Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 08.07.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
[Česko] : Grada, 2022
1 online zdroj (440 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-271-6720-3 (online ; pdf)
ISBN 978-80-271-6721-0 (online ; epub)
ISBN 978-80-271-3504-2 (print)
V knize se seznámíte s moderními přístupy a metodami získávání a vyhodnocování informací o konkurenční firmě a konkurenčním prostředí, včetně tvorby přidané hodnoty nutné k získání zpravodajství (Intelligence)..
001941409
5 // Obsah // O autorovi // Úvod 13 // Metodologie výzkumu 14 // Cíl výzkumu 14 // Metodologický postup řešení 14 // Použité metody 17 // 1. Význam informací v řízení firmy // 1.1 Současný stav poznání // 1.2 Historická geneze potřeby informací pro řízení firmy // 1.3 Strategický význam informace // 1.3.1 Konkurenceschopnost firmy // 1.3.2 Rozhodovací proces // 1.3.3 Ofenzivní pojetí konkurenčního střetu firmy // 1.3.4 Podmínky pro úspěšnou realizaci střetu // 1.3.5 Základní zákonitosti úspěšného vedení střetu // 1.3.6 Význam informace ve strategickém řízení // 2. Competitive Intelligence 47 // 2.1 Základní vymezení pojmů Competitive Intelligence 50 // 2.1.1 Vymezení oboru Competitive Intelligence 52 // 2.1.2 Vymezení pojmu Competitive Intelligence 53 // 2.1.3 Druhy Competitive Intelligence 55 // 2.1.4 Cíle zájmů Competitive Intelligence 55 // 2.2 Základní pojmy v Competitive Intelligence 56 // 2.2.1 Epistemologie 57 // 2.2.2 Etiologie 58 // 2.2.3 Taxonomie 58 // 2.2.4 Symptomy 58 // 2.2.5 Signály 59 // 2.2.6 Data 59 // 2.2.7 Informace 60 // 2.2.8 Kontext 61 // 2.2.9 Znalost 61 // 2.2.10 Informovanost 62 // 2.2.11 Zpravodajství 62 // 2.2.12 Struktury 66 // 2.2.13 Funkce 66 // 2.2.14 Procesy 67 // 2.2.15 Argumenty 67 // 2.2.16 Důkazy 67 // 2.2.17 Hypotézy 68 // 2.3 Východiska pojetí Competitive Intelligence 71 // 2.3.1 Competitive Intelligence jako předpověď budoucnosti 72 // 2.3.2 Zaměření Competitive Intelligence do oblasti strategického řízení 73 // 2.3.3 Competitive Intelligence jako systémová aplikační disciplína 74 // 2.3.4 Pojetí informace ve spojení s osobou analytika 79 // 2.3.5 Competitive Intelligence pracující na principu státních zpravodajských služeb 80 // 2.3.6 Dvoustupňová činnost Competitive Intelligence 82 //
2.3.7 Návrh opatření na konkurentem připravované hypotézy 82 // 2.3.8 Competitive Intelligence jako proces 82 // 2.3.9 Neustálé prověřování vývoje důvodů chování trhu a konkurence 84 // 2.3.10 Competitive Intelligence jako inženýrská činnost 85 // 2.3.11 Legalita a etika Competitive Intelligence 85 // 2.4 Úkoly Competitive Intelligence 86 // 3. Zdroje dat a informací 89 // 3.1 Geneze nové informace 89 // 3.2 Zpravodajská mapa 90 // 3.2.1 Bradfordův zákon rozptylu informací 91 // 3.2.2 Lotkův zákon měření vědecké produktivity 91 // 3.2.3 Zipfúv zákon frekvenční analýzy 92 // 3.3 Základní znaky kvality informace 92 // 3.3.1 Hodnota informace 94 // 3.4 Základní rozdělení zdrojů dat a informací 95 // 3.4.1 Primární zdroje 96 // 3.4.2 Sekundární zdroje 96 // 3.4.3 Terciární zdroje 96 // 3.4.4 Klasické zdroje dat 97 // 3.4.5 Elektronické zdroje dat 98 // 3.4.6 Nedůvěra k otevřeným zdrojům 100 // 3.4.7 Nové přístupy k rozdělení zdrojů dat a informací 101 // 3.5 Specifické zdroje informací 102 // 3.5.1 Dezinformace 102 // 3.5.2 Dezinformace v historii 108 // 3.5.3 Druhy dezinformace 109 // 3.5.4 Dezinformace ve sdělovacích prostředcích 112 // 3.5.5 Dezinformace (propaganda) podle Karla Čapka 113 // 3.5.6 Způsoby dezinformace používané v podnikatelské praxi 116 // 3.5.7 Fáma 118 // 3.6 Základní znaky kvality zdroje informace 120 // 4. Zpravodajský proces Competitive Intelligence 123 // 4.1 Přehled používaných typů zpravodajských cyklů 125 // 4.1.1 Nevýhody zpravodajského cyklu 127 // 4.2 Model procesu Competitive Intelligence 129 // 4.2.1 Výhody procesu Competitive Intelligence 131 // 4.2.2 První stupeň procesu Competitive Intelligence 133 // 4.2.3 Druhý stupeň procesu Competitive Intelligence 135 // 4.2.4 Základní znaky kvality zpravodajského procesu 137 //
4.3 Základní zpravodajský proces Competitive Intelligence 140 // 4.3.1 Náplň jednotlivých činností 141 // 4.4 Pětifázový model zpravodajského procesu 144 // 4.4.1 Činnosti v jednotlivých fázích modelu zpravodajského procesu 144 // 4.5 Stanovení potřebných informací pro vrcholové vedení firmy 146 // 4.5.1 Modifikovaná metoda PQM 146 // 4.5.2 Key Intelligence Topics 149 // 4.5.3 Systém včasného varování 153 // 4.6 Řízení zpravodajského procesu Competitive Intelligence 159 // 4.6.1 Stanovení základní orientace procesů Competitive Intelligence // ve vazbě na rozvojovou strategii firmy 160 // 4.6.2 Zadání úkolu 163 // 4.6.3 Analýza úkolu 164 // 4.6.4 Definování problému 166 // 4.6.5 Stanovení cílů 169 // 4.6.6 Myšlenkový model 169 // 4.6.7 Stanovení chybějících informací 174 // 4.6.8 Plánování získání chybějících informací 175 // 4.7 Sběr dat 176 // 4.7.1 Příprava na řešení úkolu 176 // 4.7.2 Fáze sběru dat 177 // 4.7.3 Řízení sběru dat 178 // 4.7.4 Strategie sběru dat 179 // 4.7.5 Metody sběru dat 180 // 4.7.6 Rozhovory s odborníky 181 // 4.8 Zpracování získaných údajů (preanalýza) 181 // 4.8.1 Základní roztřídění dat, údajů a informací 182 // 4.8.2 Preanalýza získaných údajů, dat a informací 183 // 4.8.3 Orientační znázornění průběhu preanalýzy 189 // 4.8.4 Detekce dezinformace 194 // 4.8.5 Identifikace dezinformace 197 // 4.8.6 Ukládání dat 203 // 4.9 Zpravodajská analýza 205 // 4.9.1 Základní východiska pro činnost zpravodajského analytika 207 // 4.9.2 Základní druhy zpravodajské analýzy 207 // 4.9.3 Vztah příčina - následek 210 // 4.9.4 Základní metody zpravodajské analýzy 222 // 4.9.5 Základní způsoby tvorby znalostí 223 // 4.9.6 Vliv množství údajů na přesnost závěrů zpravodajské analýzy 228 //
4.9.7 Analýza dezinformace 231 // 4.9.8 Zpravodajská analýza dezinformace 236 // 4.9.9 Specifika analýzy dezinformace pojaté jako proces 242 // 4.9.10 Zpravodajská zpráva 245 // 4.9.11 Základní znaky kvality zpravodajství 251 // 8 • Konkurencii zprawdiijstvi // 4.9.12 Hodnota zpravodajství 253 // 4.9.13 Zpravodajská znalost 254 // 4.9.14 Požadavky na práci zpravodajského analytika a úskalí jeho práce .. 254 // 4.9.15 Hodnocení úspěšnosti práce zpravodajského analytika 257 // 4.10 Distribuce zpravodajství 258 // 5. Pracovní plán Cl 261 // 5.1 Pracovní plány metod se systémovým přístupem 262 // 5.2 Pracovní plán Competitive Intelligence 265 // 6. Charakteristiky vybraných metod v Competitive Intelligence 269 // 6.1 Metody užívané ve fázi řízení 271 // 6.1.1 Počáteční kontrolní seznam 271 // 6.1.2 Zákaznický kontrolní systém 271 // 6.1.3 Redefinice problému 272 // 6.1.4 Myšlenková mapa 273 // 6.1.5 Diagram afinity 274 // 6.1.6 Analogie 275 // 6.2 Metody užívané ve fázi sběru 276 // 6.3 Metody užívané ve fázi preanalýzy 277 // 6.3.1 řídění, seřazení a stanovení priorit 277 // 6.4 Metody užívané ve fázi zpravodajské analýzy 278 // 6.4.1 Časová analýza 278 // 6.4.2 Analýza možného vývoje odvětví 283 // 6.4.3 Analýza možného vývoje trhu 284 // 6.4.4 Analýza konkurenčního prostředí 284 // 6.4.5 Analýza konkurenta 287 // 6.4.6 Pozice konkurenta na trhu 290 // 6.4.7 Analýza konkurenta podle Portera 291 // 6.4.8 Analýza konkurenta podle Sun-c’ 292 // 6.4.9 Hodnotový řetězec 295 // 6.4.10 Signály zranitelnosti 295 // 6.4.11 Analýza zranitelnosti 296 // 6.4.12 Matice přežití 297 // 6.4.13 Průzkum bojem 297 // 6.4.14 Analýza inovačního potenciálu konkurenta 298 // 6.4.15 Psychologické profilování 301 // 6.4.16 Zpětné inženýrství (Reverse Engineering) 301 //
6.4.17 Analýza úrovně systému řízení 302 // 6.4.18 Analýza možného konkurenčního střetu 302 // 6.4.19 Identifikace fáze útoku na konkurenční firmu 304 // 6.4.20 Strategie volby druhu konkurenčního boje 307 // 6.4.21 Předvídání reakce konkurenta 308 // 6.4.22 Red Hat analýza 311 // 6.4.23 Patentová analýza 311 // 6.4.24 Analýza organizační struktury, funkcí a procesů 313 // 6.4.25 Technologická analýza 316 // 6.4.26 Textová a obsahová analýza 317 // 6.4.27 Matice křížového dopadu 319 // 6.4.28 Metoda scénářů 320 // 6.4.29 Strategické válečné hry 321 // 6.4.30 Analýza potenciálních problému a příležitostí 322 // 6.4.31 Analýza rizika 323 // 6.4.32 Analýza dopadu 324 // 6.4.33 Metoda analýzy konkurenčních hypotéz 324 // 6.4.34 Kontrola klíčových předpokladů 325 // 6.4.35 Pilířová analýza 327 // 6.4.36 Analýza citlivosti 328 // 6.4.37 Matice PVNZ 329 // 6.4.38 Metoda nejlepších hodnot 332 // 6.4.39 Systém FAROUT 333 // 6.4.40 Johariho okno 333 // 6.4.41 Quadrant Crunching 334 // 6.4.42 Strukturovaná analýza 335 // 6.5 Metody užívané ve fázi distribuce 335 // 6.6 Závěr 335 // 7. Přehled možného užití metod v Competitive Intelligence 337 // 7.1 Heuristické operace (činnosti) tvůrčího myšlení 338 // 8. Organizační zabezpečení procesů Competitive Intelligence ve firmě 345 // 8.1 Externí firma 345 // 8.2 Firemní útvar 346 // 8.2.1 Výzkum konkurence 347 // 8.2.2 Zrcadlová organizace 347 // 8.2.3 Stínová organizace 347 // 8.3 Návrh zpravodajského procesu firmy 348 // 8.3.1 Základní prvky zpravodajské pyramidy 349 // 8.4 Proces zavádění Competitive Intelligence do firmy 354 // 8.4.1 Formy zavádění Competitive Intelligence 355 // 8.4.2 Spolupráce vedení útvaru Competitive Intelligence s manažery 356 // 8.4.3 Zpravodajský audit 357 //
8.4.4 Nejčastější chyby při zavádění Competitive Intelligence do firmy 359 // 8.5 Požadavky na personální zajištění procesů Competitive Intelligence 360 // 8.5.1 Obecné požadavky 361 // 8.5.2 Specifické požadavky 361 // 8.6 Hodnocení úrovně procesů Competitive Intelligence 366 // 8.6.1 Nejčastější příčiny zpravodajského selhání 367 // 8.7 Útvary sledování konkurence v praxi zahraničních firem 368 // 8.7.1 Competitive Intelligence Center 368 // 8.7.2 Innovation Intelligence Center 369 // 9. Counter Competitive Intelligence 371 // 9.1 Struktura systému CCI 371 // 9.2 Obchodní tajemství firmy 373 // 9.3 Ochrana informace 375 // 9.3.1 Vzorec úniku zpravodajství 377 // 9.4 Utajení činnosti 379 // 9.5 Bezpečnostní politika firmy 381 // 9.5.1 Koncepce bezpečnostní politiky firmy 381 // 9.5.2 Ochrana informačních zdrojů firmy 384 // 9.6 Ostraha firmy 384 // 9.7 Kontrarozvčdná ochrana firmy 385 // 10. Zpravodajský proces Counter Competitive Intelligence 387 // 10.1 Základní zpravodajský proces Counter Competitive Intelligence 388 // 10.1.1 Zadaní 388 // 10.1.2 Analýza a formulace problému 389 // 10.1.3 Plánovaní postupu řešení problému 390 // 10.1.4 Rozmístění zdroju informací a dat, včetně bezpečnostních opatření 390 // 10.1.5 Sběr potřebných dat a informací 391 // 10.1.6 Zpracování získaných údajů 391 // 10.1.7 Analýza informace 391 // 10.1.8 Zajištěni důkazů 392 // 10.1.9 Aktivní zásah 392 // 10.1.10 Vyhodnocení a následné poučení 392 // 10.1.11 Návrhy na opatření 392 // 10.2 Pětifázový zpravodajský proces Counter Competitive Intelligence 393 //
11. Mezinárodní organizace Competitive Intelligence 395 // 11.1 Strategie and Competitive Intelligence Professionals (SCIP) 395 // 11.2 Association of Independent Information Professionals (AIIP) 396 // 11.3 M-Brain 396 // 11.4 Mezinárodní aspekty Competitive Intelligence 396 // 11.4.1 Překonávání kulturních a jazykových bariér 397 // 12. Etika a Competitive Intelligence 399 // 12.1 Východiska pojetí etiky v managementu firmy 399 // 12.2 Etický kodex Competitive Intelligence podle Fulda 401 // 12.3 Etický kodex Competitive Intelligence podle SCIP 401 // 12.4 Pravidlo újmy 402 // Závěr 403 // Summary 407 // Literatura 411 // Seznam obrázků 427 // Seznam tabulek 429 // Rejstřík 431

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC