Obálka -- Obsah -- Předmluva -- I. Akty fingování -- 1. Mlčenlivé vědění o fikci a skutečnosti -- 2. Triáda -- 3. Funkcionální diferenciace aktů: selekce - kombinace - sebeodhalování -- II. Renesanční bukolika jako paradigma literární fikčnosti -- 1. Scénáře antického pastýřského básnictví -- 2. Ekloga a její referenční realita -- 3. Dva světy pastýřského románu -- a) Souhra opakování a vzpomínky v Sannazarově Arkádii -- b) Inscenování v Montemayorově románu Diana -- c) Struktura dvojího smyslu v Sidneyho románu Arkádie -- 4. Ek-staticky charakter literární fikčnosti -- 5. Antropologický index -- III. Tematizována fikce ve filosofickém diskursu -- 1. Předběžná úvaha -- 2. Fikce jako idol (Bacon) -- 3. Fikce jako jazyková modalita (Bentham) -- 4. Fikce jako neautentické kladení (Vaihinger) -- 5. Fikce jako diferenciál (Goodman) -- 6. Chameleon poznávání -- IV. Imaginarno -- 1. Předběžná historická poznámka -- 2. Imaginace jako mohutnost (Coleridge) -- 3. Imaginarno jako akt představování (Sartre) -- 4. Radikální imaginarno (Castoriadis) -- 5. Souhra fiktivního a imaginárního -- Exkurs: Beckettovo Imagination Dead Imagine a fantastická literatura -- V. Hra textu -- 1. Hra mapy a území -- 2. Přechylování nápodoby a symbolizace -- 3. Hry textu -- 4. Hrát a být hrán -- VI. Epilog -- 1. Mimesis a performance -- 2. Inscenování jako antropologická kategorie -- Doslov k českému vydání -- Rejstřík.