Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 03.06.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
[Brno] : Masarykova univerzita, 2012
1 online zdroj (352 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-210-7636-5 (online ; pdf)
ISBN 978-80-210-5896-5 (print)
Publikace je sborníkem 21 příspěvků, přednesených na 9. ročníku konference „Teaching and Learning Corpora“, která se uskutečnila na Masarykově univerzitě v létě 2010. Statě byly vybrány na základě dvou anonymních posudků, poskytnutých vědeckou radou konané konference. Kniha se zabývá rozmanitými způsoby využití jazykových korpusů při výuce a při studiu cizího jazyka, a je rozdělena do čtyř oddílů. Oddíly 1 a 2 pohlížejí na korpus jako vstupní zdroj, zkoumají nejdříve obecně jak mohou korpusy obohatit výuku jazyka, poté na konkrétních případech ukazují, jak převést poznatky do praxe, a nakonec hodnotí jednotlivé využití korpusů studenty. Oddíly 3 a 4 tematizují korpus jako výstup, což představuje především srovnání s korpusy rodilých mluvčích a následnou identifikaci „chyb“ či problémových oblastí, ale také ukazují, co studenti mohou vědět a skutečně ví v různých úrovních pokročilosti, a pokouší se zodpovědět na otázku, co nám tyto informace říkají o samotném procesu učení..
001940970
Chris Tribble : Preface // Alex Boulton, lames Thomas : Introduction: Corpus language input, corpus processes in learning, learner corpus product 7 // Section I: Corpus input for language teaching // Ana Frankenberg-Garcia : Integrating corpora with everyday language teaching 36 // Patrick Hanks : How people use words to make meanings: Semantic types meet valencies 54 // Ute Römer : Corpora and teaching academic writing: Exploring the pedagogical potential of MICUSP 70 // Shozo Yokoyama, Chizuko Suzuki, Seisuke Yasunami, Naoko Kawakita, Ryo Ohba : A direct application of medical corpora to academic writing: A specialized concordance search interface and Moodle-based courseware 83 // Stefanie Dose : Scripted speech in the EFL classroom: The Corpus of American Television Series for teaching spoken English 103 // Section 2: Corpus processes in language learning // Monika Geist, Angela Hahn : Using a corpus for written production: A classroom study 123 // Henry Tyne : Corpus work with ordinary teachers: Data-driven learning activities 136 // Alex Boulton : Hands-on / hands-off: Alternative approaches to data-driven learning 152 // Kiyomi Chujo, Kathryn Oghigian : DDL for EFL beginners: A report on student gains and views on paper-based concordancing and the role of Li 159 // Klára Osolsobě, Pavlina Vališová : Using data-driven methods in teaching Czech as a foreign language 183 // Andreas Eriksson : Pedagogical perspectives on bundles: Teaching bundles to doctoral students of biochemistry 195 //
Section 3: Learner corpora as language description // Marina Mattheoudakis, Anna-Maria Hatzitheodorou : The lexicaů patterning of light verbs in GRICLE and native соrроrа: A comparative corpus-based study 213 // Sandra Cötz : Temporal fluency variables in native and non-native English speech: Corpus findings and language-pedagogical implications 229 // Jiajia Xu, Mark Morgan, John McKenny : Chinese learners’ use of formulaic sequences in spoken interaction 244 // Svetla Rogatcheva : Measuring learner (mis)use: Tense and aspect errors in the Bulgarian and German components of ICIE 258 // Sylwia Twardo : Selected errors in the use of verbs by adult learners of English at B1, B2 and C1 levels 273 // Section 4: LeameT corpora as language input // Susanne Kämmerer : Interference in advanced English interlanguage: Scope, detectability and dependency 284 // M. Trevor Shanklin : Completing the feedback loop. Creating spoken learner corpora 298 // Yukio Tono : Developing corpus-based word lists for English language learning and teaching: A critical appraisal of the English Vocabulary Profile 314 // Contributor notes // Summary and Keywords // Author index // Subject index

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC