF 
   * Návod pro vzdálený přístup 


ISBN 9788021099302 (electronic bk.)
Intro -- Obsah -- O PROJEKTU -- Uvod -- 1 Teoreticka vychodiska Didaktika matematiky pro učitelstvi prvniho stupně ZŠ -- 1.1 Didaktika matematiky se zaměřenim na vzdělavani děti se specifickymi poruchami učeni -- 1.1.1 Co rozumime pod pojem „didaktika matematiky" -- 1.1.2 Specifika didaktiky matematiky -- 1.1.3 Vztah matematiky a didaktiky matematiky -- 1.1.4 Vztah obecne didaktiky a didaktiky matematiky -- 1.2 Zaměřeni didaktiky matematiky -- 1.2.1 Didaktika matematiky zaměřena na obsah učiva -- 1.2.2 Didaktika matematiky zaměřena na poznavaci procesy žaka -- 1.2.3 Didaktika matematiky zaměřena na metody prace -- 1.2.4 Didaktika matematiky zaměřena na aplikace učiva v realnem životě -- 1.3 Proces chapani přirozeneho čisla ---
1.3.1 Abstrakce při vytvařeni pojmu přirozene čislo -- 1.3.2 Porovnavani přirozenych čisel -- 1.3.3 Zaokrouhlovani přirozenych čisel -- 1.3.4 Rozklady čisel -- 1.4 Operace s přirozenymi čisly -- 1.5 Jednotky měr -- 1.6 Slovni a aplikačni ulohy -- 1.7 Zlomky a desetinna čisla -- 1.8 Zavislosti, vztahy, prace s daty -- 1.9 Geometrie v rovině a prostoru -- 1.9.1 Zakladni problemy žaků v oblasti zakladnich pojmů -- 1.9.2 Zakladni problemy žaků s poruchami učeni v oblasti početni geometrie -- 1.9.3 Zakladni problemy žaků v oblasti konstrukčni geometrie -- 1.9.4 Zakladni metody prace v geometrii -- 2 Teoreticka vychodiska - vymezeni pojmů v ramci specifickych poruch učeni se zaměřenim na matematiku ---
2.1 Specificke poruchy učeni (zejmena dyslexie, dysgrafie, dysortografie) a jejich vliv na uspěšnost žaků v matematice -- 2.2 Dyskalkulie - definice, klasifikace -- 2.2.1 Klasifikace dyskalkulie -- 2.3 Symptomy dyskalkulie u žaků -- 2.4 Typologie žaků vzhledem ke specialnim vzdělavacim potřebam souvisejicim s matematickym vzdělavanim -- 2.5 Analyza přičin problemů žaků, deficity dilčich funkci matematickych schopnosti.
2.6 Dalši přičiny problemů v matematice -- 2.7 Sekvenčni přistup, multisenzorialni přistup, konstruktivisticky přistup, posilovani paměti, komunikace, budovani sebedůvěry a samostatnosti -- 2.8 Rozvijeni matematicke gramotnosti u žaků se specifickymi poruchami učeni -- 2.9 Vzdělavani žaků v ramci běžne zakladni školy, současny stav inkluze v ČR, pozitiva, problemy, perspektiva -- 2.10 Zkušenosti ze zahraniči, přistupy k inkluzivnimu vzdělavani v zahraniči -- 3 Dilči projekt KA6 - modul 9: Žaci se specifickymi poruchami učeni - matematika -- 3.1 Cil projektu, metodologie -- 3.2 Vyuka matematiky se zřetelem k cilove skupině -- 3.2.1 Vyukove strategie vhodne k uvedeni zakladnich matematickych pojmů a porozuměni matematickym operacim -- 3.2.2 Předpoklady žaků ke zvladnuti matematicke symboliky a jazyka matematiky, rozvoj komunikativnich dovednosti -- 3.2.4 Kompenzačni a reedukačni přistupy, individualni přistupy k žakům -- 3.2.5 Multisenzoricky přistup, vhodne metody prace, aktivity, pomůcky, prostředky ICT -- 3.2.6 Vyhodnoceni -- 3.3 Analyza dat SDQ-Cze -- 4 Didakticke postupy -- 4.1 Metody prace, metodicke postupy -- 4.2 Didakticke pomůcky a metodicke materialy -- Zavěrečna čast -- Summary -- Literatura -- Seznam tabulek, grafů, obrazků, zkratek -- Jmenny rejstřik -- Věcny rejstřik -- Přilohy.
001896808
express
Úvod -- 1 Teoretická východiska Didaktika matematiky pro učitelství prvního stupně ZŠ -- 1.1 Didaktika matematiky se zaměřením na vzdělávání dětí se specifickými poruchami učení -- 1.1.1 Co rozumíme pod pojem „didaktika matematiky" -- 1.1.2 Specifika didaktiky matematiky -- 1.1.3 Vztah matematiky a didaktiky matematiky -- 1.1.4 Vztah obecné didaktiky a didaktiky matematiky -- 1.2 Zaměření didaktiky matematiky -- 1.2.1 Didaktika matematiky zaměřená na obsah učiva -- 1.2.2 Didaktika matematiky zaměřená na poznávací procesy žáka -- 1.2.3 Didaktika matematiky zaměřená na metody práce -- 1.2.4 Didaktika matematiky zaměřená na aplikace učiva v reálném životě -- 1.3 Proces chápání přirozeného čísla -- 1.3.1 Abstrakce při vytváření pojmu přirozené číslo -- 1.3.2 Porovnávání přirozených čísel -- 1.3.3 Zaokrouhlování přirozených čísel -- 1.3.4 Rozklady čísel -- 1.4 Operace s přirozenými čísly -- 1.5 Jednotky měr -- 1.6 Slovní a aplikační úlohy -- 1.7 Zlomky a desetinná čísla -- 1.8 Závislosti, vztahy, práce s daty -- 1.9 Geometrie v rovině a prostoru -- 1.9.1 Základní problémy žáků v oblasti základních pojmů -- 1.9.2 Základní problémy žáků s poruchami učení v oblasti početní geometrie -- 1.9.3 Základní problémy žáků v oblasti konstrukční geometrie -- 1.9.4 Základní metody práce v geometrii -- 2 Teoretická východiska - vymezení pojmů v rámci specifických poruch učení se zaměřením na matematiku -- 2.1 Specifické poruchy učení (zejména dyslexie, dysgrafie, dysortografie) a jejich vliv na úspěšnost žáků v matematice -- 2.2 Dyskalkulie - definice, klasifikace -- 2.2.1 Klasifikace dyskalkulie -- 2.3 Symptomy dyskalkulie u žáků -- 2.4 Typologie žáků vzhledem ke speciálním vzdělávacím potřebám souvisejícím s matematickým vzděláváním //
2.5 Analýza příčin problémů žáků, deficity dílčích funkcí matematických schopností. -- 2.6 Další příčiny problémů v matematice -- 2.7 Sekvenční přístup, multisenzorialni přístup, konstruktivistický přístup, posilování paměti, komunikace, budování sebedůvěry a samostatnosti -- 2.8 Rozvíjení matematické gramotnosti u žáků se specifickými poruchami učení -- 2.9 Vzdělávání žáků v rámci běžné základní školy, současný stav inkluze v ČR, pozitiva, problémy, perspektiva -- 2.10 Zkušenosti ze zahraničí, přístupy k inkluzivnímu vzdělávání v zahraničí -- 3 Dílčí projekt KA6 - modul 9: Žáci se specifickými poruchami učení - matematika -- 3.1 Cíl projektu, metodologie -- 3.2 Výuka matematiky se zřetelem k cílové skupině -- 3.2.1 Výukové strategie vhodné k uvedení základních matematických pojmů a porozumění matematickým operacím -- 3.2.2 Předpoklady žáků ke zvládnutí matematické symboliky a jazyka matematiky, rozvoj komunikativních dovedností -- 3.2.4 Kompenzační a reedukační přístupy, individuální přístupy k žákům -- 3.2.5 Multisenzoricky přístup, vhodné metody práce, aktivity, pomůcky, prostředky ICT -- 3.2.6 Vyhodnocení -- 3.3 Analýza dat SDQ-Cze -- 4 Didaktické postupy -- 4.1 Metody práce, metodické postupy -- 4.2 Didaktické pomůcky a metodické materiály -- Závěrečná část -- Summary -- Literatura -- Seznam tabulek, grafů, obrázků, zkratek -- Jmenný rejstřík -- Věcný rejstřík -- Přílohy.
(Au-PeEL)EBL6913629
(MiAaPQ)EBC6913629
(OCoLC)1305839915

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC