Sborník shrnuje příspěvky z první výroční konference Central and Eastern European Game Studies, konané v Brně ve dnech 10.–11. října 2014. Příspěvky zaměřené na výzkum digitálních her zahrnují témata od historie k teorii, od empirických studií k aplikovanému výzkumu. Značná část příspěvků se váže k regionu střední a východní Evropy..
Introduction 5 // “You Must Gather Your Party Before Venturing Forth”: Why Did Computer Games From Around 2000 Become So Important in Poland? 9 - Stanislaw Krawczyk // Grotesque Realism and Carnality: Bakhtinian Inspirations in Video Game Studies 27 - Tomasz Z. Majkowski // The Cluster Worlds of Imagination: The Analysis of Collage Technique in Games by Amanita Design 45 - Justýna Janik // Negotiating a Glitch: Identifying and Using Glitches in Video Games with Microtransactions 55 - Jan Švelch // Potential of Games in the Field of Urban Planning 71 - Eszter Tóth // Tetris and Gamification in Marketing Communication 91 - Zdenko Mago // Narratives of spectatorship: E-sports in Poland 109 - Mateusz Felczak