Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 11.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
ONLINE
Bloomington : Indiana University Press, 2021
1 online resource (347 pages)
Externí odkaz    Plný text PDF 
   * Návod pro vzdálený přístup 


ISBN 9780253059376 (electronic bk.)
ISBN 9780253059390
Print version: Groskopf, Jeremy Profit Margins Bloomington : Indiana University Press,c2021 ISBN 9780253059390
Cover -- Title Page -- Copyright -- Contents -- Acknowledgments -- List of Abbreviations -- Introduction: Advertising Looks at Cinema -- 1. The Front Cover Medium: Lantern Slides, Temporality, and the Commercial Break -- 2. Screen Sugar Pills: The Advertising Trailer and the Commercialized Intermission -- 3. Watch This Space: Peripheral Advertising through Technologies -- 4. The Cinema Wants to Be Free: Parks, Tickets, and Advertiser-Funded Cinema -- Conclusion: Intemperate Proclamations -- Selected Bibliography -- Index.
An important read for film studies and the history of marketing, Profit Margins exposes the fascinating truth surrounding the invention of cinema advertising techniques and the resulting rhetoric of class division..
001905277
express
(Au-PeEL)EBL6735748
(MiAaPQ)EBC6735748
(OCoLC)1266200787

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC